شهید آوینی
   

خدعه تبلیغاتی مذاکره/تاکتیکی که غرب در مذاکره به کار می برد

امت توحیدی یک دشمن همیشگی دارد و آن شیطان است، اما گاهی او را به عنوان دشمن بودن فراموش می کند.

سید عبدالرسول علم الهدی

امت توحیدی یک دشمن همیشگی دارد و آن شیطان است، اما گاهی او را به عنوان دشمن بودن فراموش می کند.


آیا دشمن، همیشه دشمن است؟ این سوال پاسخ مشخصی دارد و آن معیار تشخیص دشمن است. دشمن کسی است که همیشه بدخواه فرد یا گروه یا ملت و قومی باشد. امت توحیدی یک دشمن همیشگی دارد و آن شیطان است، اما گاهی او را به عنوان دشمن بودن فراموش می کند. قرآن کریم، مومنین را به دشمن بودن شیطان تذکر می دهد و می فرماید «...وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ»(البقره/168).

شیطان لفظ عام هر گمراه کننده از راه حق است که به ابلیس به عنوان یکی از مصادیق آن اطلاق می شود و می تواند به هر جن و انسی که دیگران را از راه حق گمراه می کند نیز اطلاق شود. حضرت امام خمینی(ره) با بصیرت نافذ برآمده از متن اسلام ناب، به حقیقت حرکت آمریکا در طول تاریخ توجه کرده و آنرا شیطان بزرگ به عنوان سردمدار طاغوت نامید. یعنی این لقب گذاری، به نوعی به ذات آمریکا و جریان وجودی و حرکتی آن در مسیر تاریخ اشاره می کند.

شوروی هم از دشمنان سرسخت جمهوری اسلامی ایران بود که بعد از فروپاشی و درهم ریختن آن، شعار ملت ایران در نفرت از او هم حذف شد. اما سوال امروز جامعه ایران اینست که آیا آمریکا در مواضع خود تغییری داده است و می توان با او معامله کرد و از موضع دشمن بر او وارد نشد؟

خدعه های رسانه ای آمریکا، یکی از معیارهایی است که می توان در قضاوت در مورد دشمنی و دوستی او، به آن توجه کرد.

مقام معظم رهبري به حیله ها و قدرت رسانه ای غرب توجه داشته و در سال 1372 می فرمایند: «امروز اگر جمهوري اسلامي وارد مرحله مذاکره با آمريکا هم بشود، بدون اينکه بخواهد مقدمه ارتباط باشد- مذاکره فقط براي حل مسائل؛ آن طور که خود آمريکاييها اين را مرتب مطرح مي کنند که ما براي مذاکره با شما آماده هستيم- آنها مي توانند اين مذاکره با ما را هر طور که دلشان مي خواهد به نفع خودشان درآورند. اگر ما آن جهاز تبليغاتي را داشتيم من حرفي نداشتم، مي گفتم عيب ندارد، مذاکره مي کنيم؛ ولي ما آن جهاز تبليغاتي را نداريم و به ضررمان تمام خواهد شد. لذا اعلان کرديم که با مذاکره با آمريکا هم مخالفيم.

اين يک سياست قطعي نظام است. گفتيم «مذاکره نمي کنيم»؛ چون بمجرد انجام گفتگو و مذاکره، هر جهت حسني هم که داشته باشد، به وسيله تبليغات آنها پوشيده خواهد شد و هر جهت زشت و بدي که داشته باشد، بزرگ خواهد گرديد. در کشورهاي دنيا، در ميان ملتها و در ملت خودمان، آن چنان اين قضيه را سر و صورت خواهند داد و مطرح خواهند کرد و بيرون خواهند آورد که براي ما، جز آبروريزي و زيان نتيجه اي نخواهد داشت.» (4شهریور72)

ایشان در جای دیگر به روش های رسانه ای آنها در کنار دیپلماسی سیاسی اشاره می کند: « يكى از حرفهاى رائج اين است: ما بر ايران فشار وارد مى‌آوريم تا ايران به پاى ميز مذاكره برگردد. كدام ميز مذاكره؟ كِى ايران مذاكرات در مورد مسائل گوناگون جهانى را، از جمله مسئله‌ى هسته‌اى را ترك كرده بوده كه حالا برگردد؟! اين يك تقلب و خدعه‌ى تبليغاتى است. ما تلاش ميكنيم كه ايران به ميز مذاكره برگردد! اين، خدعه و تقلب تبليغاتى است. همين را در دنيا هى تكرار ميكنند، هى ميگويند، هى ميگويند. اين تعبيرات اينقدر تكرار ميشود كه به نظرم خود سياستمداران غربى هم باورشان مى‌آيد كه واقعيت اين است؛ در حالى كه آن كسى كه اين شكل را، اين جمله‌بندى را، اين فرمول مطلب را اختراع مي كند، مقصود ديگرى دارد. او از ايران نميخواهد كه به ميز مذاكره برگردد؛ او ميخواهد ايران هنگام مذاكره، در مقابل زورگوئى‌هاى غربى تسليم شود.»(بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان خراسان شمالی، 25مهر 1391)

از دیگر حرفهایی که خط آن را در رسانه هایشان تکرار می کنند می توان به این موارد اشاره کرد:

-      فعالیت های هسته ای ایران در جهت دستیابی به سلاح هسته ای است.

-      ایران تروریسم دولتی را گسترش داده و از گروه های تروریستی حمایت می کند.

-      حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود.

-      ایران کشور عقب مانده ای به جهت عمران و آبادانی است.

این راه پر فریب و نیرنگ جبهه باطل در مقابل صداقت جبهه حق ادامه دارد...

و این راه جهاد و مقاومت ادامه دارد تا رفع فتنه، فتنه هایی که موجب ظلم و بی عدالتی است، فتنه هایی که انسان ها را از راه حق منحرف می کند. وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَیكُونَ الدِّینُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِینَ«البقرة/193» و با آنها پیکار کنید! تا فتنه (و بت پرستی، و سلب آزادی از مردم،) باقی نماند؛ و دین، مخصوص خدا گردد. پس اگر (از روش نادرست خود) دست برداشتند، (مزاحم آنها نشوید! زیرا) تعدی جز بر ستمکاران روا نیست.



منبع: فرهنگ نیوز

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo