شهید آوینی
 
پاكستاني هاي معترض اهانت نظاميان آمريكا به قرآن كريم را محكوم كردند
 پاكستاني‌هاي معترض به هتك حرمت قرآن مجيد توسط نظاميان آمريكايي روز جمعه با برپايي تظاهرات در سراسر اين كشور، اقدام ارتش آمريكا را قويا محكوم كردند.

در اسلام‌آباد جمع كثيري از مردم پس از برگزاري نماز جمعه با اجتماع در مناطق مختلف اين شهر، شعارهايي عليه سياستهاي دولت آمريكا سردادند.

در اين تظاهرات كه به دعوت ائتلاف شش گانه گروههاي مذهبي و سياسي برگزار شد، اقشار مختلف مردم پاكستان به ويژه طلبه‌هاي مدارس ديني و هواداران گروههاي سياسي مخالف دولت حضور داشتند.

راهپيمايان علاوه‌بر حمل پلاكاردهايي با مضمون محكوميت اقدامات دولت آمريكا، تصاويري از كاريكاتور واشنگتن تايمز را حمل مي‌كردند كه در آن همكاري دولت پاكستان با آمريكا به تمسخر گرفته شده است.

اين تظاهرات بدون بروز خشونت و درگيري و با قرائت دعا براي نابودي دشمنان دين اسلام پايان يافت.

در پيشاور مركز ايالت سرحد نيز كه دولت محلي آن توسط مجلس متحده عمل اداره مي‌شود، جمع كثيري از مردم و مسوولان ايالتي پس از برگزاري نماز جمعه در تظاهرات ضدآمريكايي شركت كردند.

تظاهركنندگان با دادن شعار "الله اكبر"، دست نوشته‌هايي را حمل مي‌كردند كه در آن همكاري اسلام‌آباد با واشنگتن، شركت در جرم اعلام شده بود.

برگزاري تظاهرات خونين در كابل و استان ننگرهار افغانستان و به آتش كشيده‌شدن كنسولگري پاكستان در جلال‌آباد مركز اين استان كه در پي انتشار خبر اهانت نظاميان آمريكايي به قرآن كريم رخ داد، اسلام آباد اقدام به افزايش تمهيدات امنيتي و حفاظتي از ساختمانها و منافع كشورها و سازمانهاي خارجي در پاكستان كرده است.

انتشار خبر هتك حرمت قرآن درهفته‌نامه آمريكايي "نيوزويك" با عكس‌العمل شديد افكار عمومي، گروههاي سياسي و مذهبي و سياستمداران پاكستاني مواجه شده است.

نمايندگان مجلس‌ملي پاكستان عصرجمعه پس از يك روز بحث باصدور قطعنامه‌اي اين اقدام نظاميان آمريكايي را محكوم كرد.

دولت پاكستان نيزشنبه گذشته هتك حرمت قرآن كريم توسط نظاميان آمريكايي در زندان گوانتانامو را محكوم كرد.

در بيانيه وزارت خارجه اين كشور با بيان اين كه رفتار توهين‌آميز با قرآن مجيد باعث تعجب شديد پيروان تمام اديان در جهان شده، آمده بود:
دولت پاكستان اين اقدام را محكوم كرده و خواستار آن است كه تحقيقات براي محاكمه عوامل اين عمل شنيع انجام گيرد.

"عمران خان" رهبر حزب نهضت عدالت پاكستان از گروههاي مخالف دولت اين كشور جمعه گذشته از دولت آمريكا خواست براي بي‌حرمتي به قرآن كريم در بازداشتگاه گوانتانامو، بدون قيد و شرط از مسلمانان جهان عذرخواهي كند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo