شهید آوینی

 

گرداب‌هایی که هرگز در شأن و مرتبه «جانباز» نیست

وقتی ماجرای محمد و محمدها را ریشه یابی کنی می‌فهمی نه فقط او که بسیاری از جانبازان به خاطر سوء مدیریت‌ها در گرداب‌هایی گرفتار می‌شوند که هرگز در شأن و مرتبه «جانباز» نیست.

متن ذیل در مورد پرونده جانباز شهید محمد رجبی ثانی از آخرین شماره هفته‌نامه تپش انتخاب شده است :

اکنون جامعه با توجه به قولی که قوه قضائیه داده است منتظر پیگیری مقامات قضایی است. منتظر است بشنود در زندانهای کشور چه می گذرد؟ آیا حقیقت دارد دستهای او را سوزانده اند؟ دندانهای او را شکسته اند؟ در سرما به درخت بسته و یا در قفس انداخته اند؟

آیا واقعاً قاضی تشخیص نداده این جانباز اعصاب و روان نیاز به دارو دارد؟ اگر تشخیص نداده، چرا به حرف همسر و تشخیص پزشکی اهمیت نداده است؟ چرا کلانتری 128 مدت هفت یا هشت روز این جانباز را بازداشت کرده است؟ چرا در انباری بیمارستان بستری شده است؟ چرا به محض انتشار خبر، آن انباری تبدیل به اتاق ایزوله شده است؟ چرا پزشکی قانونی از دادن جواب آزمایش علت مرگ محمد به خانواده اش خودداری کرده بود؟ و...

از سوی دیگر بنیاد جانبازان که باید پاسخگوی دلهای شکسته جانبازان باشد، از گفتگو طفره رفت؟ چه رفتارها و چه سلیقه ها و مدیریتهایی سبب شده نسبت به جانباز چنین بی حرمتی ها انجام شود؟ ممکن است محمد رجبی بر اساس قانون مجرم بوده و باید طبق همان قانون با وی برخورد می شد. که البته همین نیز باید بررسی شود که آیا او واقعاً مقصر بود؟

اما وقتی ماجرای محمد و محمدها را ریشه یابی کنی می فهمی نه فقط  او که بسیاری از جانبازان به خاطر سوء مدیریتها به خصوص سوء مدیریتهای این بنیاد در گرداب هایی گرفتار می شوند که هرگز در شان و مرتبه «جانباز» نیست. در همین مورد خاص که البته شنیدیم حتی پرونده گزارش بیمارستان نزد رئیس بنیاد جانبازان است و ایشان مصرانه مشغول پی گیری این فاجعه هستند، اما هر بار خواستیم با وی گفت و گویی انجام دهیم، موفق نشدیم.

یعنی ایشان از گفتگو طفره رفتند.آیا وظیفه مسئولان در گفتگو با مطبوعات فقط مواقعی است که قیچی و نوار و افتتاح و لبخندی اتقاق افتاده باشد؟

طی همین مدت جانبازان فراوانی تماس گرفتند یا حضوری آمدند و پرسشهای فراوانی در ارتباط با کسری ها و نداشته های خود مطرح کردند که وظیفه مسئولان بنیاد است  پاسخ دهند. بگذریم از کسری های با اهمیت تری نظیر از بین رفتن شخصیت و نزول دادن صفت جانباز و...که پاسخ آن را باید از تاریخ گرفت.

منبع: گروه دفاع مقدس خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo