شهید آوینی
 
آخرين اخبار مربوط به فعالیت ها و مراسم هاي برگزاري ارتحال امام خمینی(ره)

مسابقه دوربين‌هاي ديجيتال در«ايستگاه عكاسي 14 خرداد»

«ايستگاه عكاسي 14 خرداد»، با دوربين‌هاي ديجيتالي 14 و 15 خردادماه در ضلع شمالي مرقد مطهر حضرت امام خميني (ره) برپا مي‌شود.
به نقل از ستاد خبري حوزه هنري، «انجمن عكاسان فردا» با همكاري «خانه عكاسان ايران» حوزه هنري، به منظور گراميداشت ياد و خاطره رهبر كبير انقلاب و در راستاي شناسايي و رشد استعداد‌ها نهفته در كودكان و نوجوانان و ثبت حركت‌هاي مردمي، همزمان با بزرگداشت شانزدهمين سالگرد ارتحال، «ايستگاه عكاسي 14 خرداد» را در محل مرقد مطهر برگزار مي‌كند.
خانه عكاسان ايران حوزه هنري در نظر دارد براي نخستين بار با دوربين‌هاي ديجيتال به استقبال كودكان رفته و با فراهم آوردن امكان ثبت يك فريم از مراسم، زيرنظر مربيان مجرب و به طور رايگان، تجربه تازه‌اي را براي كودكان و نوجوانان 7 تا 17 سال رقم بزند. در ضمن در اين ايام نمايشگاهي از آثار برتر «ايستگاه عكاسي 14 خرداد» سال گذشت نيز به صورت رايگان در معرض ديد عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
علاقه‌مندان مي‌توانند جهت عكاسي رايگان و بازديد از نمايشگاه به اين ايستگاه، واقع در ضلع شمالي مرقد مطهر امام خميني (ره) مراجعه كنند.
 

برنامه‌هاي وزارت ارشاد به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني (ره)

به مناسبت فرارسيدن شانزدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني‌(ره) بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران، برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشريح شد.

به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مدير كل روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: طرح تلاوت نور در بيش از 5 هزار مسجد كشور اجرا و نماشگاه عكسي نيز با موضوع ابعاد مختلف زندگي حضرت امام (ره) در وزارتخانه برپا مي‌شود.
عليرضا تابش افزود: امسال يك اثر هنري نفيس و تلفيقي از هنر خوشنويسي و تذهيب از اشعار امام راحل به خط استاد اميرخاني در 10 هزار نسخه انتشار يافته است و توزيع مي‌شود.
وي با اشاره به اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و هنري به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني (ره) در تهران و شهرستان‌ها با هدف شناساندن ابعاد مختلف زندگي معنوي و انساني معرفي ويژگي‌هاي عدالتخواهي و حق طلبي شخصيت امام راحل (ره) برگزاري باشكوه‌تر و گسترده‌تر مراسم و برنامه‌هاي بزگداشت شانزدهمين سالگرد حضرت امام (ره) خاطرنشان كرد و گفت: ‌ستاد ويژه‌اي به همين مناسبت در وزارتخانه تشكيل شده است كه ضمن ارتباط مستمر و نزديك با ستاد مركزي شانزدهمين سالگرد ارتحال امام (ره) به طور گسترده‌اي برنامه‌هاي نظير برپايي نمايشگاه‌هاي عكس، مسابقات فرهنگي و هنري را اجرا مي‌كند.

وي افزود:علاوه بر حضور نمادين هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در حسينيه جماران كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، تجهيز و تكميل 16 كتابخانه در 16 مدرسه مناطق محروم، حضور جمعي از بانان شاغل در وزارتخانه در حسينيه جماران و ملاقات با بيت مكرم حضرت امام (ره)، دعوت از خبرنگاران و رسانه‌هاي داخلي و خارجي براي پوشش خبري اخبار مربوطه به سالگرد ارتحال امام (ره) از سوي معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي، پوشش كامل خبري اخبار مربوط به سالگرد ارتحال توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي و انتشارويژه‌نامه‌هاي مطبوعاتي از جمله ديگر برنامه‌هاي وزارت ارشاد به مناسبت بزرگداشت شانزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) مي‌باشد.

عليرضا تابش به برگزاري مراسم سخنراني،‌سوگواري و تبيين انديشه‌هاي حضرت امام (ره) در رايزني‌هاي فرهنگي جمهوري اسلامي در خارج از كشور اشاره كرد و استفاده از تبليغات محيطي، ايجاد ايستگاه‌هاي صلواتي توسط بسيج وزارتخانه ارائه خدمات به زائران حرم مطهر حضرت امام (ره) تشكيل ستاد خبري ويژه در سازمان براي پوشش وسيع اخبار مربوط به سالگرد ارتحال امام (ره)‌ را از ديگر برنامه‌هاي وزارتخانه در اين ايام برشمرد.

وي به چاپ، انتشار و توزيع اقلام تبليغاتي از سوي وزارت فرنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام (ره) اشاره كرد و گفت: ‌نمايندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و ساير مراكز فرهنگي، هنري مي‌توانند براي دريافت اقلام موردنظر خود به روابط عمومي وزارتخانه مراجعه كنند.
 

نمایشگاه مجموعه عکس های منتشرنشده امام خمینی (ره ) درنوفل لوشاتو

برای نخستین بار مجموعه عکس های منتشر نشده ای ازحضرت امام خمینی (ره ) هنگام اقامت در "نوفل لوشاتو" فرانسه در قالب نمایشگاه عکس درمحل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس برپا شد .

به نقل ازروابط عمومی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی اعلام کرد: این عکس ها توسط رسول صدرعاملی کارگردان سینما که درسالهای پیروزی انقلاب اسلامی خبرنگاربود  ، تهیه شده است.

صدرعاملی درآستانه شانزدهمین سالگرد رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره ) این مجموعه عکس ها رادراختیاررایزنی فرهنگی ایران درپاریس قرارداد.

همچنین این رایزنی دراین ایام اقدام به برگزاری جلسات سخنرانی ، ونمایش فیلم با موضوع حضرت امام (ره ) می نماید که با حضورایرانیان مقیم ودوستداران انقلاب اسلامی ایران برگزارمی شود .

برگزاري مسابقه مقاله‌نويسي با موضوع امام (ره) در كويته پاكستان

مسابقه مقاله‌نويسي از سوي خانه فرهنگ ايران در كويته پاكستان به مناسبت بزرگداشت شانزدهمين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود.

به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، عناوين اين مسابقه «راه حل مشكلات جهان اسلام از ديدگاه امام خميني (ره) و امام خميني (ره) مرد ايده‌آل علامه اقبال» است.
به گفت مهدي رباني، مسئول خانه فرهنگ كشورمان در كويته پاكستان، به دنبال فراخوان مسابقه در مطبوعات منطقه، بيش از 60 مقاله در اين ارتباط دريافت شد كه روز چهاردهم خرداد ماه جاري همزمان با همايش بزرگ اين نمايندگي جوايز برگزيدگان توزيع مي‌شود.

همچنين به همين مناسبت نمايشگاه كتاب، عكس و پوستر با موضوع حضرت امام (ره) در جريان برگزاري همايش روز چهاردهم خرداد ماه اين نمايندگي‌ برپا مي‌شود.
همايش بزرگ حضرت امام (ره) با حضور جمع‌ كثيري از فرهيختگان و قشرهاي مختلف مردم در خانه فرهنگ كشورمان در كويته پاكستان برگزار مي‌شود.
 

عزاداری 30 هزار هیئت مذهبی در سالروز رحلت امام

همزمان با شانزدهمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ویژه برنامه " عقیق عشق " در مساجد کشور برگزار و سی هزار هیئت مذهبی با راه اندازی دستجات عزاداری ، در مراسم گرامیداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور می یابند .

حجت الاسلام محمد حسین موسی پور معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام این مطلب اظهار داشت : در این مراسم اقشار مختلف مردم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد و پاسداری از نظام اسلامی و ره آورد عظیم آن ولایت فقیه ، میثاق و پیمان خود را با آرمانهای بلند امام و مقام معظم رهبری تجدید خواهند کرد .

معاون سازمان تبلیغات اسلامی افزود : روز شنبه 14 خرداد ماه همزمان با سالروز ارتحال حضرت امام ، سی هزار هیئت مذهبی با راه اندازی دستجات عزاداری و نوحه خوانی و سینه زنی در مراسم گرامیداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور می یابند .

برپایی محالف فرآنی ، مسابقات مختلف فرهنگی ، اعزام مبلغ ، نمایشگاههای کتاب و ایجاد ایستگاههای صلواتی از دیگر اقدامات و برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در سالگرد رحلت حضرت امام (ره) است .

اعزام 200 مبلغ برای تبیین اندیشه های امام راحل

سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران به مناسبت شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) برنامه ها و اقدامات خاصی داشته و دارد که هدف از آنها ضمن برگزاری مناسب و شایسته مراسم سالگرد ، تبیین اندیشه های امام راحل است .

تشکیل کمیته استقبال از زائران حرم مطهر امام راحل از جمله اقدامات این سازمان به منظور برگزاری مراسم سالگرد ارتحال است .

این کمیته در دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی تهران واقع در شهر ری ، رباط کریم ، اسلامشهر و جنوب غرب تهران تشکیل شده و وظیفه استقبال و ساماندهی زائرانی را که از سازمان تبلیغات استانها به تهران اعزام می شوند بر عهده دارد .

همچنین به منظور برگزاری هر چه پربارتر جلسات سخنرانی ، به روحانیون مستقر و هجرت تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی توصیه شده است تا در جلسات خود ، در راستای تبیین اندیشه ها ، ویژگی های اخلاقی و رفتاری امام راحل ، برای عموم بویژه نوجوانان و جوانان صحبت کنند .

از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران بیش از 200 مبلغ به مراکز و مناطق مختلف کشور اعزام شده و همچنین بدنبال جلسه ای با اعضای ستادهای انجمن های اسلامی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق شهر ری ، اسلامشهر ، رباط کریم و جنوب غرب تهران ، مقرر شده است تا ایستگاههای صلواتی دائر و از زائران پذیرایی شود .

صدور اعلامیه و فراخوان عمومی و همچنین نصب پلاکارد در نقاط مختلف شهر ، از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo