شهید آوینی
 
تبلیغات نادرست و مظلومیت شهدا

روزنامه جوان در صفحه بسیج و دفاع مقدس، ستون « نخستین کلام »، مورخ یکشنبه بیست وششم تیرماه سال جاری مطلبی را با عنوان « تبلیغات نادرست و مظلومیت شهدا» منتشر کرد. محمد علی آقامیرزایی نویسنده این سطور با بیان نمونه ای از مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران، از تبلیغات غیر واقعی نسبت به خدمات به ایثارگران انتقاد کرده و خواستار شفاف سازی این امکانات در سطح جامعه شده است. متن این گزارش به شرح ذیل است:

آمده بود مثل دفعات قبل که مطلبى را تحویل دهد و برود. همسر شهیدى که دستى در نوشتن دارد و براى جوان گفت وگو و گزارش تهیه مى کند و با وجود این که به این کار به عنوان حرفه مى نگرد اما دغدغه اصلى او کار براى شهیدان و فرهنگ ناب ایثارگرى است.

گرفته بود و مغموم.علت را جویا شدم و همین کافى بود تا بغض در گلو مانده اش بشکند و با دلگیرى بسیار درددل کند. بارها برایمان صحبت کرده بود و از این که جامعه به خانواده شهدا نگاه نادرستى دارد ناخشنود.

مى گفت آنقدر کار براى خانواده شهدا را در بوق و کرنا کرده اند که دیگران مى پندارند تمام امکانات زندگى در این کشور به این قشر تعلق یافته است و دلش مى خواست که خبرنگاران ته و توى این امکانات را در بیاورند تا مردم بدانند که بسیارى از این باورهاى نادرست به خاطر سوءمدیریت عده اى است که کار براى شهید و خانواده آنان را دستاویزى براى تبلیغ و ترفیع قرار داده اند.

اما این بار از چیز دیگرى دلگیر بود. روز قبل دلش هواى گفت وگو با شهیدش را کرده بود. از تهران کوبیده و خود را به ورامین رسانده بود و در گرماى طاقت فرسایى که مى گویند در این سال ها بى سابقه بوده است، ساعت 5/5 بعدازظهر به گلستان شهداى حسین رضاى ورامین که کنار راه آهن و سیلوى ورامین و کارخانه قند واقع است رسیده بود.

مى گفت یک سال و چهار ماه است که این گلستان را بازسازى کرده اند و به حسینیه اى تبدیل کرده اند و به خاطر تزیینات داخل آن فقط در ساعات بخصوصى مثلا 9صبح تا 5 بعدازظهر آن را باز مى کنند.

آنقدر دلش هواى درددل با شهیدش را داشته که تا ساعت 8 شب منتظر مى ماند تا کسى پیدا شود و در بگشاید و او را بر مزار شهیدش راه دهد.

مى گفت عده اى مى آمدند از پشت در فاتحه مى خواندند و مى رفتند و روى دیوار شعارهاى بسیارى نوشته بود که به غیر از ناسزا و لعنت بر کسى که در را قفل کرده جملاتى مثل از مزار شهدا سوءاستفاده مى شود و به جاى زیارت عاشورا و دعاى ندبه در مزار را بگشایید تا خانواده ها هر وقت دلشان گرفت و خواست بر مزار شهیدشان حاضر شوند.خلاصه ساعت 8 شب در تاریکى مطلق حسینیه و گرگ و میش غروب راه تهران را پیش گرفته بود و دیگر از این همه علافى و زیارت نکردن قبر شوهر شهیدش ناامید و دلتنگ.

راه ترویج فرهنگ ایثارگرى برگزارى سمینارها و کنگره ها و آذین بستن مزار شهدا نیست و بدبینى مردم هم بى دلیل نیست. اعتراف به اشتباه شجاعتى است که مسوولان باید از خود نشان دهند و از هر کجا جلوى کار اشتباه را که بگیریم موفق خواهیم شد.

بارى بگذریم شهدا و خانواده هاى شان، جانبازان و ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس مظلوم هستند، درست مثل امام شهیدان حسین (ع) و یارانش.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo