شهید آوینی
 
خبرهایی كوتاه از نمایشگاه كتاب تهران

نمایشگاه هجدهم كتاب تهران ششمین روز خود را پشت سر گذاشت خبرهایی كوتاه از این نمایشگاه را می‌خوانید.

نشست تخصصی ادبیات و سینمای کودک برگزار می شود
این نشست تخصصی با حضور سید علی کاشفی خوانساری وتنی چند از کارشناسان ادبیات کودک وسینمای کودک در چادر سینما واقع در محوطه پشت جایگاه مراسم ، برگزار می شود.

روز دوشنبه از ساعت 16 تا 18 نمایش فیلم کوتاه مهدی کرم پور ، وازساعت 18 تا 20 کمال تبریزی در این مکان حضور می یابد وبا میهمانان درباره ادبیات وسینما صحبت می کند.
و روز سه شنبه ، در چادر سینما ، از ساعت 14 تا 16 نشست تخصصی سینمای کمدی،  باید ها ونبایدها با حضور مینو فرشچی و پیمان قاسم خانی برگزار می شود . واز ساعت 14 تا 16 فیلم کوتاه علی قوی تن به نمایش در می آید .
روز چهارشنبه ، از ساعت 14 تا 16 وضعت نشر کتابهای سینمایی باحضور نویسندگان ، ناشرین و اهالی سینما بررسی می شود واز ساعت 16 تا 18 ارد عطارپور سخنرانی می کند همچنین از ساعت 18 تا 20 فیلم کوتاه امیر شهاب رضویان به نمایش در می آید .
روز پنج شنبه نیز، از ساعت 14 تا 16 نشست تخصصی ادبیات سینمایی کودکان ونوجوانان با حضور هوشنگ مرادی کرمانی ، وحید نیکخواه آزاد و پوران درخشنده برگزار می شود و از ساعت 16 تا 18سخنرانی مهدی سجاده چی و فرزاد موتمن برگزار می شود .

تایید پیش نویس همکاریهای نمایشگاه های کتاب کشورهای اسلامی
به نقل ازستاد اطلاع رسانی هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، دراین نشست که مدیران نمایشگاه های کتاب کشورهای لبنان، امارات متحده عربی ، قطر، ترکیه ، مالزی ، عربستان ، مراکش وتاجیکستان حضور داشتند ، بررسی پیشنهاد تشکیل شبکه کشورهای اسلامی و اتصال آن به سازمان فرهنگی آموزشی سازمان کنفرانس اسلامی به نشست های بعدی موکول شد.
همچنین دراین نشست محمد علی شعاعی ، رییس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، با اشاره به بسترهای همکاری کشورهای اسلامی در سه زمینه نویسندگان و پدید آورندگان ، ناشران ومخاطبان خواستار ارایه راهکارهای اجرایی برای رسیدن به اجماعی بین المللی شد.
وی گفت : نویسندگان و پدید آورندگان کشورهای اسلامی که شخصیت های بزرگی هم در این حوزه به تمدن بشری معرفی کرده اند به همراه ناشران به عنوان سرمایه گذاران و حلقه اتصال مسئولان دستگاه ها و نویسندگان به شمار می آیند و مخاطبان به عنوان رکن اصلی چرخه نشر مهترین  بسترهای همکاری فرهنگی میان کشورهای اسلامی هستند.
رییس نمایشگاه کتاب کوالالامپور در این نشست تشکیل کمیته همکاریهای نمایشگاه های کتاب کشورهای اسلامی را مهمترین راهکار اجرایی این نشست عنوان کرد و گفت: خوب است شبکه کشورهای اسلامی برای فعالیت در عرصه فرهنگ و توسعه فرهنگی با همکاری کشورهای حاضرو دیگر کشورهای شکل گیرد و امکان اتصال به سازمان کنفرانس اسلامی نیز داشته باشد.
آنیل یورال معاون نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول نیز با اشاره به مشترکات فرهنگی  و دینی کشورهای اسلامی استفاده از تمام ظرفیت ها برای تقویت ارتباطات حرفه ای درعرصه نشر را خواستار شد.

ستاد مدیریت بحران در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب ایجاد شد
به نقل از روابط عمومی مركز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با توجه به اینكه نمایشگاه بین‌المللی كتاب همه ساله و در سطحی گسترده در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود و مورد استقبال صدها هزار بازدید كننده از تهران و سایر نقاط كشور قرارمی‌گیرد ، تدوین و اجرای برنامه‌های مناسب جهت افزایش ضریب ایمنی این نمایشگاه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آمد، از این رو امسال برای نخستین بار ایجاد ساختار مدیریت بحران ناشی از حوادث در نمایشگاه بین‌المللی كتاب در دستور كار این مركز قرار گرفت .
ستاد مدیریت بحران ویژه این نمایشگاه به عنوان مجموعه ای از ستاد مدیریت بحران منطقه 3 شهرداری تهران در محل نمایشگاه تشكیل شده است . همچنین مجموعه ای از تدابیر ویژه در سه بعد پیشگیری ،آمادگی و مقابله در برابر حوادث احتمالی اتخاذ شده است .
در بخش اقدامات پیشگیرانه ، دستورالعمل اجرایی ایمن سازی محیط نمایشگاه و دستورالعمل تخلیه اضطراری از سوی این مركز تدوین و دراختیار برگزار كنندگان نمایشگاه و متصدیان غرفه ها قرار گرفته است .
در این دستورالعمل ها نكات مربوط به ایمنی ساختمان و تاسیسات ، چگونگی اطفای حریق، آموزش و اطلاع رسانی ، موقعیت خروجی سالن‌ها و مسیرهای تخلیه اضطراری گنجانده شده است .همچنین راهنمای تخلیه اضطراری در معرض دید بازدید كنندگان قرار گرفته است كه علاوه بر نقشه راهنما ، توصیه‌هایی را نیز شامل می ‌شود .
مركز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به شهروندان توصیه می‌كند كه هنگام مراجعه به نمایشگاه و بازدید از غرفه ها در حفظ ایمنی خود و همراهانشان بكوشند و هنگام ورود به سالن‌ها، محیط سالن و نزدیك‌ترین مسیر خروج و نحوه باز و بسته شدن درها را درنظر بگیرند تا در صورت وقوع حادثه احتمالی ، بهترین و منطقی‌ترین راه نجات را برای خود و نزدیكانشان انتخاب كرده و درهر حال خونسردی خویش را حفظ كنند.

برنامه‌ هفتمین روز نمایشگاه در سرای اهل قلم
در این نشست‌ها كه از ساعت 30/10 صبح در این سرا دنبال می‌شود، حسین شیخ‌الاسلامی، شهرام رجب‌زاده و مهران زمان به نقد و بررسی كتاب‌ «دوچرخه‌ها گرانند» تالیف شهرام رجب‌زاده می‌پردازند.
در ادامه این نشست‌ها و از ساعت 13 تا 30/14 انتشارت علمی و فرهنگی به برگزیدگان مسابقه داستان‌‌نویسی جوان كه با حمایت سازمان ملی جوانان برگزار كرده بود، جوایزی را با حضور رحیم عبادی و صفدر تقی‌زاده به برگزیدگان اهدا می‌كند.
«بومی‌سازی مدیریت» عنوان نشست سوم در این روز است كه رحیمی‌نیك، اعرابی و میر‌سپاسی درباره آن به گفت‌وگو خواهند پراخت. چهارمین نشست هم كه به «هنر جامعه فولك و جامعه شهری در كتب دانشگاهی» اختصاص دارد، با حضور ناصر فكوهی، فرزان سجودی و محمدحسین باجلان‌فرخی دنبال می‌شود.
بررسی كتاب‌های برگزیده كودك و نوجوان در كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، كه با حضور حسین فتاحی، مصطفی رحماندوست، مهنوش مشیری و علیرضا مهدوی اجرا می‌شود، اخرین نشست در این سرا است كه از ساعت 30/19 تا 21 برپا خواهد بود.

استقبال از مجموعه آثار شهید مطهری در نمایشگاه کتاب تهران
مجموعه آثار استاد شهید مرتضی مطهری با استقبال خوب بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مواجه شده است .
آثار شهید مطهری ، با تخفیف ویژه در سالن 11/10  نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه شده است .
به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب و با هدف ترویج افکار و اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری ، آثار وی با 60 درصد تخفیف در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود .
بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، 40 درصد این تخفیف از سوی سازمان فوق تأمین شده است .
کتابهای استاد مطهری به ناشران و کتابفروشی ها ارائه نمی شود ، این کتابها به صورت تکفروشی ، فقط به بازدید کنندگان عرضه خواهد شد .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo