شهید آوینی

 

گیر بچه های ما در کار جبهه ای است

خوشحالم که یک اجلاس به تمام معنا بهاری در آغاز فصل بهار برگزار شده است و در حضور دوستان مومنی هستم که اصحاب عشق نام گرفته اند و این جمع از مصادیق اجتماعاتی است که دل را زنده می کنند.

 

به نقل از ستاد خبری اولین اجلاس ملی اصحاب عشق، شب گذشته و در ادامه مجموعه برنامه های روز اول اجلاس ملی اصحاب عشق، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با موضوع "لزوم تبعیت از اوامر فرمانده کل قوای فرهنگی" در محل قرارگاه فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم سخنرانی کرد.
حاج علی اکبری در ابتدای سخنان خود با اشاره جمع حاضر گفت: خوشحالم که یک اجلاس به تمام معنا بهاری در آغاز فصل بهار برگزار شده است و در حضور دوستان مومنی هستم که اصحاب عشق نام گرفته اند و این جمع از مصادیق اجتماعاتی است که دل را زنده می کنند.
وی اضافه کرد: این اجلاس یک لبیک دسته جمعی به یک فراخوان حیات بخش است ضمنا که شاید یک استغفار جمعی هم باشد و انشاالله یک میثاق جمعی برای دنبال کردن اهداف بزرگ باشد.
رئیس مرکز رسیدگی به امورمساجد با اشاره به آیه " یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا یُحْیِیكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یَحُولُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ وَ أَنَّهُ إِلَیْهِ تُحْشَرُونَ" ادامه داد: این فراخوان یک لبیک قلبی می خواهد که محصولش حیات خود شماست که البته خدای متعال ناظر بر دل های شما است.
حاج علی اکبری ادامه داد: اهل معنا می توانند از همین آیه معنای ولایت حضرت امیر علی علیه السلام را نیز دریافت کنند که در این آیه نهفته است. درادامه آیه ((اتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُواْ مِنكُمْ خَآصَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ)) نیز از امانتی نام می برد که در میان ما است که اگر در مورد آن خیانت شود دودش به چشم همه خلق خواهد رفت و بلای آن جان همه بشریت را می‌گیرد.
وی ضمن تاکید بر این تعبیر ادامه داد: برای همین است که این جلسه را یک جلسه لبیک جمعی و قلبی در محضر ولایت می بینیم.
حاج علی اکبری با اشاره به اینکه صحبت‌های خود را در دو بخش بیان خواهد کرد: بخش اول سخنان خود را با عنوان "ذکر و یاد" و در بخش دوم با عنوان "لبیک" مطالب را بیان می‌کنم.
حاج علی اکبری اضافه کرد: مساله یاد و ذکر مربوط به همان مساله ای است که اولیای خدا وقتی دور هم جمع می شوند در مورد آن حرف می زنند. زمانی که اولیا خدا در کنار هم جمع می شوند در مورد امر ولایت صحبت می کنند و متوجه ولایت هستند و ذکر شب و روزشان مساله ولایت است.

 لینک های مرتبط :

تیر را دشمن می زند و جام زهر را خودی می دهد!

مهاجرت اجباری 360 هزار بادیه نشین به بحرین

فعال فرهنگی کشور هند از دغدغه بین المللی رهبر انقلاب گفت

حجت الاسلام میرباقری: حجاب ظلمانی مدرنیته ادامه سقیفه است

امید رهبر انقلاب همین گروه های جوان و خودجوش هستند

رهبری فرمودند تیغ انقلاب در هیچ جا کندتر از عرصه فرهنگ و هنر نبوده

کسانی که جزیره ای عمل کنند طعمه گرگهای عقیدتی و تشکیلاتی می شوند

 

منبع : سایت شهید آوینی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo