شهید آوینی

 
ماه مبارک رمضان و مسلمانان اتریش

به رغم این که جامعه مسلمانان اتریش از تعداد محدودی مسلمان تشکیل شده است، آنها نسبت به دیگر مسلمانان در برخی از کشورهای اروپایی احساس آزادی بیشتری دارند و این امر در ماه مبارک رمضان آشکار است.

در نظرجامعه مسلمانان اتریش، زندگی در یک فضای دینی ماه رمضان بسیار ساده است، به ویژه از زمانی که اسلام به عنوان یکی از ادیان رسمی این کشور شناخته شده است.

آناس ابن حسن الشکفا، رئیس انجمن رسمی مسلمانان در استرالیا در گفت و گو با اسلام آن لاین گفت : اعلام رسمی حقوق و وظایف مسلمانان در این کشور اروپایی باعث افزایش وحدت مسلمانان شده است. ازعواملی که به جامعه مسلمانان کمک کرده تا به وحدت خود بیافزایند می توان به تصویب قوانین اسلامی اشاره کرد. تصویب قوانین اسلامی به شرایط مسلمانان کمک کرده و باعث افزایش ارتباط مثبت بین مسلمانان، دولت و سازمانهای جامعه مدنی می شود.

 وی افزود : مسلمانان از حقوق خود در ماه رمضان نیز سود می برند.

سربازان مسلمان اتریشی روزه می گیرند و غذای خود را مطابق با زمان افطار و سحر دریافت می کنند. این امر نشان می دهد که مقامات به مسلمانان و تعهدات دینی آنها احترام می گذارند. حتی زندانی های مسلمان می توانند نماز بخوانند ، نماز جماعت تشکیل داده و در زمان افطار  غذای خود را که از گوشت حلال تهیه شده دریافت کنند.

" سارا حافظ" از سازمان جوانان مسلمان در گفت وگو با اسلام آن لاین گفت : نسل دوم و سوم مسلمانان اتریشی با مشکلات همتایانشان در کشورهای اروپایی روبه رو نیستند و حجاب داشتن هیچ مشکلی را برای آنان به همراه ندارد. چرا که حجاب به عنوان پوشش اسلامی در جامعه پذیرفته شده است.

مسلمانان اتریش حدوداً هشت میلیون نفز ازجمعیت این کشور را تشکیل داده و اسلام پس از دین مسیحیت دومین دین بزرگ این کشور محسوب می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo