شهید آوینی
 
‌سالروز آزادسازي هويزه و يادواره سرداران و ‪ ۱۵۰‬شهيد اين شهر برگزارشد

به مناسبت ‪ ۱۸‬ارديبهشت سالروز آزادسازي هويزه ازاشغال متجاوزان بعثي عراق، روز يكشنبه يادواره سرداران و ‪ ۱۵۰‬شهيد اين شهر در تالار شهرهويزه برگزارشد.

دراين آيين، فرمانده قرارگاه فجروقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بااشاره به مظلوميت هويزه در دوران جنگ تحميلي گفت: هويزه از جمله مناطقي بود كه در اوايل جنگ مورد تجاوز و تصرف نيروهاي دشمن قرار گرفت و آسيب زيادي متحمل شد.

سردار "احمد غلامپور" افزود: در هويزه نيروهاي دشمن خانه‌هاي مسكوني مردم را با خاك يكسان كردند به طوري كه شهر به تلي از خاك تبديل شده بود.

وي با بيان اينكه حادثه هويزه نقطه عطفي در تغيير مسير جنگ بود يادآور شد: جوانان سلحشور ايران اسلامي از نقاط مختلف كشور، باايثار و فداكاري در ارديبهشت ماه سال ‪ ۱۳۶۰‬موفق شدند در جريان عمليات بيت‌المقدس اين سرزمين مقدس را از چنگال نيروهاي متجاوز آزاد كنند.

سردار غلام پور گفت: هم اكنون سالانه صدها هزار زائر و اقشار مختلف مردم از سراسر كشور، از شهر هويزه ديدن و خاطرات دليرمردي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را مرور مي‌كنند.

فرمانده قرارگاه فجر و قدس اظهار داشت: هويزه تنها متعلق به مردم اين منطقه نيست بلكه مربوط به همه مردم ايران اسلامي است.

وي بااشاره به حوادث اخير در چند منطقه خوزستان افزود: اين حوادث ناشي از توطئه‌هاي دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي است و نمي‌تواند دراراده فولادين و عزم راسخ مردم خوزستان كه نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري ارادت دارند، خللي ايجاد كند.

سردار غلامپور در مورد انتخابات رياست جمهوري گفت: دشمن از توطئه‌هاي خود دست بردار نيست و لذا مردم بايد هوشيارباشند و با حضور گسترده دراين امر مهم و سرنوشت ساز دشمنان را مايوس كنند.

در اين آيين، دبيراجرايي يادواره سرداران و ‪ ۱۵۰‬شهيد هويزه گفت: براي نخستين بار پس از ‪ ۲۳‬سال آيين سالگرد آزادسازي هويزه برگزار مي‌شود.

"يونس شريفي"، اظهاراميدواري كرد با برگزاري اين گونه يادواره‌ها، فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

درادامه مراسم پس از نوحه خواني واجراي دكلمه، نمايشنامه‌اي توسط گروه شاهد در خصوص اخلاص و فداكاري جوانان هويزه در دفاع از خاك مقدس جمهوري اسلامي اجرا شد.

درپايان اهالي عرب زبان منطقه ضمن تجديد ميثاق با خون شهدا و بيعت مجدد با مقام معظم رهبري، براي حضور در صحنه انتخابات اعلام آمادگي كردند.

شهر هويزه از توابع شهرستان دشت آزادگان در نوار غربي خوزستان و هم مرز با كشور عراق است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo