شهید آوینی
 
در دیدار آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه در دیدار آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان و هیات همراه، امنیت و قدرت لبنان را در گرو وحدت و انسجام ملی و ایستادگی در این كشور دانستند .

ایشان خاطرنشان كردند: ملت لبنان با ایستادگی و شجاعت خود توانست اقدامی را كه دولتهای بزرگ عربی قادر به انجام آن نبودند، انجام دهد ونظامیان غربی بویژه آمریكا و همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی را لبنان اخراج كند.

ایشان با تاكید بر این كه فشارهای اخیر آمریكا بر لبنان و سوریه در چارچوب حفظ مصالح رژیم اسراییل است، افزودند: آنها می خواهند قدرت مقاومت اسلامی و مردمی در لبنان از بین برود اما قطعا سیاستهای آمریكا در لبنان و سوریه با شكست مواجه خواهد شد.

مقام معظم رهبری با اشاره به حسن مدیریت آقای نبیه بری در مجلس لبنان و اقدام صحیح و شجاعانه این مجلس در تمدید ریاست جمهوری آقای امیل لحود خاطر نشان كردند: بزرگترین گناه رئیس جمهور لبنان كه مورد انتقاد آمریكا قرار گرفته، حمایت از مقاومت اسلامی است و مجلس لبنان با تمدید ریاست جمهوری وی در واقع مشت محكمی بر دهان آمریكا كوبید.

حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این كه برغم تلاش آمریكا برای اجرای طرح خاورمیانه بزرگ، نقشه‌های واشنگتن در منطقه از جمله عراق، افغانستان و فلسطین اشغالی با شكست مواجه شده و نفرت كم سابقه‌ای نسبت به آمریكا سراسر منطقه را فرا گرفته است، افزوند: در قضایای ایران نیز، آمریكاییها كم عقلی خود را نشان دادند زیرا رئیس جمهور آمریكا یك روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری بیانیه می دهد و از مردم ایران می خواهد در انتخابات شركت نكنند اما مردم عكس آن عمل كردند و با حضور سی میلیونی خود جواب اقدام ابلهانه جورج بوش را دادند.

ایشان با اشاره به برخی از سیاستمداران و حتی رسانه‌های آمریكا از این اقدام بوش تاكید كردند: این اقدامات نشان می‌دهد جماعتی كه امروز بر آمریكا حكومت می‌كنند برخلاف جنجالها و تهدیدهای خود یك گروه كم عقل هستند.

در این دیدار كه آقای حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، آقای نبیه بری با تبریك حضور گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری، گزارشی از آخرین تحولات وضعیت لبنان ارایه كرد و با اشاره به فشارهای اخیر بر سوریه و لبنان گفت:‌برخی كشورهای غربی از جمله آمریكا به بهانه‌های واهی همچون تمدید ریاست جمهوری آقای امیل لحود، تلاش دارند لبنان را تحت فشار قرار دهند تا ضمن خلع سلاح حزب‌الله، منافع و امنیت رژیم صهیونیستی تامین شود.

وی با اشاره به انتخابات اخیر جنوب لبنان و تبدیل آن به یك رفراندوم برای حمایت از مقاومت اسلامی تاكید كرد: برغم تمام فشارها، ملت لبنان مصمم به ایستادگی و مقاومت است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo