شهید آوینی
 
مراسم بزرگداشت شهید مطهری در كویت برگزار شد

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید "مرتضی مطهری" و تجلیل از مقام شامخ معلّم، با حضور سفیر ایران، سرپرست مدرسه‌های ایرانی و فرهنگیان و كاركنان مدرسه‌های ایرانی، از طرف انجمن اولیا و مربیان مدرسه‌های ایرانی، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در كویت برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا از شبكه میثاق، میثم امرودی ـ سرپرست مدرسه‌های جمهوری اسلامی ایران ـ در سخنانی ضمن گرامیداشت خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، در مورد جایگاه معلم و مربی در جامعه و اهمیت این شغل مقدس سخن گفت.

در ادامه مراسم، سید جعفر موسوی ـ سفیر ایران در كویت ـ ضمن تبریك این روز به دبیران، مقام معلمی را یك مقام الهی دانست و با اشاره به سوره علق در قرآن كریم، یكی از گرامی ترین مسائلی را كه خداوند به آن اشاره می كند، مقام معلمی توصیف كرد.

وی در ادامه گفت: نظام هستی و خلقت انسان‌ها برپایه استادی، معلمی و مربیگری است كه همه آن ها بر پایه دانش و علم نهفته است و بشریت با تمامی ابزارها و امكاناتی كه در اختیار دارد، نظم، برنامه و مدیریت الهی را كشف می كند.

او تصریح كرد: انسان جاهل نیاز به كسب علم و دانش دارد و معلّم است كه با تفكر خود، نسل خانواده را به جامعه و جامعه را به عرصه های آینده ارتباط می دهد.

گفتنی است: در مدرسه‌های ایرانیان در كویت، بیش از 2400 دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی، آموزش های متداول با اصول آموزش و پرورش كشورمان را زیر نظر بیش از 170 معلم ایرانی فرا مي‌گیرند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo