شهید آوینی
 
بايد بيش از هر زمان ديگري به معرفي شيعه بپردازيم

 آيت‌الله فاضل لنكراني گفت: ‌در شرايط كنوني كه آماج حملات دشمنان هستيم بايد پيش از هر زمان به معرفي و دفاع از شعيه بپردازيم.

 به نقل از ستاد خبري دبيرخانه كتاب سال ولايت،‌ آيت‌الله فاضل لنكراني در ديدار مسؤولان برگزاري كنگره ميراث علمي و معنوي حضرت زهرا (س) و كتاب سال ولايت افزود: لازم است در زمان ما نسبت به شيعه و معرفي اين مكتب توجه بيشتري شود. بايد امروزه ابعاد بسيار وسيع و گسترده اين مكتب عزيز را به مردم دنيا معرفي كنيم.
وي تصريح كرد: ما معتقديم در پرتو مكتب شيعه و شناسايي الگوه‌هاي اين مكتب خصوصا اميرالمومنين (ع) و فاطمه زهرا (ص) مي‌توانيم حقيقت اسلام و هدف بزرگ پيامبر (ص) را محقق سازيم.
آيت‌الله فاضل لنكراني خاطرنشان كرد: امروز دشمنان اسلام و گروه‌هاي مخالف مانند وهابيت و يهود و صهيونيزم و آمريكا بر ضديت با شيعه متفق هستند و متحد شده‌اند. بايد مراقب توطئه‌ها و نقشه‌هاي آنها باشيم. در اين شرايط آنچه كه براي ما مقدور است تاسيس مجالس و محافل و كنگره‌ها براي معرفي حضرت زهرا (س) است.
وي با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان اسلام افزود: دشمنان خارجي از چندين سال پيش براي تخريب و تضعيف مكتب‌ اهل بيت (ع) اقداماتي را انجام داده‌اند و بحمدالله مردم عزيز ما كه واقعا پيرو ولايت اهل بيت و مدافع اهل بيت هستند با برگزاري دسته جات و عزاداري‌هاي مفصل پاسخ مفصلي به دشمان دادند و من از همه آنان تشكر مي‌كنم و بدانند خدمت به اهل بيت و تعظيم آنان خدمت بزرگي به پيامبر (ص) است.
آيت‌الله فاضل لنكراني به شخصيت والاي حضرت زهرا (س) اشاره كرد و گفت: خطبه معروف حضرت زهرا (س) در حد كرامت و معجزه است. صدور چنين خطبه‌‌اي از كسي كه بزرگترين مصيبت يعني وفات پيامبر و سمتهاي زيادي بر او وارد شده، واقعا كرامت حق تعالي است، علما و مردم بايد در اين خطبه كه دربردارنده معارف و حقايق بسيار زيادي است تامل كند.
اين مرجع تقليد با بيان توطئه‌هاي دشمنان اهل بيت پس رحلت پيامبر اكرم خاطرنشان كرد:‌شما ملاحظه‌ مي‌كنيد كه حضرت زهرا (س) در برابر چه شورايي و چه افرادي ايستاد كه با قويترين حيله‌ها و تزوير ها هدف خودشان را طوري پياده كردند كه حضرت علي (ع) به خلافت نرسد.
وي افزود: شيعه در اين زمان بيش از هر زمان ديگر نياز به حمايت دارد. اگر بخواهيم هويت و حقيقت‌مان كه همان اسلام راستين و تشيع است حفظ شود بايد فعاليت كرد. علماي بزرگ ما، خطبا، روحانيون و فضلا و اهل قلم هر كدام بايد به سهم خويش در اين رابطه فعاليت كنند.
آيت‌الله فاضل لنكراني در پايان از زحمات مسؤولان برگزاري كنگره علمي معنوي حضرت زهرا و كتاب سال ولايت تشكر كرده و براي همگان آرزوي توفيق كردند خاطرنشان كرد: در ابتداي اين ديدار آيت‌الله سيدان و معراجي گزارشي از مراحل نهايي برگزاري كنگره علمي معنوي حضرت زهرا (س) و كتاب سال ولايت ارايه دادند.
لازمه به ذكر است: كنگره ميراث علمي معنوي حضرت زهرا (س) و هفتمين دوره كتاب سال ولايت همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo