شهید آوینی

امروز دوشنبه ششم تیر سال1384هجری شمسی مقارن است با بیستم جمادی الاول سال 1426هجری قمری و برابراست با بیست و هفتم ژوئن سال 2005 میلادی .

سوء قصد به جان حضرت آیت الله خامنه ای :
درچنین روزی درسال 1360 ه ش منافقین کوردل ، حضرت آیت الله خامنه ای را درمسجد ابوذرتهران مورد سوء قصد قرار دادند . در این سوء قصد ایشان از ناحیه دست دچار جراحت شدند . 

شرح ما وقع  به این قرار بود که پس ازنمازظهر ،  هنگامی که حضرت آیت الله خامنه ای صمیمانه درحال جواب گویی به سوالات مردم بودند، ناگهان ضبط صوت منفجر شد. ساعتی بعد ؛  مسوول انتظامی منطقه 12 اعلام کرد :« بمبی که جلوی تریبون جاسازی شده بود خوشبختانه به طور کامل عمل نکرده  و این ازنظرکارشناسان معجزه است . آقای  خامنه ای امام جمعه  تهران و نماینده امام در وزارت دفاع  با هلیکوپتر به بیمارستان قلب مهدی رضایی  منتقل شده است. » 
 حضرت امام خمینی (ره)  در تلگرامی به این مضمون خاطر نشان کردند  : "جناب حجت الاسلام خامنه ای ،  دامت افاضاته ، خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروه ها و اشخاص احمق قرار داده است و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هرچه نقشه کشیدند و توطئه چیدند وهرسخنرانی که کردند ، ملت فداکاررا منسجم تروپیوند ها را مستحکم ترنمود و مصداق لازال یوید هذا الدین بالرجل الفاجرتحقق پیدا کرد. اینان هرجا سخن گفتند خود را رسواتر کردند وهرچه مقاله نوشتند ملت را بیدارتر نمودند وهرچه شخصیتها را ترورنمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما که از سلاله رسول اکرم (ص) و خاندان حسین ابن علی (ع) هستید و جرمی جزخدمت به اسلام وکشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار درجبهه جنگ و معلمی آموزنده درمحراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز درصحنه انقلاب می باشید ... با سوء قصد به شماعواطف میلیونها متعهد را در سراسرکشوربلکه جهان جریحه دار نمودند اینان آنقدر از بینش سیاسی بی نصیبند که بی درنگ پس از سخنان شما درمجلس وجمعه وپیشگاه ملت به این جنایت دست زدند و به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است . اینان در این عمل غیر انسانی به جای برانگیختن رعب ،  عزم میلیونها مسلمان را مصممتر و صفوف آنان را فشر ده تر نمودند .آیا با این اعمال وحشیانه و جرایم ناشیانه وقت آن نرسیده است که جوانان عزیز فریب خورده ازدام خیانت اینان رها شوند...
من به  شما خامنه ای عزیز تبریک می گویم که در جبهه ها ی نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم ".

تولد علامه حلی :

درچنین روزی درسال 682هجری قمری علامه حلی « فخر المحققین» نابغه بزرگ ، فقه ومحقق والامقام به دنیا آمد . حسن بن یوسف بن علی بن مطهر حلی ، معروف به علامه حلی ، یکی از اعجوبه‏ های روزگار است که درفقه واصول و کلام ومنطق و فلسفه و رجال و غیره‏ کتاب نوشته است ، در حدود صد کتاب از آثار خطی یا چاپی او شناخته شده‏ که بعضی از آنها به تنهائی ( مانند تذکره‏الفقهاء ) کافی است که نبوغ او را نشان دهد . علامه کتب زیادی در فقه دارد که غالب آنها مانند کتابهای‏ محقق حلی در زمانهای بعد از او طرف فقهاء شرح و حاشیه شده است .  در فقه شاگرد دائی خود" محقق حلی" و در فلسفه و منطق شاگرد خواجه نصیرالدین طوسی بوده است ، فقه تسنن را نزد علمای اهل تسنن تحصیل‏ کرده است . او استادان بسیاری داشته است که از میان آنها میتوان به خواجه نصیر الدین طوسى،کاتبى قزوینى،حکیم منطقى شافعى معروف به‏دبیران اشاره کرد و از اساتید علوم منقول او مى‏توان از دایى با فضیلت‏خویش،محقق حلى،ووالد ماجد خویش،شیخ سدید الدین یوسف و سید احمد بن طاوس و برادرش سیدعلى بن طاوس و ابن میثم بحرانى و پسر عموى مادر خویش،شیخ نجیب الدین یحیى‏و شیخ تقى الدین عبد الله بن جعفر بن على صباغ حنفى و شیخ عز الدین فاروقى‏واسطى اشاره نمود . همچنین وی  داراى حوزه وسیع و پربرکتى بوده است و شاگردان متعددى از مکتب فقه واصول او فارغ التحصیل گردیده‏اند و جالب توجه آن است که خواجه نصیر الدین‏طوسى را از شاگردان فقهى او به شمار آورده‏اند،آنچنان که او استاد معقول و ریاضیات‏علامه بوده است و این نوع مبادله و تفاهم فرهنگى در جمع دانشمندان ما بى‏سابقه نبوده است. ( شهید مرتضی مطهری ، خدمات متقابل اسلام و ایران )
سید مصطفى تفرشى،صاحب کتاب‏«نقد الرجال‏»مى‏گوید:«علامه آن قدرفضیلت و شان و اعتبار دارد که بهتر آن است که توصیف نشود،چون توصیفها وتعریفهاى من چیزى بر شان او نمى‏افزاید.او بیش از هفتاد جلد کتاب دارد که هر کدام نشانگر نوعى از فضیلت و نبوغ و علم و دانش اوست...».   الابحاث المفیده فی تحصیل العقیده ،  ابطال الجبر،  الفین بین الصدق و المین ، تبصرة المتعلمین فی احکام الدین ، تذکرة الفقهاء  ، تسلیک الاذهان الى احکام الایمان ، تلخیص الکشاف  ، تلخیص المرام فی معرفة الاحکام ،   ،منهاج الاستقامه  ، القواعد  و الارشاد از مهمترین آثار اویند . آن عالم ربانی سرانجام  پس از عمرى تلاش و کوشش در راه احیاى شریعت حقه اسلام ،در بیست ویکم محرم الحرام‏726 هجرت در حله به دیار باقی شتافت . پیکر مطهر مطهر حلی را  در جنب رواق مطهر مرتضوى(ع)از ایوان طلا دفن کرده اند . 

تقسیم لهستان : 
درچنین روزی در  سال 1772 میلادی   لهستان میان سه کشور  روسیه ، اتریش و   پروس تقسیم شد . این کشور در بیست و سوم ژانویه  سال 1793 میلادی ،  آلمان و روسیه  کشور «لهستان» را  برای دومین بارتقسیم کردند  

در گذشت  وان گوک : 
درچنین روزی در  سال 1890میلادی  ،  ونسان ون گوگ نقاش بر جسته هلندی دار فانی را وداع گفت .  ون کوگ  نقاش عاشقی بود که پس از شکست در عشق دیوانگی خاصی در او رخ نمود . سمبولیسم که بیان نامه آن  در در سال 1886 میلادی  در پاریس صادر شد کلمه ای بود که برای نخستین بار  منتقدان آن را  برای نقاشی های وان گوگ  وگوگن به کار بردند.  سمبولیست ها واقعیت محض را مبتذ ل و ناچیز می شمردند و مدعی بود ند که باید واقعیت را به شکل نماد جهت شناخت درونی هنرمند از آن واقعیت ارائه کرد. واقعه بریدن گوش او در کتاب شور زندگی وی به تفصیل ذکر شده است .

منبع: خبرگزاری مهر

06/04/58

ادعای بی بی سی مبنی بر احتمال ادعای عراق بر حاكمیت خوزستان.

خرابكاری عوامل ضد انقلاب در ایستگاه تقویتی برق خرمشهر ـ آبادان و قطع كامل برق خرمشهر .

مصاحبه شیخ عیسی خاقانی با كیهان درباره آخرین اوضاع خوزستان ، اجرای توافقنامه مدنی ـ شبیر ، عدم تشكیل دادگاه‌های انقلاب ، پیش‌نویس قانون اساسی ، تحریكات عراق در منطقه ، نقش گروه‌های داخلی در آشوب‌های خوزستان ، خلع سلاح عمومی و نظریات مختلف درباره مدنی .

ادامه درگیری‌های اراضی در كردستان از جمله درگیری مسلحانه در قریه “ آمد ” ( پانزده كیلومتری مهاباد ) و منطقه منگور در پیرانشهر ، بهره‌برداری گروه‌های مخالف نظام و صاحب نفوذ در منطقه در جهت اهداف خود .

روزنامه جمهوری اسلامی : اظهارات حجت الاسلام و المسلمین سید علی خامنه‌ای ( از اعضای كادر مركزی حزب جمهوری اسلامی ) درباره قانون اساسی ، وقایع خرمشهر و اقدامات مرزی عراق ، اوضاع سیستان و بلوچستان .

گزارش محرمانه وزارت امورخارجه آمریكا به سفارت آن كشور در تهران درباره مواضع متین دفتری ، امیر انتظام و علی امینی در قبال انقلاب و جمهوری اسلامی .

رژیم عراق یك گروه 16 نفری از روحانیون و علمای حوزه علمیه نجف و همچنین نماینده امام در نجف را از عراق اخراج كرد كه وارد ایران شدند .

06/04/60
سوءقصد به حجت‌الاسلام خامنه‌ای
06/04/61
استقرار نیروهای سپاه در مناطق "زله زرد" و "كنجا نچم" استان ایلام در پی عقب نشینی نیروهای عراق از این مناطق. صدامحسین تدابیر احتیاطی ویژهای را به ارتش عراق ابلاغ كرد. تشكیل جلسة مسئولان قرارگاهها و تیپهای حاضر در عملیات رمضان در حضور فرماندهان قرارگاه كربلا. رحیم صفوی: تكلیف را امام روشن كردهاند؛ مسئله اساسی ما جنگ با عراق است. شناسایی و آموزش نیروها را شروع كنید. خودروهای نظامی اهدایی عربستان به عراق، از طریق مرز كویت وارد عراق شدند. پناهنده شدن 9 تن از اتباع عراقی به ایران از مرزهای غربی. عملیات نیروهای خودی در غرب كشور: پاكسازی مقر حزب كومله در منطقه دیواندره و نتایج آن؛ پاكسازی توابع سلماس و نتایج آن، پاكسازی چند روستا درحوالی بانه و دستگیری شش تن از عوامل گروههای مسلح. دو تن از اعضای یك تیم ترور وابسته به سازمان مجاهدین خلق در یك اقدام ناموفق ترور، كشته شدند. انفجار نارنجك و خوردن سیانور سبب مرگ این دو تن شد. احكام دادگاه انقلاب بوشهر و مشهد دربارة 9 تن از عناصر سازمان مجاهدین خلق. جرائم متهمان: ترور، اقدام مسلحانه، تهیة اسلحه و مهمات و ... . دادستان انقلاب اسلامی اراك: صددرصد تشكیلات گروههای مخالف جمهوری اسلامی در این شهر متلاشی شدند. در پیام امام خمینی به مناسبت اولین سالگرد شهدای هفتم تیر آمده است: تأكید بر سیاست آزادی قدس از راه كربلا، محكوم كردن سكوت كشورهای اسلامی در مقابل تجاوز ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان و دعوت از سران این كشورها جهت اتحاد به منظور مبارزه با اسرائیل. پایان نهمین كنگرة حزب بعث عراق؛ تغییرات ایجاد شده در قانون اساسی و حزب بعث. منابع سیاسی تغییرات جدید در قانون اساسی عراق را جهت تطبیق ساختار هرم قدرت عراق با اوضاع جدید این كشور دانستند. از رادیو امریكا، رادیو كلن و رادیو اسرائیل در اینباره مطالبی پخش شد. تأثیرگذاری جنگ بر وضعیت اقتصادی عراق از دیدگاه نشریه "اطلاعات بینالمللی نفتی". روزنامه انگلیسی زبان "مسلم": ایران برای دریافت خسارت جنگی كاملاً بر حق است. حمله به ایران به هیچوجه قابل توجیه نیست. رادیو صوت الجماهیر، ایران را متجاوز خواند و هدف حمله رمضان را توطئه علیه نهضت عراق و بیثباتی این كشور اعلام كرد. دلایل حملة اخیر ارتش صهیونیستی به لبنان به نقل از روزنامههای واشنگتن پست و الشرق الاوسط. واشنگتن پست مقابله با ایران را عامل اصلی حمله اسرائیل دانسته است، ولی الشرق الاوسط حمله اسرائیل را تنها اختلافات مرزهای دو كشور برمیشمارد. اجلاس فوقالعادة سران عرب كه جهت اتخاذ یك موضع واحد علیه تجاوز حكومت اشغالگر قدس به لبنان تشكیل یافته بود بدون دست یافتن به نتیجهای به كار خود پایان داد. عربستان از عوامل اصلی شكست این اجلاس بود. وزارت خارجه فرانسه و خبرگزاری "تاس" امریكا را به دلیل وتوی پیشنهاد فرانسه مبنی بر عقبنشینی اسرائیل از جنوب لبنان، محكوم كردند. عضو كمیته مركزی سازمان فتح سكوت شوروی در مورد این وتو را دردآور خواند. نمایندگان 127 كشور جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حملة اسرائیل به جنوب لبنان را محكوم كردند. شورای كلیساهای جهان در آمستردام نیز این عمل اسرائیل را تقبیح كرد.
06/04/66
توافق امریكا و شوروی روی ضرورت عدم شكست عراق.
06/04/67
مقامات ارشد آمریكا: اگر گزارشهای مربوط به بازپس گرفته شدن ناحیه جزایر مجنون توسط عراق كاملاً درست باشد این امر می‌تواند اثرات مهمی در فیصله دادن نهایی جنگ و همچنین در اوضاع داخلی ایران بجا گذارد.

ریچارد مورفی: امریكا در تلاش بود تا قطعنامه سازمان ملل و طرح تحریم تسلیحاتی بخوبی و همزمان پیش بروند.

مهدی جمارانی: ایران هرگونه میانجیگری برای عادی‌سازی روابطش با عربستان سعودی را می‌پذیرد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo