شهید آوینی

 

تجمع جمعی از جانبازان شیمیایی اعصاب و روان مشهد
جانبازان : هم اکنون به دلیل بدهی، تعدادی از جانبازان در زندان به سر می‌برند. هم اکنون در مشهد 35 مورد از منازل جانبازان به دلیل بدهی توسط بانک تجارت به حراج گذاشته شده که این میزان در سطح استان به حدود 140 مورد می‌رسد.// از سوی بنیاد هیچ کمکی به من نشده و حتی گرفتن بخشی از هزینه‌های درمانی مستلزم مدتها دوندگی است

در ادامه مجموعه اخبار «معضلات و مشکلات ایثارگران در آیینه رسانه‌ها» این‌بار مطلبی از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر می‌شود . «‌تجمع جمعی از جانبازان شیمیایی اعصاب و روان مشهد به دلیل پرداخت نشدن معوقات» عنوان گزارشی است که در سایت استان خراسان رضوی ایسنا در سوم خرداد سال جاری منتشر شد. متن این گزارش به شرح ذیل است :

بیش از 80 نفر از جانبازان شیمیایی اعصاب و روان مشهد به دلیل وضعیت نامناسب خود به ویژه جانبازان اعصاب و روان در مقابل ساختمان بنیاد و جانبازان مشهد تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، این جانبازان نسبت به عدم پرداخت معوقات جانبازان، عدم اعمال معافیت از پرداخت مالیات، وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی و عدم پرداخت هزینه‌های درمانی جانبازان توسط بنیاد جانبازان و شهدای خراسان رضوی، وضعیت نامناسب معیشتی خود و عدم پرداخت حق پرستاری اعتراض کرده و خواستار پیگیری آن از سوی مسئولین شدند.

در همین رابطه، شرفخانی، نماینده جانبازان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که حدود 40 درصد از جانبازان مشهدی، جانبازان شیمیایی اعصاب و روان هستند، اظهار داشت: با وجود تصویب هیات وزیران نسبت به پرداخت معوقات جانبازان در سال 81 و همینطور تاکید پرداخت این معوقات بیش از ادغام سه ارگان جانبازان، آزادگان و شهدا اما پس از گذشت دو سال هنوز این معوقات پرداخت نشده است.

وی افزود: کمیته پنج نفره قریب به 27 ماه پیگیر این امر بوده اما تا کنون پاسخ مقتضی دریافت نشده است، به طور یکه هم اکنون برخی از جانبازان معادل پنج سال و تعداد زیادی هم معادل 12 سال، از دولت طلبکار هستند.

شرفخانی با بیان این که هم اکنون به دلیل بدهی، تعدادی از جانبازان در زندان به سر می‌برند، افزود: هم اکنون در مشهد 35 مورد از منازل جانبازان به دلیل بدهی توسط بانک تجارت به حراج گذاشته شده که این میزان در سطح استان به حدود 140 مورد می‌رسد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته یکی از جانبازان به دلیل مشکلات مالی و فشارهای عصبی تعداد زیادی قرص اعصاب مصرف کرد و فوت شد.

شرفخانی یادآور شد: با وجود تصویب قانون معافیت از مالیات برای جانبازان «کارگر» و «شاغل» و «حالت شاغل» هم اکنون این قانون فقط در مورد جانبازان «حالت شاغل» اعمال شده و از بقیه جانبازان مالیات کسر می‌شود.

وی افزود: همینطور اخیرا در فیش‌های حقوقی جانبازان «حق پرستاری» لحاظ شده اما به دلیل نبود بودجه جانبازان مبلغی دریافت نکرده‌اند.

یکی از جانبازان تجمع‌کننده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که حدود 20 سال است که دچار عوارض شیمیایی شده است، یادآور شد: در حالی که متوسط هزینه‌های درمانی من حدود 350 هزار تومان در ماه است، میزان حقوق من تنها 170 هزار تومان است و بنیاد هم از آذرماه 83 هزینه‌های درمانی مرا پرداخت نکرده است.

وی افزود: برای ساخت زمینی که از سوی بنیاد به من داده شده بود ناگزیر به گرفتن وام از بانک تجارت شدم اما به دلیل بدهی‌ 4 سال در زندان به سر بردم.

این جانباز اظهار داشت: یک سال است از زندان‌ آزاد شده‌ام و برای دیرکرد بازپرداخت وام دیگری اخطاری مبنی بر مزایده منزل من به دستم رسیده است.

یکی دیگر از جانبازان نسبت به عدم پرداخت شهریه دانشگاه برای جانبازان دانشجو از سوی بنیاد اعتراض کرد و افزود: مدتی است که هزینه ایاب و ذهاب و هزینه‌های درمانی از سوی بنیاد امور شهداء و جانبازان پراخت نمی‌شود.

جانباز دیگری با بیان این که هم اکنون دارای 50 درصد جانبازی است،اظهار داشت: در حالی که توانایی انجام هیچ کاری را ندارم و از سوی هیچ سازمانی هم حقوق دریافت نمی‌کنم، مستمری پرداختی از سوی بنیاد امور شهدا و جانبازان در هر ماه تنها هزار و 295 تومان است.

وی افزود: این در حالی است که دارای چهار فرزند هستم و هزینه‌های درمانی من نیز به طور متوسط بالغ بر 400 هزار تومان در ماه است. با این حال از سوی بنیاد امور جانبازان هیچ کمکی به من نشده و حتی گرفتن بخشی از هزینه‌های درمانی مستلزم مدتها دوندگی است.

شایان ذکر است این تجمع از ساعت 9 صبح امروز آغاز و تا ساعت 13 عصر ادامه داشت.

متذکر می‌شود اشاره‌های زمانی در متن خبر مربوط به تاریخ انتشار آن در خبرگزاری ایسنا است.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo