شهید آوینی
 
مسابقه "امام مهربان" در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود
به همت اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی ، برنامه جنگ قرآنی ، چهارشنبه هر هفته در دارالقرآن الکریم حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه  "مهر" در مشهد ، در این جنگ قرآنی ، مجموعه برنامه های متنوع و کوتاه در زمینه های مختلف نظیر قصه گویی،  اخبار قرآنی در 60 ثانیه ، دکلمه ، سخنرانی ، تواشیح و همخوانی حکایات و خطبه ها برای کودکان و نوجوانان  در نظر گرفته شده اند .

 حجه الاسلام حسینی ، رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی  در این مورد گفت : این مرکز در قالب جنگ قرآنی، طرحی نو را در مجموعه ای از برنامه های قرآنی در مقطع سنی کودکان و نوجوانان در دارالقرآن حرم رضوی به مرحله اجرا در آورده است .

 

وی هدف از برپایی این جنگ را ایجاد تحولی نو در برنامه ها و محافل قرآنی ، شکوفا کردن استعدادها ، ایجاد بستری مناسب برای تقویت برنامه های متنوع قرآنی و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با پیامها و نکات آموزنده قرآنی و اخلاقی عنوان و تصریح  کرد: رشد خلاقیتهای این قشر در زمینه های مختلف و تشویق و ترغیب نو نهالان و نوجوانان به سوی تعالیم دینی از طریق عناصر هنر ، از دیگر اهداف این طرح است .

 

حسینی تصریح کرد: بخشهای ادبیات قرآنی کودکان مهد الرضا، بخشهای سمعی وبصری،  مسابقات، محافل و نرم افزار و همچنین واحد هنرهای قرآنی دارالقرآن حرم مطهر برگزار کنندگان این برنامه  معنوی هستند . ضمن اینکه کودکان و نوجوانان شرکت کننده نیز در این برنامه از گردانندگان اصلی برنامه ها محسوب شده و در اجرای برنامه ها نقشی اساسی دارند .

منبع : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo