شهید آوینی
 
صعود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی 2006 آلمان

در این دیدار كه عصر چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تیم ملی فوتبال كشورمان موفق شد با نتیجه یك بر صفر حریف خود را شكست دهد.

گل تیم ایران در دقیقه ‪ ۴۶‬ توسط محمد نصرتی بدست آمد.

تیم ایران با این پیروزی صاحب ‪ ۱۳ ‬امتیاز شد و به عنوان تیم نخست گروه دوم گام به رقابتهای جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬ آلمان گذاشت.

پیش از این تیم ژاپن با برتری ‪ ۲‬ بر صفر مقابل كره‌شمالی به عنوان اولین تیم به این رقابتها صعود كرده بود.

حضور تیم ایران در جام جهانی، سومین حضور این تیم محسوب مي‌شود و این در حالی است كه تیم ایران هنوز یك دیدار دیگر مقابل ژاپن درپیش دارد.

تیم ملی فوتبال كشورمان پیش از این در مسابقات فوتبال جام جهانی ‪۱۹۷۸‬ آرژانتین و ‪ ۱۹۹۸‬فرانسه حضور داشت.

قضاوت این دیدار حساس را كه ‪ ۱۰۰‬هزار تماشاگر از آن دیدن كردند بر عهده "كوون جونگ چول" از كره جنوبی بود كه "كیم دای یونگ" هموطن او و "لیو تی جون" از چین وی را در امر قضاوت همراهی مي‌كردند.

مهدی مهدوی کیا و حسین کعبی با دریافت دومین کارت زرد از داور کره ای دیدار با بحرین در مسابقه برگشت مقابل ژاپن نمی توانند تیم ملی فوتبال کشورمان را همراهی کنند . البته این دیدار تاثیری در صعود هیچ یک از دو تیم به جام جهانی نخواهد داشت و جنبه تشریفاتی دارد و تنها از نظر تعیین تیم اول گروه دوم حائز اهمیت خواهد بود .

در پایان این دیدار محمد نصرتی زننده تک گل تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بحرین بعنوان بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد .

با این برتری، تیم بحرین نیز با كسب ‪ ۴‬ امتیاز در مكان سوم قرار گرفت و برای حضور در جام جهانی مي‌بایست در بازی پلي‌آف شركت كند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo