شهید آوینی

 
معاون رئیس جمهور کمیته ای را مسئول پیگیری پرونده جانباز شهید محمد رجبی ثانی کرد

صبح امروز خانواده و نزدیکان جانباز شهید محمد رجبی ثانی با دکتر حسین دهقان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار کردند .

به نقل از روابط عمومی بنیاد جانبازان و امور ایثارگران ، خانواده جانباز شهید محمد رجبی ثانی صبح امروز در ملاقات با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، روند محاکمه ، نگهداری در زندان و عدم توجه به وضعیت درمانی این جانباز که منجر به شهادت وی گردید را تشریح و خواستار رسیدگی دقیق و منصفانه به پرونده وی شدند .

این گزارش می‌افزاید : در جریان این ملاقات ، همسر و فرزند این جانباز با اشاره به تضییقاتی که در مسیر محاکمه و محکومیت جانباز محمد رجبی ثانی از سوی نهادهای انتظامی و سیستم قضائی کشور معمول گردیده ، بی‌توجهی محض نسبت به شرایط این جانباز که از ضایعه عصبی رنج می‌برده و تحت درمان بوده است را  در خوشبینانه ترین برداشت ، اهمال مسئولین ذیربط عنوان نمودند.

فرزند این جانباز از جسارت قاضی پرونده به ساحت رزمندگان و جانبازانی که بالاترین ارزش‌های وجودی خود را نثار آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند ، به عنوان دردناک ترین رخداد در روند این پرونده یاد کرد و افزود : عدم توجه قاضی به گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص وضعیت نابسامان جسمی پدر من و همچنین فقدان تناسب میان جرم و حکم صادره از سوی قاضی ابعاد مختلف این پرونده را بسیار تاریک و پیچیده نموده است .

وی از شرایط نگهداری این جانباز در زندان کرج و جلوگیری مسئولین این زندان از پیگیری روند درمانی شهید رجبی ثانی و مصرف قرص‌هایی که نقش حیاتی در کنترل وضعیت وی داشته است را اقدامی غیر انسانی و تخلف آشکار از حقوق طبیعی زندانیان ذکر کرد و افزود در آخرین ملاقاتی که در بیمارستان با پدرم داشتم تاولهای بزرگی در قسمت‌های مختلف دست و آرنج وی و همچنین زخم‌های عمیقی در پاها و کمر وی ایجاد شده بود که بطور قطع ناشی از شرایط نابسامان نگهداری وی در زندان کرج بوده است .

فرزند جانباز شهید محمد رجبی ثانی از دستور مستقیم ریاست محترم جمهوری اسلامی به وزیر دادگستری برای پیگیری این موضوع خبرداد و افزود علیرغم تماس مسئولین دفتر جناب آقای شوشتری وزیر محترم دادگستری با خانواده من ، هنوز هیچگونه اقدام عملی در زمینه پیگیری این پرونده صورت نپذیرفته است .

دکتر حسین دهقان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران نیز در جریان این ملاقات ، ضمن تسلیت به خانواده جانباز محمد رجبی ثانی و آرزوی علو درجات برای روح آن شهید از لزوم بررسی همه‌جانبه این پرونده و روشن شدن ابعاد حقوقی و قضائی آن تأکید کرد .

وی با اشاره به جایگاه والای جانبازان و ایثارگران در نظام ارزشی جمهوری اسلامی ، کوچکترین جسارت و کم‌توجهی به این عزیزان را غیرقابل قبول و مستوجب توجه و اقدام جدی برشمرد و افزود : شخصاً این موضوع را تا حصول به نتیجه قطعی و واقعی پیگیری خواهم کرد .

لازم به ذکر است دکتر دهقان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، که شب گذشته در جریان این واقعه قرار گرفته بود ، در اولین ساعات صبح امروز شنبه ضمن ملاقات با خانواده این جانباز ، کمیته‌ای را مسئول پیگیری این موضوع نمود .

 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo