شهید آوینی
 

كليسای بزرگ پرسبيترين آمريكا تهديد كرد:

شركت‌های حامی رژيم صهيونيستی تحريم می‌شوند

مسئولان سازمان پرسبيترين آمريكايی تهديد كرده‌اند كه سرمايه‌های خود را از شركت‌های بين‌المللی كه به اسراييل در اشغال فلسطين و سركوب مردم بی‌دفاع فلسطينی كمك می‌كنند، خارج خواهند كرد.
به نقل از اسلام آنلاين، مسئولان كليسای پرسبيترين روز گذشته هفتم آگوست در بيانيه‌ای اعلام كردند كه اگر شركت‌های چندمليتی از سياست‌های خود مبنی بر كمك به برنامه‌های سركوبگرانه رژيم صهيونيستی دست برندارند، سرمايه‌های چندين ميليارد دلاری خود را از اين شركت‌ها خارج خواهند كرد.
آنها مشخصاً از پنج شركت نام بردند كه عبارتند از: شركت ساخت تجهيزات راهسازی كاترپيلار، شركت خدمات ارتباطی موتورولا، شركت الكترونيكی يوناتيد تكنولوژی، شركت صنعتی آی تی‌تی و شركت خدمات بانكی سيتی‌گروپ.
در بيانيه اين كليسا آمده است: ما به عنوان سهامداران اين شركت‌ها، از مسئولان آنها می‌خواهيم طوری عمل كنند كه به برقراری صلح در منطقه كمك شود، نه اين كه به ظلم به مردم بی‌گناه منجر شود.
در ادامه اين بيانيه آمده است: به عنوان نمونه، شركت كاترپيلار ماشين‌آلات سنگين راهسازی به اسراييل می‌فروشد كه از آنها برای برای تخريب خانه‌های فلسطينی‌ها، از ريشه درآوردن درختان و ساختن ديوار حايل در اراضی اشغال‌شده فلسطينی‌ها استفاده می‌شود.
فرقه پرسبيترين با بيش از دو و نيم ميليون عضو يكی از بزرگترين فرقه‌های پروستان در آمريكا محسوب می‌شود.
به نوشته نيويورك تايمز، تعدادی از فرقه‌های ديگر پروتستان از جمله كليسای اپيسكوپال از اين تصميم فرقه پرسبيترين حمايت كرده‌اند.
شايان ذكر است كه شورای جهانی كليساهای پروتستان هم در ماه فوريه از پيروان خود خواسته بود از سرمايه گذاری در شركت‌هايی كه از اشتغال سرزمين‌های فلسطينی توسط اسراييل سود می‌برند، خوددداری كنند و در صورت داشتن سهام در اين گونه شركت‌ها، سهام خود را به فروش برسانند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo