شهید آوینی
 
ديدار جمعى از خانواده‏هاى شهيدان ، جانبازان و آزادگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعى از خانواده‏هاى سرافراز شهيدان ، جانبازان و آزادگان، سالروز آزادسازى خرمشهر را نماد ايثار و مقاومت و پيروزى ملى ايران برشمردند و افزودند: درس بزرگ و هميشگى حماسه سوم خرداد اين است كه ايمان، عمل صالح، همبستگى و كار و تلاش، پيروزى را در هر ميدانى نصيب ملت ايران خواهد ساخت كه انتخابات رياست جمهورى نيز از جمله اين ميدان هاست.

حضرت آيت الله خامنه‏اى، انتخابات 27 خرداد را ميدان همبستگى و عرصه گزينش ملى خواندند و با اشاره به محروم بودن ملت از حضور واقعى در انتخابات تا پيش از پيروزى انقلاب افزودند: فرصت گزينش ملى و شركت در اداره كشور را اسلام و انقلاب و جمهورى اسلامى به ما داده است و همه بايد شكرگذار اين فرصت عظيم باشيم كه شكر حقيقى اين نعمت الهى نيز، حضور در عرصه انتخابات است.

ايشان با انتقاد از بعضى عناصر كه نسبت به جمهورى اسلامى ناشكرى مى‏كنند افزودند: در هيچ مقطعى از رژيم پهلوى آزادى موجود در جمهورى اسلامى يك روز هم وجود نداشت و حتى در دوران مصدق كه به قول برخى دمكراسى تحقق يافته بود مجلس يك سال تعطيل بود و اين شخص همه اختيارات قانونگذارى و اجرا را در خودش متمركز كرده بود اما امروز برخى كه نمك جمهورى اسلامى را نيز خورده‏اند بدون توجه به اين واقعيات ناسپاسى مى‏كنند و نمكدان مى‏شكنند

رهبر معظم انقلاب اسلامى، تلاش امريكا را براى تكرار استبداد و وابستگى دوران پهلوى در ايران خاطر نشان كردند و افزودند: دشمنان ملت در تلاشند همان ديكتاتورى سياه را به شكلهاى مدرن در ايران حاكم كنند اما ملت با استفاده از آزادى و اختيارات ناشى از انقلاب اسلامى، حضور خود را در صحنه حفظ مى‏كند و دشمنان را مثل هميشه ناكام مى‏گذارد.

حضرت آيت الله خامنه‏اى، با تأكيد بر ايجاد فضايى برادرانه و محبت‏آميز در عرصه رقابتهاى انتخاباتى، همه نامزدها و طرفداران آنها را به پرهيز كامل از ايجاد فضاى متشنج و همراه با اختلاف و دشمنى فرا خواندند و خاطر نشان كردند: البته اين‏گونه افراد تعدادشان در كل كشور به چند هزار نفر هم نمى‏رسد اما در روزنامه‏ها و دستگاههاى ارتباط جمعى جوى متشنج مى‏سازند كه بايد از اين كار خوددارى شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامى در همين زمينه، نامزدهاى انتخابات رياست جمهورى را به بيان مواضع، برنامه‏ها و اقدامات خود توصيه كردند و افزودند: نامزدها بدون تعرض به يكديگر، برنامه‏ها و حرفهاى خود را با مردم در ميان بگذارند.

حضرت آيت الله خامنه‏اى توانايى تأمين نيازهاى مردم و جامعه را معيار اصلى شناخت نامزد اصلح دانستند و افزودند: در شناخت اصلح نبايد دچار وسواس شد بلكه بايد با نيت خير به هر كسى كه پس از تحقيق و مشورت، براى انسان مشخص مى‏شود رأى داد تا به يارى پروردگار، ملت از اين آزمايش بزرگ هم سرافراز بيرون آيد.

ايشان، با اشاره به كارهاى خوبى كه در دولتهاى قبلى و فعلى انجام شده افزودند: مدير كارآمدى كه با رأى ملت انتخاب مى‏شود بايد با كار و تلاش و نشاط، نتايج كارهاى انجام شده در كشور را در زندگى مردم جارى و ملموس كند، فقر را از سراسر كشور بر طرف سازد، عدالت را برقرار كند و با طرد افراد مفسد از دستگاهها‏ى تصميم گير، با فساد و تبعيض، حقيقتاً مبارزه نمايد.

رهبر معظم انقلاب در بخش ديگرى از سخنانشان با تجليل از شهيدان، جانبازان و آزادگان والامقام 8 سال دفاع مقدس و خانواده‏هاى صبور و پراستقامتشان، آنان را نخبگان معنوى كشور خواندند و افزودند: حماسه‏هاى 8 سال پايدارى و پيروزى، هيچگاه از ياد ملت نمى‏رود و مردم ايران از گذشته پر افتخار خود و بويژه از پيشرفتهاى مادى و معنوى 26 سال اخير نردبانى براى حركت به سمت آينده روشن و پر اميد خود مى‏سازد.

ايشان، مقابله پيروزمند ملت ايران را در برابر جهان جابر استكبار، درسى براى همه ملتها و همه نسلهاى آينده ايران دانستند و خاطر نشان كردند با وجود شيرينيهاى بزرگ به دست آمده ما هنوز در اوايل راه هستيم و براى رسيدن به جامعه‏اى اسلامى به تلاش بيوقفه خود ادامه مى‏دهيم.

حضرت آيت‏اللَّه خامنه‏اى برخوردارى از عدالت، آزادى فكر و انديشه، اخلاق حسنه و شرف و افتخار و اميد را از ويژگى‏هاى جامعه اسلامى خواندند و افزودند: در جامعه اسلامى زمينه شكوفايى استعدادها وجود دارد، از فقر و فساد و تبعيض خبرى نيست و همه بنيانهاى اجتماعى برپايه علم، نوسازى مى‏شود و ملت ايران با همه وجود بدنبال تحقق چنين آرمانى است.

رهبر معظم انقلاب ميدان مبارزه را ميدان پيروزى و شكست و عبرت‏آموزى برشمردند و افزودند: فتوحات عظيم 8 سال دفاع مقدس ثابت كرده است كه ايمان، ايثار، همبستگى، مجاهدت، نقاط قوت و پيروزى‏بخش ملت ايران در همه عرصه‏هاى اقتصادى، سياسى، اجتماعى، فرهنگى و نظامى است؛ و دشمن با درك اين واقعيت در صدد تضعيف نقاط قوت ملت ايران است و هر كس در هر زمانى چه حال و چه آينده از رها كردن ايمان و وحدت و مقاومت سخن بگويد دانسته يا ندانسته در خط دشمن حركت كرده است.

در ابتداى اين ديدار آقاى طاهرزاده پدر جانباز شهيد طاهرزاده كه پس از 18 سال صبر و جانبازى، اخيراً به شهادت رسيد؛ آقاى عسگرى پدر دو شهيد و دو جانباز؛ آقاى على مير اكبرى پدر 3 شهيد؛ آقاى جهان‏آرا پدر سه شهيد از جمله محمد جهان‏آرا فرمانده سپاه پاسداران خرمشهر و آقاى خرم دل پدر 3 شهيد درباره پيوند عميق ملت با شهيدان و پايدارى ملت ايران در برابر توطئه‏هاى دشمنان سخنان كوتاهى بيان كردند.

آقاى دهقان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در ابتدای این دیدار با اشاره به سالروز آزادى خرمشهر و روز ملى مقاومت، ايثار و پيروزى گفت: سوم خرداد بعنوان نماد پايدارى، وحدت و پيروزى ملت ايران، تاريخ آينده ايران را نيز لبريز روح حماسه، غرور ملى و طراوت معنوى خواهد كرد.

در اين ديدار بيش از هزار نفر از خانواده‏هايى كه سه شهيد يا بيشتر، دو شهيد و يك جانباز، دو شهيد و يك آزاده، يك شهيد، يك آزاده و يك جانباز، و يا دو فرزند پسر خود را تقديم اسلام و انقلاب و ايران كرده‏اند همراه تعدادى از فرزندان نخبه شهيدان و ايثارگران، شمارى از جانبازان هفتاد درصد به بالا، تعدادى از آزادگانى كه بيشترين ساليان اسارت را داشته‏اند و شمارى از زندانيان سياسى پيش از انقلاب حضور داشتند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo