شهید آوینی
 
فعالیت ها و مراسم هایی كه به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد

يكصد بسيجي از سمنان پياده عازم مرقد مطهر امام خميني شدند

100 نفر از پاسداران و بسيجيان استان سمنان براي شركت در مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام خميني«ره» پياده عازم مرقد مطهر امام شدند.

در مراسم آغازين حركت رهروان و عاشقان امام خميني كه در محل امامزاده يحيي (گلزار شهدا) سمنان برگزار شد، يكصد نفر از پاسداران و بسيجيان استان سمنان حركت خود را با پاي پياده به سوي حرم مطهر حضرت امام خميني آغاز كردند. اين كاروان روزانه 30 كيلومتر راه پيمايي مي كنند و در روز چهارده خرداد به مرقد مطهر حضرت امام رضوان الله تعالي عليه خواهند رسيد و به جمع عزاداران امام خميني خواهند پيوست.

پنجمين همايش آرمانهاي امام (ره) در مشهد مقدس برگزار مي شود

پنجمين همايش "آرمانهاي امام خميني (ره) از تحقق تا تداوم" روز چهارشنبه اين هفته در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

در اين برنامه كه توسط نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار مي شود، آقايان دكتر افروز، احمد حنيف (تازه مسلمان كانادايي) و محمد كاظم كاظمي (شاعر) حضور خواهند داشت.

موضوعات اين همايش، عزت ملي، هويت جهاني و تأثير جهاني انديشه هاي امام در گرايش به معنويت و جبهه متحد آمريكا و غرب عليه جهان اسلام است.
گفتني است اين گردهمايي چهارشنبه 11 خرداد ماه از ساعت 16 تا 20 شب در محل تالار ابن سينا برگزار خواهد شد.

تمبرهای مرتبط با امام راحل به نمایش گذاشته می شود

تمبرهای مرتبط با امام خمینی (ره) از سوی اداره گنجینه آستان قدس رضوی به مدت یک هفته به نمایش گذاشته می شود .

این تمبرها ، آثاری را شامل می شود که بطور مستقیم چهره امام را در برگرفته و یا مربوط به رهنمودهای ایشان هستند .

بیش از 50 قطعه تمبری که به نوعی مربوط به امام خمینی (ره) می شود ، به صورت بلوکی از چهارشنبه 11 خرداد ماه بمدت یک هفته ، در گنجینه آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته خواهد شد .

به گفته محمد باقر طوسی رئیس اداره گنجینه آستان قدس رضوی ، این مجموعه در مناسبتهای مختلف ، اولویت نمایشی موزه را مطابق با آن مناسبت تعیین می کند ، سالگرد رحلت امام خمینی (ره) ، مناسبتی است که این مجموعه نمایشگاه خاصی را برای آن پیش بینی کرده است .
طوسی گفت : از آنجا که در این مجموعه شیء و اثری که متعلق به شخص امام باشد موجود نیست ، با استفاده از تمبرهایی که داریم نمایشگاهی را به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار می کنیم .
موزه تمبر آستان قدس رضوی  21 بهمن ماه 1369 همزمان با ایام  دهه فجر افتتاح شد . تا قبل از سال 1368 موزه های آستان قدس دارای 1052 قطعه تمبر خارجی و ایرانی بود که تعداد محدودی از آنها در معرض دید علاقمندان قرارداشت.
سال 69  موزه ای مطابق با استانداردهای بین المللی و درخور شأن بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) تأسیس شد.
برای تکمیل موزه از 180  کشور جهان نزدیک به پنجاه هزار قطعه تمبر گردآور شد . تمبرهای این موزه دردو بخش به نمایش گذاشته شده است که بخش ایرانی و خارجی را شامل می شود . در بخش ایرانی نیز تمبرهایی متعلق به دورانهای قاجار ، پهلوی و جمهوری اسلامی قرار دارد .
در بخش تمبرهای ایرانی موزه ، بالغ بر پانصد قطعه تمبر منتخب از اولین تمبر تا عصر حاضر به ترتیب تاریخی به نمایش گذاشته شده است .  این تمبرها بیانگر بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی 140 سال گذشته ایران است .
کمیاب ترین تمبرهای موزه  مربوط به دوران قاجار( 1247- 1304) است. اولین تمبر پستی ایران به سال 1247(ه.ش) در عهد ناصرالدین شاه به نام تمبر شیر و خورشید در پاریس انتشار یافت.
از دیدنی های جالب موزه تمبرهای نصفه می باشد که به علت کمبود تمبر آنها را به دو نیم تقسیم کرده ، در اختیار متقاضیان قرار می گرفته است.
در بخش تمبرهای خارجی از از کشورهایی چون پاکستان ، کویت ، کره جنوبی ، امارت متحده عربی ، چین، السالوادور ،  کلمبیا ،  برزیل ، شیلی ، اکوادور، کانادا، سوئیس ،  فرانسه ،  انگلستان ،  ایتالیا ، پرتغال ، سوئد ، فنلاند ، سنگال ، اوگاندا و تونس ، تمبرهایی درمعرض دید است .

دانشجویان دانشگاه شاهد در مرقد حضرت امام (ره) حضور می یابند

استادان، دانشجویان، کارکنان و مدیران دانشگاه شاهد، امروز دهم خرداد ماه به منظور بیعت با آرمان های حضرت امام (ره) در مرقد مطهر آن امام همام حضور می یابند.

شرکت کنندگان در حرم مطهر ضمن اقامه نماز ظهر و عصر، به عزاداری می پردازند.

برگزاری مراسم عزاداری با حضور دانشجویان شاهد در حسینیه جماران در تاریخ دوازدهم خرداد ماه سال جاری و مسابقه کتاب خوانی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان با عنوان توصیه های اخلاقی امام (ره) ، از دیگر برنامه های دانشگاه شاهد است.

ياد امام و نمايش ميداني در فرهنگسراي انقلاب

فرهنگسراي انقلاب به‌ مناسبت فرا رسيدن سالروز ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي، اقدام به برگزاري نمايش ميداني با موضوع ياد امام نموده است.

به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب، همزمان با فرارسيدن سالروز ارتحال جانگذاز پيرجماران و بنيانگذار انقلاب اسلامي، امام (ره) و به منظور بزرگداشت ياد و خاطره ايشان و درس گرفتن از منش و سيرت حضرت امام (ره)، اين فرهنگسرا اقدام به برگزاري نمايش ميداني نموده است.
اين نمايش‌ها با موضوعات رحلت امام (ره)، انقلاب و دفاع مقدس بصورت ميداني از 16 خرداد هر روز در محوطه فرهنگسراي انقلاب برگزار مي‌شود.
30 نمايش متفاوت و روزانه 15 اجرا در اين ايام در فرهنگسراي انقلاب انجام مي‌پذيرد و هنر دوستان مي‌توانند جهت تماشاي اين نمايش‌ها به فرهنگسراي انقلاب واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي، خيابان كميل شرقي مراجعه كنند.

در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) :نمایشگاه فروغ اندیشه در قم برگزار می‌شود

در آستانه شانزدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به همت مؤسسه تنظیم نشر و آثار امام، نمایشگاه فروغ اندیشه در قم برگزار شد.

به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر"، حجت ‌الاسلام پویا با اعلام این خبر اظهار داشت : به مناسبت شانزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نمایشگاهی از مجموعه آثار و اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و فرزند ایشان حاج آقا مصطفی و مجموعه فعالیت‌های مؤسسه تنظیم و آثار حضرت امام خمینی  و همچنین پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی از یازدهم تا هجدهم خردادماه در مقابل مدرسه فیضیه برگزار می‌ شود .

جانشین دبیر ستاد شانزدهمین سالگرد ارتحال امام، هدف از برپایی این نمایشگاه را عرضه مستقیم محصولات مرکز به مردم و همچنین ‌آشنایی جوانان با اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود : مؤسسه تنظیم نشر و آثار امام خمینی  با برپایی این نمایشگاه به دنبال آن است که فعالیت‌های مرکز قم را از زمان فعالیت تا کنون، که شامل کتابخانه تخصصی، دانشنامه امام خمینی فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و همچنین فروشگاه کتاب می‌شود در اختیار شهروندان قمی و زائرانی که برای زیارت حضرت فاطمه معصومه ـ س ـ و حرم امام راحل ـ ره ـ از قم عبور می‌کنند قرار دهد.

3 اثر موسيقي به مناسبت ساگرد ارتحال امام خميني (ره) توليد شد

به مناسبت ارتحال حضرت امام خميني (ره) و قيام پانزده خرداد، سه اثر موسيقيايي با ساختار اركسترال توليد شد.

به نقل از روابط عمومي مركز موسيقي و سرود،نماز گريه با صداي نادر اسماعيل زاده، و شعري از محمد سعيد ميرزايي با آهنگسازي و تنظيم شاهرخ پناهي هميشه با ما، با صداي جمال‌الدين منبري و شعري از شهرام مقدسي با آهنگسازي و تنظيم علي بكان به مناسبت ارتحال حضرت امام خميني(ره) توليد شد.
اثر طلوع خرداد با صداي محمدعبدالحسين و شعري از مصطفي محدثي خراساني با آهنگسازي و تنظيم علي بكان ويژه قيام خونين 15 خرداد، از توليدات اين مركز است.

فعالیت های فرهنگی سازمان بهشت زهرا (س) در ایام سالگرد ارتحال امام (ره)

اداره کل هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سازمان بهشت زهرا (س) به مناسبت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره)، تقاضای انجام فعالیت های فرهنگی کرد.

به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)، حضور فعال مسئولین و کادر این سازمان در مراسم تجدید میثاق با آرمان های والای امام (ره) در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه کارکنان و خانواده هایشان در آن سازمان با هماهنگی کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و اداره کل تربیت بدنی از برنامه های اعلام شده اداره کل هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی است.

برگزرای مراسم دعای توسل به مناسبت بزرگداشت شانزدهمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب در روز سه شنبه ، 10 خرداد برای پرسنل در تمام ادارات تابعه از دیگر فعالیت های فرهنگی این سازمان است.

نصب تابلوهایی بر سر در ورودی های بهشت زهرا(س) و فضا سازی محوطه داخلی آن و تمام ادارات تابعه از اقدامات تبلیغاتی این سازمان است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo