شهید آوینی
 
 مراسم پرده برداری از گنبد جدید حرم مطهر برگزار شد

مراسم پرده‌برداری از گنبد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور آیت الله بهجت، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، اعضای بیوت مراجع تقلید و جمع کثیری از فضلاء، علماء و مردم متدین قم برگزار شد.

مراسم پرده‌برداری از گنبد جدید حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه ـ‌س‌ـ همزمان با 17 ربیع‌الاول، سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی ـ‌ص‌ـ و امام جعفر صادق ـ‌ع‌ـ ، با حضور آیت الله بهجت، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، اعضای دفاتر مراجع تقلید، امام جمعه شیراز، مدیر حوزه علمیه قم، آیت الله جوادی آملی، آیت الله سبحانی و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه ـ ‌س‌ـ در قم برگزار شد.

بر اساس گزارش رسا، مردم مومن و خداجوی شهر مقدس قم و همچنین جمع کثیری از زوار آن بزرگوار که از سراسر کشور به قم سفر کرده بودند، از ساعاتی قبل از آغاز مراسم در حرم مطهر و خیابان‌های اطراف تجمع کردند، به نحوی که ساعت 6 بعد از ظهر کلیه درب‌های حرم بسته شد و زائرین از خیابان‌های اطراف شاهد مراسم پرده‌برداری گنبد مطهر بودند.

در ابتدای مراسم آیت الله مسعودی خمینی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه ـ‌ س ‌ـ طی سخنانی اظهار داشت : در اردیبهشت سال 80 با عنایت رهبر معظم انقلاب، حمایت‌های آیت الله بهجت و کمک‌های ریاست‌جمهوری، بازسازی خشت‌های طلایی گنبد حرم مطهر آغاز و تا چهار سال بی‌وقفه ادامه پیدا کرد.

وی خشت‌های گذشته را مربوط به 210 سال قبل دانست و گفت : در مدت بازسازی با مشکلات فراوانی مواجه بودیم که تنها خود حضرت با عنایات خود آنها را یکی پس از دیگری مرتفع می‌کردند.

در ادامه حسین فقیه میرزایی، رییس هیئت امنای تجدید بنای گنبد حرم مطهر، گزارش کاملی از مراحل بازسازی گنبد مطهر را بیان کرد و خاطرنشان ساخت : در این پروژه 190 کیلوگرم طلای خالص 24 عیار که از بانک مرکزی خریداری شده بود در سطح 480 متر مربع گنجانده شد.

وی با ذکر این که در این پروژه نزدیک به 3 میلیارد تومان هزینه صرف شده است افزود : 80 درصد این هزینه‌ را آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه ـ‌ س ‌ـ‌ تامین کرد و مابقی را آیت الله بهجت، دولت و ارادتمندان تامین کرده‌اند.

حسین فقیه میرزایی یادآور شد : بلافاصله بعد از اتمام کار تجدید بنای گنبد حرم مطهر، مقدمات تعویض طلای ایوان طلا و گلدسته‌ها آغاز خواهد شد.

آیت الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز نیز با حضور در این مراسم طی سخنانی گفت : عزت اهل بیت ـ‌ع‌ـ در این است که هیچ‌گاه خداوند را فراموش نمی‌کردند و هیچ چیز آنها را از یاد خدا باز نمی‌‌داشت.

وی با بیان این‌که تمام قرآن در «بسم الله الرحمن الرحیم» است، توضیح داد : این یک حرف واقعی است، زیرا هر چه وجود دارد و در نزد انسان‌هاست امانت است و این رحمت عام است. اگر در این آزمایش موفق شوند و امانتداری کنند، مستحق رحمت رحیمی می‌شوند.

در بخش دیگری از این مراسم، فرزند آیت الله بهجت پبام ایشان را قرائت کرد، که در آن اقدام مسوولین حرم درتعمیر گنبد مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته بود.

گفتنی است در پایان این مراسم بعد از یک هفته گرمای طاقت فرسا در قم باران رحمت الهی باریدن گرفت که علاوه بر خوشحالی مردم و به جا آوردن نماز شکر موجب تلطیف هوا شد.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo