شهید آوینی
 
‌جانباز حسن کوهی : از سال 83 مشکلات دارویی هم به مشکلات دیگرمان اضافه شد

مشکلاتمان آنقدر زیاد است که نمی دانیم کدام را بگوییم. این مجتمع هیچ امکانات رفاهی ندارد. نه بیمارستان ، نه یک درمانگاه و . . . هرچه به بنیاد مراجعه کردیم که در همان «اسلامشهر» یا «واوان» با یک درمانگاه جهت درمان اورژانسی ما قرارداد ببندند، هیچ اقدامی نکردند.

پیرو جوابیه بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص گزارش‌های مربوط به جانباز سید هاشم حسینی ، با حضور در مجتمع جانبازان شهرک قائمیه اسلامشهر ، برخی ابعاد جوابیه مذکور را ضمن گفتگو با عده‌ای دیگر از جانبازان مورد تحقیق و بررسی قرار داد .

حسن کوهی  جانباز 35% اعصاب و روان که از ناحیه دست نیز مصدوم است ،  از سن 14سالگی درس و مدرسه را رها کرده و به جبهه رفته است . بسیجی لشکر 27 محمد رسول الله بوده و در گردان‌های مختلف لشکر خدمت کرده است . وی درخصوص مشکلات مجتمع جانبازان شهرک قائمیه اسلامشهر به خبرنگار گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر گفت : مشکلاتمان آنقدر زیاد است که نمی دانیم کدام را بگوییم. بعد از 25سال یک واحد 43متری در این مجتمع به ما دادند و همانطور که حالا می‌بینید ، هیچ امکانات رفاهی ندارد. نه بیمارستان ، نه یک درمانگاه و . . . هرچه به بنیاد مراجعه کردیم که در همان «اسلامشهر» یا «واوان» با یک درمانگاه جهت درمان اورژانسی ما قرارداد ببندند، هیچ اقدامی نکردند.

وی درباره دیدار مسئولین بنیاد از جانبازان و خانواده آنان گفت : سال 80 که در این شهرک آمدیم ، فقط یک بار آمدند و یک فلاکس چایی آوردند و دیگر پیدایشان نشد. حتی نیامدند که ببینند ما در چه شرایطی زندگی می کنیم.

کوهی افزود : تهران هم که خودمان برای بیان مشکلاتمان می خواهیم آقای دکتر دهقان را ببینیم، اصلا نمی دانیم از کدام در مجتمع کوثر می آید و از کجا خارج می شود. اگر هم بطور اتفاقی بین راه و موقع ورود ایشان را ببینیم ، محافظ های ایشان اجازه جلو رفتن را به ما نمی دهند. من مقام معظم رهبری را که بالاترین شخصیت این مملکت است ، دوبار ملاقات کرده ام. اما ایشان را هنوزنتوانسته‌ام ببینم.

این جانباز 35% در ادامه گفت : حتی حرفهایی که خود آقای دهقان در فرهنگسرای بهمن در مورد اشتغال جانبازان و حقوق جانبازان صحبت کرد هیچ کدام تا الان حل نشده است.اگر همین حقوق معوقه ما را که در چهارچوب قانون تعیین شده بدهند ، هشتاد درصد مشکلات اقتصادی ما حل می شود.

جانباز حسن کوهی در مورد مشکلات مربوط به درمان اظهار داشت : از سال 83 مشکلات دارویی هم به مشکلات دیگرمان اضافه شد. هرینه داروی خانواده جانباز را حذف کرده اند. یا هزینه درمان خانواده  را خود جانبازباید بپردازد. چشم دخترم چون ضعیف بوده انحراف پیدا کرده است. وقتی رفتم بنیاد گفتند این در تعهد ما نیست. هفتاد درصد هزینه درمان خانواده مان را باید خودمان بپردازیم در حالیکه قبلا اینطور نبود.مگر ما چقدر حقوق می گیرم که از پس این هزینه های درمانی هم بربیاییم؟

وی اضافه کرد : قبل از اینکه دستم را عمل بکنند، یکسری کارها را انجام می دادم. حداقل دستم بالا می آمد. اما از وقتی عمل کردند، خشک شده است. سال 72 که برای تعیین درصد به کمیسیون پزشکی رفتم، دستم کاملا بالا می آمد و کار می کردم اما از زمانی که عمل کرده اند ، دستم دیگر کامل خشک شده است . 45% بودم 10% به خاطراینکه عمل کردند ، از من کم کردند. در صورتی که وضعیت من بدترشده است.

به هر حال ما حرفمان را می زنیم. دیگر آخر خط هستیم . با اینکه دست خودشان است، اگر بخواهند 40% را می کنند 20%  آن وقت از دولت پیش چه کسی شکایت کنیم؟

کوهی درمورد مسائل و مشکلات مجتمع جانبازان شهرک قائمیه گفت :اینجا حتی یک درمانگاه برای موارد اورژانسی وجود ندارد. اگر شبی حالم بد بشود باید حداقل 4000تومان تا بیمارستان ساسان بدهم. اما بنیاد 1000الی15000تومان می پردازد. می گویند ما کرایه اتوبوسی می دهیم. یعنی اگر مریض شدیم باید تا بیمارستان با اتوبوس به تهران بیاییم! شب عید ده هزارتومان قبض آژانس برای بنیاد بردم 3500به من دادند. گفتند بودجه نیست.

وی افزود : برای حل مشکلات شهرک و مجتمع ما شده‌ایم سپر بلای ساکنین اینجا که اکثرا شخصی هستند . اگر ما پیگیری کردیم تا اینجا را گازکشی کنند ، درگیر شدیم ، کتک خوردیم،  بالاخره به همه شهرک گاز دادند . نه فقط به ما . اما اسم ما بد شده است . این منطقه به شدت نا امن است . الان اگر اتفاقی بیفتد به 110 تماس بگیریم ، نمی آیند. من که فکر می کنم  ما را اینجا آورده‌اند که خودشان را راحت کنند.

جانباز حسن کوهی اظهار داشت : نود تا متادون در ماه باید بخورم. واقعا قیافه ام مثل معتادها شده است. دارم رد می شوم سرباز می گوید : « بیا اینجا ببینم . چی داری؟» بعد هم تا بیایم حرف بزنم ، مرا می برند بازداشگاه . تا بیایم ثابت کنم که جانباز اعصاب و روان هستم و آزمایش بدهم ، 15روز بازداشت هستم. به این سربازی که چهار روز نیامده ، می خواهد دو سال خدمت کند ، نگفته‌اند که معتاد کی هست. من سه برابر خدمت آن سرباز رفتم جنگ. آن وقت با ما این رفتار باید بشود؟ اینجا انواع و اقسام خلاف‌ها می‌شود آن وقت ما را بازداشت می کنند چون ظاهر ما به هم ریخته.

وی در پایان متذکر شد : کسی نیامده به اینها شرایط ما را بگوید . کسی نیامده بگوید جانباز اعصاب و روان چه وضعیتی دارد . چه داروهایی مصرف می‌کند .  اگر داروها را استفاده نکند ، چه اتفاقی برایش می‌افتد . و اگر استفاده کند ، چه اثراتی بر جسم او می‌گذارد .

منبع: گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo