شهید آوینی
 
آیت الله صافی گلپایگانی: معارف اهل بیت (ع) را باید به جوانان منتقل کنیم
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئولان برگزاری کنگره میراث علمی و معنوی حضرت زهرا ـ س ـ و اعضای هیئت علمی کتاب سال ولایت، برای رویارویی و خنثی کردن افکار انحرافی، احیاء معارف اصیل اهل بیت ـ ع ـ را در سطح جامعه خواستار شد.

 آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های فرهنگ اهل بیت ـ ع ـ اظهار داشت : باید همه تلاشمان برای این باشد که معارف اهل بیت ـ ع ـ را به عموم مردم بویژه جوانان منتقل کنیم. باید معارف آن بزرگواران در جامعه زنده بماند.

وی با تقدیر از برگزاری کنگره میراث علمی معنوی حضرت زهرا ـ س ـ گفت : مقامات حضرت زهرا ـ س ـ به گونه‌ای است که سزاوار است همه تلاشمان را در جهت معرفی آن حضرت به کار گیریم. اگر تمام عمرمان را در موضوع زندگی و سیره حضرت زهرا ـ س ـ و تحلیل مقامات آن حضرت صرف کنیم، باز هم به جائی نمی‌رسیم. هر چه در این زمینه تتبع و تحقیق زیاد شود بیشتر به عمق مطالب پی می‌بریم.

آیت الله صافی گلپایگانی خطبه حضرت زهرا ـ س ـ را مد نظر قرار داده و افزود : خطبه حضرت زهرا ـ س ـ یکی از معجزات اهل بیت محسوب می‌شود. بیان این خطبه و تأثیر آن بیانگر جایگاه و موقعیت آن حضرت در بین مردم بود. عظمت آن حضرت باعث شد که مخالفان نتوانند برابر این خطبه کاری کنند.

وی خطبه زهرای اطهر ـ س ـ را دارای پیام‌های مهمی دانستند و گفت : این خطبه پیام‌های بسیار مهمی را در بر دارد که از جمله آن می‌توان به ایراد خطبه از پشت پرده از سوی حضرت زهرا ـ س ـ اشاره کرد.

 این مرجع تقلید خاطر نشان ساخت : اگر این خطبه از سوی امیر مؤمنان ـ ع‌ ـ بیان می‌شد قطعاً خطر بزرگی از سوی مخالفان متوجه ایشان می‌شد. اما مقام و جایگاه حضرت زهرا ـ س ـ باعث شد که این خطبه که معجزه بزرگی محسوب می‌شود به بهترین صورت به گوش همگان برسد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم به بخش ویژه هفتمین دوره کتاب سال ولایت با موضوع امام سجاد ـ ع ـ اشاره کردند و افزود : صحیفه سجادیه از افتخارات عالم اسلام بویژه تشیع است. این کتاب شریف دارای معارف والا و الهیات است. همه مفاهیم اسلامی را در بر دارد. شروح این کتاب همچون ریاض السالکین هم جزو افتخارات شیعه است.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود : ائمه معصومین ـ ع ـ حتی راه دعا و راز و نیاز با خدا را به ما می‌آموزند اگر دعاهای آن بزرگواران به ما نمی‌رسید، ما راه دعا را نمی‌دانستیم. برای نمونه رئیس دانشگاه الازهر، طنطاوی با مشاهده تنها بخشی از دعاهای صحیفه سجادیه به همه عالم با افتخار اعلام می‌کند که این کتاب متعلق به مسلمانان است.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم خطاب به اعضای هیئت علمی هفتمین دوره کتاب سال ولایت گفت : باید معارف اهل بیت ـ ع ـ به منظور خنثی کردن افکار و ایده‌های انحرافی به سطح جامعه منتقل شود. دل‌های مرده بوسیله صحیفه سجادیه زنده می‌شود.

این مرجع تقلید در پایان از تلاش‌های مسئولان برگزاری کنگره علمی معنوی حضرت زهرا ـ س ـ و هفتمین دوره کتاب سال ولایت تشکر کرد.

در ابتدای این دیدار آیت الله سیدان و حجت الاسلام معراجی گزارشی از مراحل نهایی برگزاری کنگره علمی معنوی حضرت زهرا ـ س ـ و هفتمین دوره کتاب سال ولایت ارائه کردند.

 

منبع  : خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo