شهید آوینی
 
موزه دفاع مقدس در مصلی تهران ساخته مي‌شود

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان ایثارگر گفت: موزه دفاع مقدس در ضلع شمالی مصلی تهران در زمینهای عباس آباد ساخته مي‌شود.

لاله افتخاری با بیان این كه این موزه با همكاری شهرداری تهران ساخته مي‌شود، اظهار داشت: در جلسه‌ای كه مجمع نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی با سردار میرفیصل باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس داشتند در خصوص نحوه و چگونگی ایجاد پارك دفاع مقدس و موزه‌های دفاع مقدس در شهرهای مختلف و یادمانهای شهدا بحث و بررسی شد.

وی افزود: بحث و بررسی سطح بودجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مشكلات در زمینه تخصیص بودجه، بودجه سال 84 بنیاد و برنامه‌های بنیاد در این زمینه، تلاش در خصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرهای مختلف، رفع مشكلات میلیونها زائر مناطق عملیاتی كشور و فراهم كردن امكانات رفاهی و گردشگری برای آنها از دیگر محورهای مورد بحث این جلسه بود. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه قرار بود كه در سوم خرداد امسال همزمان با فتح خرمشهر جشنواره فیلم دفاع مقدس از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شود، اظهار داشت: به دلیل عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط مسئولین برگزار كننده از برگزاری این جشنواره منصرف شدند.

افتخاری اضافه كرد: در این جلسه سردار باقرزاده اعلام كردند كه در نشستی كه با دكتر عارف معاون اول رئیس جمهوری داشتند، وی به دستگاه‌های اجرایی دستور دادند تا در برگزاری این جشنواره مساعدت لازم به عمل آید، ولی در عمل مسئولین هیچ اقدامی انجام ندادند.

وی خاطرنشان كرد: كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای حفظ ارزشهای دوران دفاع مقدس و شناسایی آن به نسلهای آینده این موضوع را بررسی خواهد كرد.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان ایثارگر افزود: جهت بررسی مشكلات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و تعیین راهكارها جهت رفع آن این جلسات ادامه خواهد داشت.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo