شهید آوینی

رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی خواستار شد:
دستور تسریع در رسیدگی به پرونده جانباز شهید رجبی ثانی
رییس قوه قضاییه با تاکید بر توجه جدی به حقوق عامه مردم ، حقوق زندانیان و حفظ کرامت انسانی ، دستور تسریع در رسیدگی به پرونده جانباز رجبی ثانی ، دلجویی از خانواده وی و پرداخت دیه از بیت المال را صادر کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی در جلسه مسوولان عالی قضایی گفت: باید با قصور و کوتاهی احتمالی صورت گرفته دراین پرونده برخورد قاطع انجام گیرد .

رییس قوه قضاییه همچنین دستور اعزام هیات هایی را از تهران برای نظارت و بازدید از زندانهای سراسر کشور صادر کرد و افزود: دادیارهای ناظر زندان مکلف به رسیدگی به شکایات ، درخواستها و مشکلات زندانیان هستند و هرروز باید از داخل بندهای زندانها بازدید کنند تا از این گونه اتفاقات جلوگیری شود.

آیت الله شاهرودی تاکید کرد: قضات از مجازات زندان به عنوان آخرین کیفر استفاده کنند و در حد امکان از مجازاتهای جایگزین بهره گیرند.

وی افزود: حفظ کرامت انسانی و حقوق عامه شهروندی باید در دستگاه قضایی فرهنگ شود و مردم دستگاه قضایی را پناهگاه خود بدانند و رضایتمندی از عملکرد این قوه از سوی افکار عمومی لمس شود .

رییس قوه قضاییه ضمن تاکید براحیای ارزشهای اسلامی و حقوق عامه شهروندی ، تخلف از قانون شهروندی را موجب پیگرد قانونی برشمرد.

آیت الله شاهرودی توجه به روح عدالت و قوانین در صدور احکام قضایی را خواستارشد و گفت: باید بین صدور حکم و اجرا ، یک قاضی پرونده را مورد مداقه قرارداده و نظر خود را اعلام کند و این مساله باید  در آیین دادرسی لحاظ شود.

منبع:گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo