شهید آوینی

 

ديدار دبيركل حزب الله لبنان و هيات همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار آقای سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان و هیات همراه، مجموعه حزب الله لبنان را مایه افتخار دنیای اسلام دانستند و با اشاره به موفقیت های حزب الله در مسائل اخیر لبنان تاكید كردند: حزب الله لبنان نشان داد همانگونه كه در میدان جهاد و مقاومت دارای قدرت و ابتكار عمل می باشد، در میدان سیاست نیز دارای حكمت و مهارت است.

ایشان با تاكید بر اینكه منطقه در شرایط جدیدی بسر می برد، درك صحیح از اوضاع، تصمیم گیری مناسب و اقدام بموقع را بسیار تعیین كننده برشمردند و افزودند: آمریكا امروز بطور حقیقی در منطقه ضعیف شده و شكست امریكا در عراق و شكست نقشه آنها در لبنان و ایران نشان دهنده این واقعیت است.

مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری پرشكوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و حضور نزدیك به 60 میلیون نفر در دو مرحله انتخابات خاطرنشان كردند: امریكاییها تصور می كردند گفتمان انقلاب در ایران ضعیف شده اما نتیجه انتخابات و حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رای آنها را شوكه و مدهوش كرد و برای مدتها به عقب رانده شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاكید بر حفظ هوشیاری و توكل بر خدا در همه لحظات، لزوم وحدت و انسجام مسلمانان را در لبنان یك ضرورت خواندند.

آقای سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان در این دیدار ضمن قدردانی از حمایتهای معنوی جمهوری اسلامی ایران از مردم لبنان، گزارشی از آخرین تحولات این كشور بیان كرد و گفت: مهمترین هدف امریكاییها، رژیم صهیونیستی و برخی كشورهای اروپایی در قضایای اخیر لبنان، خلع سلاح حزب الله و اجرای قطعنامه 1559 بود كه با درایت مسلمانان و وحدت و انسجام گروههای مختلف، نتیجه انتخابات لبنان برخلاف خواسته امریكا شكل گرفت و حزب الله لبنان علاوه بر حضور قوی در مجلس، در كابینه نیز حضور یافت.

وی با اشاره به اذعان امریكاییها به شكست نقشه خود در لبنان گفت: پیروزی سیاسی اخیر در لبنان نتیجه هوشیاری و وحدت و انسجام مسلمانان و طوائف مختلف این كشور بود.

دبیركل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به عقب نشینی نظامیان صهیونیست از غزه آنرا نتیجه انتفاضه و مقاومت مسلمانان فلسطینی دانست و تاكید كرد: این عقب نشینی دومین پیروزی برای تفكر مقاومت در طول پنج سال گذشته است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo