شهید آوینی
 
موج تهاجم عليه مسلمانان و مراكز اسلامی در انگلستان

حملات به مسلمانان و مراكز اسلامی كه از پنج‌شنبه گذشته و به دنبال وقوع انفجارها در لندن آغاز شده بود، طی روزهای يكشنبه و دوشنبه (۱۹ و ۲۰ تير) نيز ادامه داشت.

به نقل از منابع خبری، انفجار‌های هفته گذشته در لندن كه به گروه «القاعده» نسبت داده شده، مسلمانان انگلستان را در معرض تهديد قرار داده؛ اگر چه رييس سازمان «رابطه اسلامی لندن» اين حملات را محدود می‌شمارد.

طی اين درگيری‌ها يك دانشجوی مسلمان زخمی شد و چند مسجد با پرتاب سرهای بريده شده خوك و تكه‌های سنگ مورد حمله قرار گرفت.

احمد الشيخ «رييس الرابطة الاسلاميه لندن» در گفت‌وگو با پايگاه اينترنتی اسلام آنلاين گفت: تعرض و حملات به مسلمانان از زمان وقوع انفجارها در لندن همچنان ادامه دارد، اما تا اين لحظه كمتر از حد انتظار ما بوده و محدود مانده است.

بنابر گزارش‌های روز دوشنبه، يك دانشجوی مسلمان ۲۵ ساله به نام «عمر ناصر» در منطقه «يوركشاير» در شمال انگلستان از سوی افراد تندرو مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفت به طوری كه در حال حاضر وی در بيمارستان به سر می‌برد.

در زمينه حملات به مساجد نيز علاوه بر اقدام عده‌ای از نژادپرستان در آتش زدن مسجدی در محله «ليدز» در شمال لندن يك مسجد و يك مدرسه اسلامی به نام «مظهر العلوم» نيز در اين محله مورد حمله قرار گرفتند.

«زكی بدوی» مدير دانشكده تحقيقات اسلامی لندن در اين باره تصريح كرد: گزارش‌هايی در مورد حمله به دو مسجد در شرق لندن به دست ما رسيده است كه براساس آنها افراد تندرو و نژادپرست با پرتاب سنگ و شيشه پنجره‌های اين مساجد را شكسته و سرهای بريده شده خوك را به درون مساجد انداختند.

بدوی، معتقد است كه آنچه رخ می‌دهد نشان‌دهنده جهل و دشمنی افراد متعصب است كه انفجار‌های لندن را بهانه‌ای برای حملات خود قرار داده‌اند.

گفته می‌شود، در پی اين حملات و به آتش كشيده شدن مساجدی در شهرهای «بيلفورد»، «تليفورد» و «بيرگينهيد» هم اكنون در اكثر نقاط انگلستان نيروهای پليس در اطراف مساجد و مراكز اسلامی مستقر شده‌اند.

همچنين منابع خبری از حمله و تعرض به كنسولگری پاكستان در شمال انگلستان و ارسال نامه‌های الكترونيكی حاوی دشنام و تهديد عليه مسلمانان خبر دادند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo