شهید آوینی

 

جانباز 35 درصد :چه تحقیرها و برخوردهای تندی را باید به جان خرید و دم بر نیاورد

یک جانباز 35% به مسئله مسکن جانبازان به خصوص جانبازان زیر50% اشاره کرد و گفت: در رسانه ها و رادیو تلویزیون اعلام می کنند که به جانبازان مسکن داده اند اما نمی گویند چگونه . نمی‌گویند که اگر قبلاً جانباز یک مشکل داشت با این به اصطلاح صاحب خانه شدن مشکلاتش دوچندان می شود و چه تحقیرها و برخوردهای تندی را باید به جان بخرد و دم بر نیاورد!

وی در ادامه تصریح کرد:برای گرفتن یکی از این خانه ها شرایطی وجود دارد ابتدا باید حدود 2الی 3 میلیون به صورت اقساط به عنوان پیش پرداخت واریز می کردیم، آن هم اگر کسی می توانست همان قسط اول را بدهد چراکه اکثر جانبازان در وضعیت نامناسب اقتصادی به سر می برند و معمولا مدت زمانی را که بنیاد برای پرداخت قسط اول می گذارد آنقدر کوتاه است که جانباز مجبور می شود که زیر بار قرض برود تا این فرصت را از دست ندهد. علاوه بر آن برای پرداخت وامی که بانک می پردازد باید چک تضمینی بدهیم و خود بنیاد هم وام پرداخت می کند که تمام باز پرداخت وامها به صورت ماهانه از فیش حقوقی مان کم می شود این در حالی است که اکثر جانبازان به خاطر مشکلات جسمی و روحی بیکارند و از حقوق ناچیزی که دریافت می کنند آخر ماه قسط این وامها برداشت می شود.حالا شما تصور کنید که جانبازی که هر روز مشکلات جسمی و روحی اش بیشتر می شود و توانایی او با بالا رفتن سن کمتر می شود با داشتن چند فرزند محصل و با دریافتی 60هزار تومان چگونه زندگی می کند!

این جانباز 35%قطع عصب با بیان اینکه بدلیل عدم توانایی در پرداخت قسط وامها دیگر آن حقوق 60-50هزار تومان مرا هم قطع کرده اند به از بین رفتن منزلت و جایگاه جانبازان در سطح مسئولین اشاره کرد و افزود: یک وام 200هزار تومانی دو سال پیش گرفته بودم که از پس قسطهایش بر نیامدم. سر برج که رفتم تا حقوقم (53هزار و ششصد تومان!)را بگیرم دیدم حقوقم را بسته اند.

وی با انتقاد از نظام خدمت رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مگر هدف ما در جنگ یکی نبود؟! مگر همه ما سربازان امام زمان(عج)نبودیم؟! آن زمان سینه هایمان را سپر کردیم و به ما گفتند بروید ای سربازان امام زمان(عج) و ما هم رفتیم . پس چرا باید الان تبعیض قائل شوند؟! وقتی هم که اعتراض می کنیم می گویند می خواستی نروی !جوابهایی می دهند که انسان شرمش می آید.

وی با انتقاد از نوع تعیین درصد جانبازی و مشکلاتی که برای تهیه و ارائه مدرک بعد از سالها به جانبازان تحمیل می شود افزود:من الان جانباز 35%هستم اما از کارافتادگی من خیلی بیتشر از اینهاست . چون می گویند موارد در صورت سانحه نیامده. در زمان جنگ که یک جانباز مجروح می شد فرمانده گردان یا گروهان، زمان ترکش خوردن را ثبت می کرد اما جزئیات مجروحیت را ثبت نمی کرد و نمی پرسید چی شده؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: گله دیگر من از مسئولینی است که سال گذشته وعده وعیدهایی دادند اما به آنها عمل نکردند . به هر کسی هم که مراجعه می کنیم می گوید از شعبه مرکزی بپرسید. شعبه مرکزی سوال می کنیم می گویند اطلاعی نداریم!سوال من این است مواردی را که مجلس تصویب می کند چرا عمل نمی کنند؟ آیا این موارد فقط برای تبلیغات به درد می خورد؟!

به دلیل مسائل پیش آمده ، از ذکر نام و مشخصلات جانبازان عزیز در اخبار و گزارشات اجتناب می شود.

منبع:گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo