شهید آوینی
 
مسابقات آزاد روبوتیک ایران آغاز شد

سومین دوره مسابقات آزاد روبوتیک ایران با حضور 170 تیم از سراسر ایران در دبیرستان علامه حلی (استعدادهای درخشان) آغاز به کار کرد.

مسئول روابط عمومی دبیرستان علامه حلی و مسابقات حلی کاپ گفت : در این دوره از مسابقات حدود 700 شرکت کننده از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مناطق مختلف آموزش و پرورش سراسر کشور حضور دارند.

محمد فتحعلیان افزود: این مسابقات در چهار بخش موش های هوشمند مسیر یاب، شبیه سازی فوتبال دو بعدی و سه بعدی، فوتبالیست های کوچک و امداد آتش نشانی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد : این مسابقات با نظارت علمی دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود و جوایز آن 5 میلیون ریال برای دو تیم اول و دوم و سکه بهار آزادی برای تیم سوم خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاه شریف، علم و صنعت، دانشگاه تهران، شهید بهشتی، امیر کبیر، رازی کرمانشاه، بوعلی سینا همدان، آزاد نجف آباد و بیش از 15 مرکز دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه های شرکت کننده در این مسابقات هستند.

فتحعلیان تصریح کرد: با توجه به پیش رو بودن مسابقات جهانی روبوکاپ که تابستان 84 در کشور ژاپن برگزار می شود این مسابقات می تواند محکی برای تیم های مشتاق در مسابقات جهانی 2005 اوزاکا ژاپن باشد.

وی افزود: در دوره های گذشته مسابقات بین المللی روبوکاپ، دبیرستان علامه حلی بهترین رتبه شبیه سازی را در میان تیم های شرکت کننده ایرانی داشت.

گفتنی است تا دقایقی دیگر قرعه کشی و گروه بندی این مسابقات انجام می شود.

منبع:خبرگزاري مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo