شهید آوینی
 
26 خرداد آخرین مهلت ثبت‌نام طرح حفظ قرآن در یكسال

ثبت‌نام طرح تخصصی حفظ كل قرآن در یك سال با هدف آشنایی با مفاهیم قرآن به همت موسسه قرآن و نهج‌البلاغه قم ویژه نوجوانان و جوانان تا 26 خردادماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمد رضازاده، مسئول موسسه قرآن و نهج‌البلاغه در گفتگو با خبرنگار شبستان ویژگي‌های سومین دوره از این طرح رادر كنار حفظ كل قرآن برگزاری كلاس‌های آموزشی مفاهیم و ترجمه قرآن، تجوید، صوت و لحن دانست و اظهار داشت: این طرح در دوره‌های قبل، سه سال به طول مي‌انجامید ولی از سال 84 با اختصاص خوابگاه به دانش‌آموزان شهرستانی این مدت به 15 ماه كاهش یافته است.

حجت‌الاسلام رضازاده در خصوص شرایط شركت‌كنندگان در این طرح گفت: علاقمندان برای شركت در این طرح علاوه بر داشتن حداقل 10 سال و حداكثر 24 سال سن باید به روانخوانی قرآن مسلط و یك جزء از آن را حفظ باشند.

وی ادامه داد: افراد واجد شرایطی كه در این طرح ثبت‌نام كرده‌اند از 28 خردا تا 2 تیرماه پس از شركت در آزمون حفظ یك جز قرآن و روانخوانی مي‌توانند در طرح آزمایشی سومین دوره حفظ كل قرآن كه از تاریخ 5 تیرماه تا 10 شهریور سال 84 برگزار مي‌شود، شركت كنند.

مسئول موسسه قرآن و نهج‌البلاغه تصریح كرد: طرح آزمایشی حفظ كل قرآن به مدت 70 روز می باشد كه در این مدت افرادی كه در خوابگاه مستقر هستند 100 صفحه و افراد محلی 70 صفحه از قرآن كریم را حفظ خواهند كرد.

حجت‌الاسلام رضازاده افزود: برگزیدگان طرح آزمایشی حفظ كل قرآن مي‌توانند از 17 شهریور به مدت یك سال كل قرآن را حفظ كرده و پس از شركت در آزمون سراسری این موسسه و قبولی در آن در رشته علوم قرآنی مدرك لیسانس را اخذ نمایند.
گفتنی است سومین دوره از طرح حفظ كل قرآن در یك سال در دو گروه سنی 10 تا 14 سال و 15 تا 24 سال در دو دوره آزمایشی و اصلی از 5 تیرماه آغاز و به مدت یكسال ادامه خواهد داشت.

همچنین موسسه قرآن و نهج‌البلاغه قم از سال 80 فعالیت خود را در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن آغاز و تاكنون بیش از 10 هزار دانش‌آموخته از این مركز فارغ‌التحصیل شده‌اند

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo