شهید آوینی
 
مراسم بزرگداشت شهيد چمران در حسينيه ارشاد برگزار مى شود

مراسم تجليل و بزرگداشت شهيد دكتر مصطفى چمران عصر روز سه شنبه ۳۱ خردادماه با حضور جمعى از مسوولان كشورى و لشكرى، استادان دانشگاه، دانشجويان و اقشار مختلف مردم در حسينيه ارشاد تهران برگزار مى شود.

به گزارش ستاد خبرى بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاى دفاع مقدس مهندس مهدى چمران روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: همچنين مراسم بزرگداشتى روز پنج شنبه دوم تير ماه در منطقه عملياتى دهلاويه محل شهادت دكتر چمران با حضور رزمندگان، همرزمان و دوستداران وى و مداحى حاج صادق آهنگران برگزار خواهد شد.

رييس بنياد فرهنگى شهيد چمران با بيان اينكه تنها يك دهم آثار دكتر چمران به چاپ رسيده افزود: تاكنون آثارى همچون انسان و خدا، رقصى چنين ميانه ميدانم آرزوست، نامه ها و دست نوشته ها، ترجمه دعاى كميل و.... از وى به چاپ رسيده و مجموعه عكس هاى رزمندگان، تابلوهاى نقاشى، اسلايدها و دست نوشته هاى بسيار ديگر به تدريج چاپ و منتشر خواهد شد.

بيانيه ستاد كل نيروهاى مسلح
همچنين ستاد كل نيروهاى مسلح با انتشار بيانيه اى فرا رسيدن سى و يكم خردادماه، بيست و چهارمين سالگرد عروج ملكوتى مجاهد نستوه، شهيد دكتر مصطفى چمران را گرامى داشت. در بخشى از اين بيانيه آمده است:

شهيد چمران، عارف سالك جبهه هاى ايران،لبنان و فلسطين، از اول جوانى، دلباخته و عاشق، خود را وقف آرمان هاى مقدس نهضت اسلامى به رهبرى امام خمينى(ره) نمود و با سلاح علم و عمل، به دادخواهى مظلومان و مسلمانان جهان همت گماشت. در بخش ديگرى از اين بيانيه آمده است: كوشش تحسين برانگيز در راه تحصيل علم و حضور در مجامع علمى و معتبر بين المللى، هجرت در راه خدا، مجاهدت در جبهه هاى مختلف دفاع از اسلام و انقلاب و سرانجام در آغوش كشيدن شهادت، لبيك گويان به سوى معبود شتافتن و در اوج حلقه وصل ياران ماوا گزيدن، ويژگى هاى ممتاز اين شخصيت كم نظير و خستگى ناپذير است كه امروزه بايد به عنوان الگو و اسوه اى حسنه فرا راه نوجوانان و جوانان ميهن اسلامى مان قرار گيرد وهمچون ستاره اى فروزان، روشنى بخش محفل عاشقان و هدايتگر حق پويان گردد.

ستاد كل نيروهاى مسلح در پايان اين بيانيه از امت شهيد پرور به ويژه مردم قهرمان تهران و خوزستان دعوت كرده تا در مراسم بزرگداشت اين شهيد والا مقام فعالانه شركت نمايند.
 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo