بخش شهید آوینی حرف دل موبایل شعر و سبک اوقات شرعی کتابخانه گالری عکس  صوتی فیلم و کلیپ لینکستان استخاره دانلود نرم افزار بازی آنلاین
خرابی لینک Instagram


19/06/59

صدام: عراق مصمم است حتی یك وجب از خاك خود را كه در اشغال ایران باشد از تصرف این كشور خارج كند. این كار مبتنی بر قانون است و به منزله تجاوز نیست. ما در بین ملت ایران دوستان زیادی داریم.

نیروهای عراقی منطقه سیف سعد را آزاد ساختند.
19/06/65
آغاز حركت نیروهای غواص در جزیرة مجنون برای اجرای عملیات. در حملة هواپیماهای عراق به یك نفتكش، هفت تن كشته یا زخمی شدند.

فشار اتحادیه ملی دفاتر حملونقل دریایی و هوایی انگلیس به فرانسه برای توقف فروش موشكهای اگزوسه به بغداد.

هفت هواپیمای عراقی برای سركوبی عملیات پیشمرگان مسلمان كرد عراق، روستای یاغسمر را بمباران كردند. یك هواپیمای سوخو با آتش پدافند قرارگاه رمضان سقوط كرد. در ادامة حملات هواپیماهای دشمن، تبریز، ارومیه و مهاباد مورد هجوم قرار گرفتند. با از سرگیری بمباران مناطق غیرنظامی ایران، ستاد تبلیغات جنگ از مردم عراق خواست تا مناطق صنعتی و نظامی شهرها و حومه آن را ترك كنند.

ایران گزارش بمباران روستاهای سردشت و مهاباد را به اطلاع سازمان ملل رساند و خواستار محكومیت عراق و بازدید كارشناسان از این مناطق شد.

گزارش عراق به سازمان ملل از حملات ایران به شهرهای این كشور. وزیر خارجه ایران در نامهای به دبیركل سازمان ملل درباره استفاده عراق از سلاحهای شیمیایی هشدار داد.

در پایان گردهمآیی نمایندگان شوراهای اسلامی روستاهای استان باختران اعلام شد كه ده هزار تن از روستاییان بسیجی به جبهه اعزام خواهند شد. بی.بی.سی: در ایران تعداد كسانی كه از روی میل واقعی به جبهه ها میروند كم نیست؛ در عراق مسئله برعكس ایران است. واحد مخصوص اعدام در پشت جبههها مستقر است و عقب روها و ترسوها را بدون تشریفات اعدام میكند.٥٢

تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی باختران ، لرستان ، اسلام‌آباد ، درود ، جزیره خارك و بمباران مركز رادیویی شهید چمران ، روستای امیر‌آباد شهر درود و كارخانه سیمان این شهر و جزیره خارك .

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره حملات هوایی عراق : احتمال بروز بحران انرژی در داخل كشور .

گلوله‌باران تأسیسات اقتصادی و نفتی بصره ، تأسیسات پتروشیمی ابوالخصیب و مراكز اقتصادی دیگر . توقف عملیات مقابله به مثل به احترام سفر دبیركل سازمان ملل متحد به منطقه .

حمله قایق‌های تندرو به نفت‌كش قبرسی هیون . ورود مین‌‌روب‌های فرانسوی در خلیج‌فارس و آغاز عملیات مین‌روبی و كشف مین در سواحل بحرین .

گزارش روزنامه اقتصادی سوله در مورد میزان خسارات وارد به كشتی‌ها در خلیج‌فارس و هزینه بیمه این كشتی‌ها .

گفت‌وگوی نخست‌وزیران ایتالیا و اسپانیا درباره اعزام ناو جنگی به خلیج‌فارس . مصاحبه نخست‌وزیر ایتالیا با تلویزیون اسپانیا و دفاع از سیاست ایتالیا در اعزام نیرو به خلیج‌فارس .

نكات مثبت و منفی قطع‌نامه 598 ، اعزام كشتی‌های مین‌روب از كشورهای اروپایی ، رویارویی با امریكا ، صدور انقلاب و سفر رییس جمهور به نیویورك در سخنان رییس مجلس شورای اسلامی ، رییس ستاد تبلیغات جنگ و سفیر ایران در لندن .

مصاحبه مطبوعاتی دبیركل سازمان ملل متحد در مورد مأموریت صلح در جنگ ایران و عراق و اظهار امیدواری به نتایج آن . تفسیر رادیو بی . بی . سی . از مأموریت دبیركل و مذاكرات وی در منطقه با مقامات دو كشور .

ابراز اطمینان یك مقام امریكا از رأی مثبت چین و شوروی به قطع‌نامه تحریم تسلیحاتی در صورت مخالفت ایران با قطع‌نامه 598 .

مقاله مركز مطالعات صلح دانشگاه برادفورد در مورد شقوق و سطوح مختلف حمله احتمالی امریكا به جمهوری اسلامی ایران . تفسیر رادیو كلن درباره موقعیت دو ابرقدرت امریكا و شوروی در قبال مسایل خلیج‌فارس .

ابراز رضایت وزیر خارجه كویت از تفاهم با مقامات شوروی طی مذاكرت هیئت اتحادیه عرب در مسكو . خبر رویتر در مورد درخواست شوروی از لاریجانی برای فراهم كردن زمینه موفقیت دبیركل سازمان ملل .

سفر یك هیئت عراقی به چین و اعلام این‌كه موضوع فروش اسلحه چینی به ایران در ملاقات با مقامات چینی مطرح نخواهد بود .

حمله معدودی از عناصر چریك‌‌های فدایی خلق به سفارت ایران در نروژ و دفتر هواپیمایی ایران در پاریس و فرانكفورت . احضار سفیران نروژ و آلمان غربی به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران . حمله به سفارت ایران در اسلو را وزارت خارجه نروژ محكوم كرد .

تلاش ناموفق دیگر عراق در بازپس‌گیری بخش حیران در استان اربیل .

 

 

 
 Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved