شهید آوینی
 

احمدی نژاد پس از ادای سوگند در مجلس:

ما عدالت ، صلح و عزت را برای همه می خواهیم
رییس جمهور گفت : ما عدالت ، صلح و عزت را برای همه می خواهیم این جزء لاینفک سیاست ماست .

رییس جمهوری ایران در مراسم تحلیف خود پس از ادای سوگند در مجلس شورای اسلامی با تبریک آغاز ماه مبارک رجب و میلاد حضرت باقر (ع) تقارن آغاز کار دولت جدید با این ایام را موجب خیر و رحمت برای ملت و همه خدمتگزاران دانست و افزود : یاد امام راحل ، شهیدان عزیز ، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده های معزز آنان را گرامی می دارم و خداوند بزرگ را سپاس می گویم که در پرتو الطاف کریمانه اش باردیگر شکوه و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان داد .

وی با بیان اینکه مردم ما در دامان اسلام تربیت شده و با انگیزه الهی در صحنه ها حاضر می شوند تصریح کرد : هوشمندی و ذوق سیاسی آنان کمک کرده است تا با موقع شناسی تصمیمات بزرگ بگیرند و اراده خود را علی رغم خواست دشمنان خود به کرسی بنشانند. دشمنان را مایوس و دوستداران خود را در دنیا که بسیارند به وجد آورند.
 

رییس جمهور افزود : امروز کام ملت ما از قدرت و استحکام ناشی از اراده جمعی شیرین است ، ملتی که می تواند در نقاط عطف تاریخ سیاسی خود تصمیمات بزرگ بگیرد از تهدیدات بیم ندارد بلکه خود را در برابر تهدیدات بیمه می کند .

وی با تاکید بر اینکه هیچ چیز نمی تواند قدرت یک ملت منسجم را بشکند افزود :  دولت متکی بر چنین ملتی در مقابل تهدیدها و جو سازی های بدخواهان با قدرت می ایستد با اتکا به خداوند و اتکای به مردم با شجاعت از منافع ملی حمایت می کند، آرمانهای مردم خود را جلو می برد و از موضع عزت  با چالش ها مواجه می شود.

وی در تشریح ویژگی های دولت متکی بر ملت منسجم گفت : چنین دولتی در در فضای مصنوعی ناشی از تبلیغات مسموم بدخواهان خود را کوچک نمی شمارد و ملت خود را تحقیر نمی کند ، دولتی که ملت رشید دارد باید رشید باشد ، دولتی که متکی به ملت هوشمند و مقتدر است باید هوشمند و مقتدر باشد و در تحقق آرمانهای بزرگ ملت موانع احتمالی را از پیش پا بردارد.

آقای احمدی نژاد اظهار داشت : من بر این باورم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز که برخاسته از اراده چنین ملتی هستند بهترین یاران دولت در تحقق آرمانها و اهداف هستند ، اگر مجلس شورای اسلامی و دولت و سایر قوا همراه هم و در یک مسیر گام بردارند لوازم تحقق آرمانها و برنامه ها فراهم می شود و می توان در فرصت های کوتاهی که در اختیار ما و شماست کارهای بزرگی انجام داد .

وی تصریح کرد : تردید ندارم آنچه اینجانب به عنوان اصول بنیادین و عملکردی دولت اسلامی در مراسم تنفیذ اشاره کردم مورد اعتنای همه شما عزیزان و همه ملت ایران است.

وی با بیان اینکه چهار اصل عدالت گستری، مهرورزی، خدمت گذاری به بندگان خدا و اعتلای مادی و معنوی کشور مورد اتفاق همه دوستان و دلسوزان کشور و انقلاب است ادامه داد : باتوجه به اینکه در سخنان قبلی مطالبی را در مورد عدالت و مهرورزی به استحضار ملت رساندم اینک می خواهم با تاکید بر اصل خدمت گذاری مواردی را به عرض برسانم.

وی افزود : خدمت گذاری مهمترین وظیفه دولت و مقوم دو اصل عدالت و مهرورزی است ، خدمت گذاری راه و رسم بزرگان و اولیای ماست ، مدیران و کارگزاران دولت اسلامی هیچ شانی جز خدمتگذاری ندارند ، خدمت گذاری باید به منش و روش جاری سازمانها تبدیل شود.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات و دغدغه های متعدد مردم گفت : در زندگی خصوصی دغدغه اشتغال، معیشت و عدم تناسب درآمد با هزینه های حداقلی جز دغدغه های اصلی است وخیلی جوانان برومند تحصیل کرده و آماده به کار که فرصتی برای اشتغال و بروز استعدادها نمی یابند مهمترین دغدغه خانواده ها هستند.

وی با بیان اینکه این وضعیت انگیزه تحصیل را کاهش می دهد و روند ازدواج را کند می کند که خود آثار مخرب بعدی در بر خواهد داشت اظهار داشت: اگر مشکل اشتغال و به دنبال آن معیشت و ازدواج و مسکن حل شود بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی حل خواهد شد ، بنابراین مهمترین خدمت دولت باید رفع مشکل بیکاری و تامین معیشت باشد. با رفع این مشکل استعدادهای خفته بیدار می شود خلاقیت ها بروز می کند و نشاط و سرزندگی حاصل می شود. 

رییس جمهور دربخش دیگری سخنرانی اش در مراسم تحلیف در خصوص تعالی معنوی و فرهنگ کشور گفت : کشور ما اسلامی است و همه تلاش ها و خدمت ها در نهایت باید به تعالی و کمال انسانی منجر شود .

وی با بیان اینکه اسلام بنیان فرهنگ و تفکر ملت ایران است افزود : هویت و فرهنگ ما مبتنی بر دین است ، اگر دین تضعیف شود فرهنگ ما و مظاهر ارزشمند آن از ادبیات و شعر، هنر و عرفان ، ایثار و جهاد و عشق و محبت نیز تضعیف می شود.

آقای احمدی نژاد گفت : در سالها و دهه های اخیر تلاش فراوانی شد که نقش دین در زندگی فردی و جمعی به ویژه در سیاست  و حکومت کمرنگ شود ، آیا علت آن جز این است که اگر دین تضعیف شود هویت ما تضعیف می شود و اگر هویت آسیب دید آنگاه می توانند همه چیز ما را بگیرند و هر چه خود خواستند به ما بدهند  و حتی سلیقه و منش و فرهنگ را به ما تحمیل کنند .

وی تاکید کرد : ماندگاری ما در ماندگاری فرهنگ ماست. فرهنگ ما فرهنگ خدمت به بندگان خدا ، فرهنگ تعالی ، کمال و پیشرفت ، فرهنگ تقرب به ذات لایزال الهی است که خالق و منبع و مبدا و مبدع همه خوبی هاست.

وی افزود : فرهنگ ما انسان عزیز تربیت می کند نه انسان ضعیف ، انسان مسوول تربیت می کند نه انسان منفعل و بی تفاوت و حکومت و دولت برخاسته از این مردم و چنین فرهنگی باید پرچمدار عزت، شرف و هویت ملت باشد.

رییس جمهور افزود : برآن باورم که ما در توسعه فرهنگ هم در محتوا هم در روش بی توجهی کرده و دچار غفلت شده ایم ، باید از مدرسه آغاز کنیم ، شیوه های نو و علمی را بکار گیریم و خود باوری نشاط عشق شجاعت و ایمان را احیا کنیم در این صورت آثار آن در همه عرصه ها، در فعالیتهای علمی تحقیقی ، صنعتی و تولیدی ، هنری در رفتار و منش اجتماعی و فردی و در اعمال سیاست های مختلف آشکار خواهد شد .

وی با بیان اینکه همه سیاست های ما برخاسته از یک فرهنگ و برخاسته از منش ملت ماست تاکید کرد :  فرهنگ ما در سایه تعالی و کمال انسانی رشد کرده و بارور شده است و عزت و کرامت انسانی جزء لاینفک آن است ، انسانها زندگی می کنند تاعزیز باشند ، خداوند عزت انسانی را تاحد خلیفه الهی بالا برده است همه چیز برای همین هدف خلق شده است بنا بر این ما باید در همین ابتدا اعلام کنیم که همه سیاستها باید در جهت حفظ عزت و کرامت ملت ایران باشد هر نوع برنامه و سیاستی که فاقد این جهت باشد اصالتا فاقد وجاهت و ارزش است .

وی با بیان اینکه اگر از عدالت به عنوان یکی از ارکان سیاست خارجی یاد می کنند به این دلیل است که عزت انسانها با عدالت حفظ می شود  افزود : در بی عدالتی ، تبعیض و حق ملت ها را نادیده گرفتن عزت انسانها لگد مال می شود ، اگر از صلح حمایت می کنیم از آن روست که صلح فرصت مغتنمی برای رشد استعداد ها و خلاقیتها و مایه عزت ملتها و انسانهاست، برای این است که در جنگ گروه بسیاری از مردم و عزت آنان از بین می رود .

وی تصریح کرد : ما عدالت ، صلح و عزت را برای همه می خواهیم این جزء لاینفک سیاست ماست .

آقای احمدی نژاد افزود : این را تاکید کردیم تا همه بدانند؛ بخصوص دولتهایی که عدالت را برنمی تابند و اگر از صلح نیز سخن می گویند منظورشان تسلیم ملتهاست و همواره از ابزار تهدید استفاده می کنند .

وی با بیان اینکه ملت ما هیچ گاه از عزت خود و اهانت نمی گذرد تصریح کرد : ما منطق داریم و به هنجارهای بین المللی احترام می گذاریم اما تابع تصمیمات فرا قانونی و اراده هایی که می خواهند حقوق ملت ما را ضایع کنند نخواهیم بود این یک اصل تغییرناپذیر است .

رییس جمهور افزود : ملت عزیز ما با تاسی به فرهنگ خود همیشه در برابر استبداد داخلی و تجاوز خارجی ایستاده است اوج این مقاومت در انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) اتفاق افتاد ملت ما در مقابل تجاوز خارجی هشت سال مظلومانه دفاع کرد و امروز 27 سال تجربه بعد از انقلاب را همراه دارد . نه جنگ تحمیلی ، نه ترور ها و نه تبلیغهای منفی هیچ کدام نتوانسته است بر اراده ملت ما فائق آید ، بعضی دولتها هنوز این را نفهمیده اند و تلاش می کنند ملت ما را ازحقوق مسلم خود محروم کنند .

وی تاکید کرد : وقتی چنین رویکردی وجود دارد مقاومت در مردم شکل می گیرد توسعه پیدا می کند و دسترسی به حق آشکار اولیه به آرمان ملی تبدیل می شود .

آقای احمدی نژاد گفت : نمی دانم چرا بعضی نمی خواهند این حقیقت را درک کنند که ملت ایران زور پذیر نیست .

وی اعلام کرد : عدالت خواهی  ، صلح طلبی و تهدید زدایی سه عنصر مهم در سیاست خارجی ما ست که بر اساس عزت ، مصلحت و حکمت پیگیری خواهد شد ، اینها همه برخاسته از متن فرهنگ مردم ماست .

رییس جمهورتصریح کرد : ما صلح و عدالت را برای همه برای همه همسایگان برای منطقه و برای همه جهان می پسندیم امیدوارم با هوشمندی ملتها و با حق پذیری دولتها شاهد حاکمیت صلح و عدالت پایدار برای تمامی ملتها و در همه عرصه بین الملل باشیم .

وی در بخش پایانی سخنرانی اش تاکید کرد : بنای دولت اسلامی بر استفاده از تمامی عناصر پاک مومن شجاع کارامد و مردمی است که بروز این صفات در تعهد کاری و انجام وظایف درست در همه شرایط است ، به همین دلیل از همه کارکنان و مدیران دولت صمیمانه می خواهم که در دوره انتقال با جدیت به کار خود ادامه دهند.

آقای احمدی نژاد درپایان خاطر نشان کرد : ازملت بزرگ ایران نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، ریاست محترم قوه قضاییه، همه حضار عزیز، نمایندگان کشورهای خارجی، نمایندگان مذاهب و ادیان گوناگون در جمهوری اسلامی  ورسانه های عمومی تقدیر و تشکر می کنم.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo