شهید آوینی

 

نرم افزار جامع آیات و روایات زنان تهیه شد

نخستین نرم‌ افزار جامع آیات و روایات ، در حوزه مسائل زن و خانواده ، از سوی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم تهیه شد.

حجت ‌الاسلام سیف ‌الهی مدیر اطلاع ‌رسانی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم با اعلام این خبر گفت : نام این نرم ‌افزار" ریحانه  " است که قابلیت افزودن اطلاعات و امکانات جدیدتر را نیز دارد.

وی نیاز به الگوی جامع در زمینه زن و خانواده را در جامعه اسلامی ، از ضرورتهای تدوین این نرم ‌افزار اعلام کرد و افزود: نرم‌افزار ریحانه (1) با هدف تسهیل و تعمیق پژوهشهای دینی در خانواده تدوین شده است. 

مدیر اطلاع رسانی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم با اشاره به منابعی که در تهیه این نرم‌ افزار مورد استفاده قرار گرفته است گفت : ریحانه(1) با استفاده از قرآن و 129 منبع روایی جامع از روایات شیعه تهیه شده است.

وی افزود : با توجه به اینکه در 40 هزار روایت بدست آمده از این منابع مشکل تکرار وجود داشت از 13 هزار و 400 روایت و 400 آیه استفاده شده است .

حجت الاسلام سیف الهی  با بیان اینکه 4 هزار روایت از روایات بدست آمده در زمینه خانواده و بقیه درباره مسایل زنان بوده است این موضوع را  بیانگر توجه ویژه به خانواده در دین دانست.

وی از جمله ویژگی‌های نرم‌افزار ریحانه(1) را جامعیت، جستجوی موضوعی و کتاب شناسی اعلام کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

 
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo