شهید آوینی
 
فعالیت هایی که به مناسبت ارتحال امام (ره) انجام خواهد شد

مسابقه "فراق یار" در فرهنگسرای انقلاب

فرهنگسرای انقلاب به‌ مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری مسابقه كتابخوانی با عنوان "فراق یار" نموده است.

به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای انقلاب، همزمان با فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و به‌ منظور آشنایی بیشتر با خصوصیات و درك مفهوم وعظمت والای زندگی ایشان، این فرهنگسرا اقدام به برگزاری مسابقه كتابخوانی با عنوان "فراق یار" كرده است.
در این مسابقه كه با چاپ كتابچه‌‌ای به همین عنوان و با طرح زندگی‌نامه امام خمینی (ره) از تولد تا رحلتشان انجام شده سعی شده كه به‌ صورت خیلی مختصر و اجمالی خواننده با زندگی‌نامه حضرت امام(ره) آشنا شوند.
در پایان كتاب نیز سؤالاتی مطرح شده است و به كسانی كه به تمامی سؤالات پاسخ درست داده باشند به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
خاطر نشان می‌شود كلیه علاقه‌مندان برای تهیه این كتابچه می‌توانند با مراجعه به فرهنگسرای انقلاب، پایداری، بهمن، خاوران، خانواده،دانشجو، اشراق، اقوام و علوم وهمچنین در روز 14 و 15 خرداد با مراجعه به غرفه فرهنگسرای انقلاب كه مستقر در مرقد حضرت امام (ره)است نسبت به دریافت این دفترچه اقدام نمایند.
گفتنی است مهلت ارسال آثار تا پایان تیرماه سال جاری می‌باشد.

ویژه برنامه‌های شبكه اول به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)

شبكه اول سیما به مناسبت فرا رسیدن شانزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) برنامه‌های«چشمه‌ خورشید»، «یار خورشید»، «صد سال با امام»، مجموعه «صنوبر» و ... را آماده پخش كرده است.

«چشمه خورشید» كاری است از گروه تاریخ و هنر شبكه اول سیما كه در سه قسمت 30 دقیقه‌ای آماده پخش شده است. این برنامه كه طی روزهای 13 و 14 و 15 خرداد روی آنتن می‌رود در قالبی مستند سعی دارد به روایت بخش‌های از زندگی حضرت امام (ره) بپردازند.
گروه سیاسی شبكه اول سیما هم به این مناسبت برنامه «یاد خورشید» را تولید كرده است. این برنامه در قالب جنگی تركیبی به زندگی و اندیشه حضرت امام (ره) خواهد پرداخت. برنامه مذكور در 5 قسمت 30 دقیقه‌ای از دوازدهم تا پانزدهم خرداد ماه از شبكه اول پخش می‌شود.
این شبكه همچنین در روز چهارشنبه خرداد ماه طی برنامه‌ای به شكل مستقیم مراسم سالگرد ارتحال امام در حرم مطهر را پخش خواهد كرد.
«صد سال با امام»، «شمش جاوید»، «مهر ولایت»، «امام و فلسطین»، «امام خمینی شعله فروزان قالب‌های آزرده»، آفتاب عشق و ... از دیگر برنامه‌های این شبكه در ایام ارتحال خواهد بود.
علاوه بر این روز یازدهم خرداد ماه نیز پخش مجموعه داستانی «صنوبر» با محوریت زندگی دوران نوجوانی امام خمینی (ره) از شبكه سیما آغاز می‌شود. این مجموعه به كارگردانی مجتبی راعی و با بازی حسین محجوب، پریوش نظریه، امیر قهرمانی، جعفر دهقان، جهانگیر الماسی و ... در 5 قسمت 50 دقیقه‌ای هر شب ساعت 22/00 روی آنتن این شبكه می‌رود.

برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره) در سیرالئون

دو همایش "امام خمینی (ره) و اسلام ناب" به مناسبت شانزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) چهاردهم خرداد ماه جاری در شهرهای "بو" و "كابالا" كشور سیرالئون برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این همایش‌ها كه به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در فرایتاون برگزار می‌شود، جمع كثیری از اندیشمندان و متفكران حضور خواهند داشت.
همچنین این رایزنی در این ایام پرفیض اقدم به برگزاری میزگردی با عنوان "نقش امام خمینی(ره) در توسعه وبیداری آفریقا و ملل مستعضعف" با حضور استادان دانشگاه و جمع كثیری از نخبگان در محل رایزنی می‌نماید.
از دیگر برنامه‌های رایزنی فرهنگی كشورمان در فریتاون به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام،چاپ مقاله "امام و عرفان" امام، فرهنگ انسان و الگو" و معرفی ابعاد وجودی امام خمینی(ره) در روزنامه‌های پرتیراژ كشور سیرالئون است.
همچنین رادیو و تلویزیون سیرالئون در مورخ سیزدهم خرداد ماه جاری برنامه‌هایی به مناسبت سالگرد رحلت امام (ره) با مضوع " امام و راههای توسعه انسانی" و "امام، تحمل، تمدن‌ها و ادیان" پخش خواهند كرد.
به همین مناسبت نمایشگاهی نیز از آثار و تصاویر حضرت امام (ره) و همچنین نمایش فیلم‌های مستند در خصوص زندگانی، مبارزات و مراسم بدرقه ایشان به مدت یك هفته در محل نمایشگاهی رایزنی فرهنگی در فریتاون برگزار می‌شود.

آمادگی نمایندگی‌های فرهنگی خارج از كشور برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

در آستانه فرا رسیدن شانزدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، رهبر كبیر انقلاب اسلامی ایران، از سوی نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از كشور ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همین مناسبت از سوی رایزنی فرهنگی كشورمان در قطر مجلس بزرگ مردمی با حضور قشرهای مختلف فرهنگیان و ایرانیان مقیم قطر برگزار خواهد شد.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار حضرت امام خمینی(ره) نیز تدارك دیده شده است؛ همچنین در نظر است، در این ایام مسابقه‌ای در سطح ایرانیان مقیم در رایزنی فرهنگی كشورمان در قطر برگزار شود.
رایزنی فرهنگی كشورمان در اسلام آباد نیز به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام (ره) سمیناری با حضور شخصیت‌های علمی،فرهنگ، سیاسی و اجتماعی در یكی از مراكز مهم اسلام آباد برگزار خواهد كرد.
از دیگر برنامه‌های این رایزنی درایام سالگرد ارتحال امام (ره)، چاپ ویژه نامه‌ای به همین مناسبت در مطبوعات محلی است.

همایش ایدئولوژی انقلاب در اندیشه امام خمینی(ره)برگزار می شود 

همایش ایدئولوژی انقلاب در اندیشه امام خمینی(ره) به همت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (منطقه3) در دانشگاه آزاد ساری برگزار می گردد.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (منطقه3) در راستای آماده سازی بستری مناسب جهت تحلیل و بررسی موضوعات مورد نیاز دانشجویان چون تولید اندیشه در حوزه دین اقدام به برگزاری دومین سلسله همایش های علمی- پژوهشی با عنوان « ایدئولوژی انقلاب در اندیشه امام خمینی(ره)» كرده است.
این همایش با همكاری دانشگاه های آزاد مازندران، تشكل های دانشجویی دانشگاه های آزاد مازندران، بسیج دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران و دفنر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه آزاد منطقه3 برگزار می گردد.
گفتنی است این همایش چهارشنبه 11 خرداد در دانشگاه آزاد واحد ساری برگزار می شود. حضور برای عموم علاقمندان آزاد می باشد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo