شهید آوینی
 
سومین جشنواره نهج البلاغه برگزار می‌شود

سومین جشنواره دوسالانه نهج‌البلاغه 21 و 22 اردیبهشت 84 در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

صابر اكبری جدی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره نهج‌البلاغه در نشست مطبوعاتی كه عصر روز دوشنبه 12 اردیبهشت برگزار شد، گفت: به سومین جشنواره دوسالانه نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر كشور به همت نمایندگی مقام معظم در دانشگاه‌ها با هدف بسط و گسترش اسلام ناب محمدی با تكیه بر ابعاد وجودی حضرت علی (ع) تحقق تئوری اسلامی شدن دانشگاه‌ها با تكیه بر نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.


وی تصریح كرد: تبیین و تشریح مفاهیم بلند نهج البلاغه با جاذبه‌های ادبی، و هنری و ارتقای سطح بینش دینی دانشگاهیان، از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی با اشاره به این كه این جشنواره در دو شاخه اساتید و دانشجویان برگزار می‌شود خاطرنشان كرد: بالغ بر 155 هزار نفر از دانشگاه‌های مختلف سراسر كشور اثر یا مقاله برای این جشنواره ارسال كرده‌اند.

اكبر جدی با اشاره به این كه بی شاز 710 مركز آموزش عالی در این جشنواره شركت كرده اند یاد آور شد: این جشنواره 28 ستاد انتخاباتی و 51 مركز دانشگاهی در تهران دارد.

معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، از شركت 750 نفر در سومین جشنواره نهج البلاغه خبر داد و گفت: در این جشنواره 500 نفر از استان‌های مختلف كشور و 250 نفر نیز از تهران شركت می‌كنند.

وی در ادامه افزود: در این جشنواره حضور استان‌های اصفهان، آذربایجان و خراسان رضوی بسیار بیشتر از استان‌های دیگر به چشم می‌خورد.
در حاشیه این جشنواره كارگاه‌های تخصصی با حضور كارشناسان تشكیل خواهد شد و همچنین از افرادی كه در عرصه پژوهش نهج البلاغه گام برداشته اند تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

گفتنی است هیأت داوران سومین جشنواره نهج البلاغه دانشگاهیان سراسر كشور، از میان 1900 مقاله و اثر هنری اساتید رسیده به دبیرخانه، 120 برگزیده از میان پیش از 43 هزار اثر شركت كننده در بخش مقاله و آثار هنری دانشجویان پس از بررسی استانی 18هزار اثر دانشجویی به دبیرخانه رسید كه از این میان 580 اثر برگزیده به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند كه 60 برگزیده مربوط به بخش مقالات و باقی به بخش آثار هنری مربوط است.

جشنواره در سالانه نهج البلاغه با مشاركت وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، سازمان‌های جهاد دانشگاهی و بسیج دانشجویی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی كاربردی و... برگزار می‌شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo