شهید آوینی
 
بیست و هفتمین مسابقات سراسری قرآن برگزار می‌شود

بیست و هفتمین مسابقات سراسری قرآن از تاریخ 25 تیرماه تا تاریخ اول مرداد در استان گیلان برگزار می‌شود.

نشست مطبوعاتی بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم كه با حضور هادی قبادی، مدیركل آموزش و مسابقات قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه صبح امروز، دوشنبه 20 تیر ماه برگزار می‌شود.

در این نشست هادی قبادی با اشاره به مسابقات سراسری قرآن كه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت منسجم و مدون برگزار می‌شود، خاطر نشان كرد:‌ سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 60 مبادرت به برگزاری مسابقات قرآنی در مقطع داخلی و بین‌المللی كرده است و تاكنون موفق به برگزاری بیست و شش دوره مسابقه سراسری به صورت مستمر شده است.

وی، استمرار مسابقات قرآن را یكی از ویژگی‌های اصلی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف دانست و گفت: سازمان اوقاف به عنوان مرجع اصلی تعیین كننده قاریان ممتاز است و این سازمان در برگزاری مسابقات قرآن از سال 60 تاكنون شاهد سیر صعودی و حركت تكاملی مسابقات بوده‌است.

مدیر كل آموزش و مسابقات قرآنی سازمان اوقاف وامور خیریه با اشاره به اینكه از آغاز دولت خاتمی، زنان نیز در مسابقات قرآنی حضور به عمل آوردند، تصریح كرد:‌ در سال گذشته رشته تواشیح و هم‌خوانی نیز به رشته های بانوان اضافه شد.

وی ضمن بیان این مطلب كه این دوره از مسابقات در مجموعه دهكده ساحلی بندرانزلی در استان گیلان برگزار می‌شود،یادآور شد: بیست و هفتمین دوره این مسابقات از 25 تیر84 شروع خواهد شد و در روز اول مرداد ماه مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات با معرفی برگزیدگان و تقدیر از آنها برگزار می‌شود.

قبادی تعداد رشته‌های این دوره از مسابقات را 18 رشته بیان كرد و افزود: در بیست و هفتمین مسابقات سراسری قرآن،برادران بالای 16 سال تحت عنوان بزرگسالان در رشته‌های حفظ كل قرآن و حفظ 20 جز از قرآن ، قرائت ترتیل، تواشیح و همخوانی و برداران زیر 16 سال تحت عنوان شكوفه‌ها در رشته‌های حفظ كل و حفظ 20 جز و قرائت با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت و بانوان نیز در دو مقطع سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال مانند برادران، در این مسابقات شركت خواهند داشت با این تفاوت كه در مقطع سنی زیر 16 سال برای بانوان فقط دو رشته حفظ كل قرآن و حفظ 20 جز قرآن است.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: در رشته تفسیر قرآن 29 نفر در این دوره شركت كردند كه از این تعداد 15 نفر خانم و 14 نفر آقا هستند كه از بین این تعداد 5 نفر از برگزیدگان این مسابقات تقدیر به عمل می‌آید و در رشته‌های دیگر نیز از سه نفر برگزیده نیز تقدیر خواهد شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo