شهید آوینی
 
جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بین‌المللی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بین‌المللی می‌شود.

سید جواد جعفری در جلسه شورای برنامه‌ریزی جشنواره های فرهنگی و هنری امام رضا(ع) كه با حضور 4 تن از نمایندگان مجلس و مسئولین عصر امروز در مشهد برگزار شده، افزو د: امسال این جشنواره در سه بخش بین‌المللی، كشوری و استانی برگزار می شود. وی گفت: سال گذشته استان‌های زیادی برای برگزاری جشنواره اعلام آمادگی كردند ولی فقط در چند استان توانستیم جشنواره را برگزار كنیم.

وی افزود: هدفمان این است كه امسال بتوانیم جشنواره را حداقل در 15 استان برگزار كنیم. دبیر جشنواره‌ فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بر مشاركت مردم در این جشنواره تأكید كرد و افزود: مردم هم واقعا كمك و مشاركت كردند و مطمئیم بازهم این برنامه‌ها ادامه پیدا خواهد كرد.

در ادامه سید جلال فیاضی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز طی سخنانی امام هشتم را بهترین بهانه برای پرداختن به هنر مردم گرا دانست و گفت: باید جشنواره امام رضا (ع) را مانند سایر جشنواره‌ها در كشور نهادینه كنیم.

وی ابراز امیدواری كرد: این حركت بیش از گذشته به گونه‌ای پیش برده شود كه نام امام رضا (ع) در عرصه‌های بین اللمللی بلند آوازه پیش رود.

جواد آرین منش نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: همزمان با برگزاری این جشنوراه‌ها می‌بایست محتوای برنامه‌ها نیز به سمت امام رضا (ع) پیش رود.

وی پیشنهاد داد: تا از مشاركت‌های مردم در این زمینه بیشتر استفاده شود و گفت: نباید این جشنوراه ها فقط به متخصصین حوزه های خاص خلاصه شود و باید حضور مردم در این جشنواره‌ها بیشتر شود.

وی افزود: موضوع جشنواره‌های امام رضا(ع) به طور جدی در فصل بودجه در كمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده است و مورد حمایت این كمیسیون است.
در ادامه مظفری نماینده مردم نیشابور از برگزاری جشن در روز دهم تیرماه به مناسبت سالروز ورود امام رضا (ع)این شهر خبر داد و گفت در فرهنگ ما عزاداری بیش از جشن اهمینت داده می شود در حالیكه تأثیر جشن در روحیه مردم بیشتر است. وی افزود: نوع نگاهمان به این جشن باید متفاوت باشد و در نیشابور زمینه برگزار ی جشن سالگرد ورود امام رضا(ع) به این شهر وجود دارد.

در ادامه این جلسه نیز تیمور علی عسگری نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره به لحاظ محتوا می‌تواند حائز اهمینت باشد. وی افزود:اگر می‌خواهیم این جشنوراه بین‌المللی باشد باید طرحی در خور شأن امام رضا (ع) برنامه ریزی و اجرا شود.

امیر حسن خانی نماینده مردم فردوس نیز در این جلسه پیشنهاد كرد: تا برای جذب زائر و توریست درایام برگزاری جشنواره تخفیفات ویژه‌ای در تمام زمینه‌ها مانند هزینه بلیط ، هتل و .... در نظر گرفته شود.

محمود رضا برازش مدیر عامل شركت به نشر آستان قدس رضوی نیز در این جلسه گفت: جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند در ابعاد مختلف توجه مردم را به شخصیت ثامن الائمه (ع) بیشتر كند و بهترین كاری كه می شود انجام داد درگیر كردن عموم مردم با این جشنواره است.

وی افزود: كیفی سازی برنامه ها باید در اولویت كاری جشنواره قرار گیرد.

در ادامه سوقندی قائم مقاماداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ساختار این جشنواره باید به عنوان یك طرح ملی به تصویب برسد و این می طلبد كه یك منظر قانونی برایش تعریف كنیم.

گفتنی است این جلسه در محل دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی هنری امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo