شهید آوینی

 
دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی
رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه در دیدار روسای سه قوه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای هیات دولت ، نمایندگان مجلس، مسوولان دستگاه قضایی و دیگر مسوولان کشوری و لشگری تاکید کردند: حرکت هرچه بیشتر مسوولان به سمت عدالت و تقوا و پارسایی، رمز افزایش کارآمدی نظام است و همه مسوولان کشور باید تلاش خود را صرف اجرای عدالت اجتماعی و تحقق عینی ارزشهای اسلامی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای ایستادگی نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه و بیداری اسلامی ناشی از این پایداری را علت اصلی عصبانیت مراکز قدرت جهانی بر شمردند و با اشاره به جنجال و هیاهو امریکا و اروپا بر سرفعالیتهای هسته ای ایران افزودند: آنها می دانند که ایران بدنبال سلاح هسته ای نیست بنابراین  اینقدرها هم نگران این موضوع نیستند، بلکه می خواهند با بهانه جویی پی در پی و مشغول کردن ذهن مسوولان و مدیران کشور، حرکت عمومی سه قوه برای حل مشکلات و پیشرفت کشور را دچار وقفه کنند.

ایشان ملت ایران را ملتی با منطق و فهیم خواندند و درباره مذاکرات جاری میان ایران و طرفهای اروپایی افزودند: به کسانی که با نمایندگان دولت ایران مذاکره می کنند تاکید می کنیم که با حرفهای نادرست و غیر منطقی ملت ایران را به این نتیجه نرسانند که طرف مذاکره اعتقادی به منطق ندارد چرا که در این صورت، ملت و نظام اسلامی گفتگو را ترک خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به برخوردهای منطقی جمهوری اسلامی ایران با خواسته های آژانس و طرفهای مذاکره خاطرنشان کردند: هرجا حرف منطقی بوده است نظیر بازرسی آژانس هسته ای، پذیرفته ایم و هر جا زور بگویند ایستاده ایم و می ایستیم.

حضرت آیت الله خامنه ای تعلیق بلند مدت غنی سازی را حرفی بی منطق برشمردند و افزودند: چه ارتباط منطقی میان شفاف سازی و تعلیق بلند مدت غنی سازی وجود دارد؟

ایشان خاطر نشان کردند: ملت ایران، ملتی زنده و اهل منطق و تعامل و حرکت است اما بی منطقی را نمی پذیرد و در هر حال از حقوق خود به شکل مناسب دفاع می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: اگر به هر شکل، تهدیدی در مذاکرات پیش آید نشان دهنده بی منطقی طرفهای مذاکره است و در این صورت ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی نسبت به اصل مذاکره و ادامه همکاری تجدید نظر خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف تصریح کردند: اگر مسوولان کار آمدی خود را در جهت تحقق عینی ارزشهای اسلامی افزایش دهند و در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند با توجه به امکانات فراوان کشور و تجربه موفق ملت در پیشرفت و سازندگی، پیروزی جمهوری اسلامی ایران و پیروزی حق بر باطل در همه میدانها قطعی است.

ایشان همچنین ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تقویت اراده، تعمیق پیوند دلها و ذخیره کردن نیروی معنوی برای حرکت آگاهانه بسوی اهداف الهی برشمردند و با توصیه به مسوولان برای مراقبت معنوی از اعضای خانواده خاطرنشان کردند: پروردگار از ما مسوولان، بسیار شدید مواخذه خواهد کرد بنابر این لازم است با تحکیم ارتباط با پروردگار و یاد مستمر روز عظیم قیامت، بشدت مراقب رفتار و گفتار خود باشیم و همه وجودمان را صرف خدمت به مردم و ادای وظایف خویش بنماییم چرا که امروز ملت عظیم ایران، بیش از همیشه تشنه کار و تلاش و خدمت مسوولان است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی رییس جمهور نیز در سخنانی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مردمی ترین انقلاب در دوران اخیر یاد کرد و گفت: دستاورد بزرگ این انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد که بر پایه دین خدا خواستار آزادیف حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، عدالت، پیشرفت صلح و همزیستی و استقلال ملتهاست.

رییس جمهور با اشاره به اوضاع ناامن منطقه بویژه اشغال عراق و گرفتاری اشغالگران در ورطه عراق و همچنین تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و جنایات روزمره صهیونیستها افزود: در چنین منطقه ناامن و بی ثباتی، تدوین و تصویب چشم انداز بیست ساله کشور، نشان دهنده ثبات و استقرار کامل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس جمهور خدمات دولتهای قبلی و دولت فعلی را زمینه ساز تحکیم پایه های نظام دانست و با اشاره به اقدامات دولت در هشت سال گذشته افزود: رشد اقتصادی 5/7 درصدی، رشد بالای 12 درصد در صنعت و بالای یازده درصد در کشاورزی، جهش صادراتی در دوسال اخیر، خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم، جذب سرمایه خارجی، پیشرفت کمی و کیفی در پژوهش، دستاوردهای بزرگ علمی در برخی دانش های نوین، رونق بخشی خصوصی و گسترش زمینه ارتباطات و اطلاعات نشان دهنده استحکام نظام اسلامی و آمادگی کشور برای رسیدن به اهداف چشم انداز 20 ساله است.

رییس جمهور همچنین با بیان اقدامات دولت برای مقابله با گرانی و حل مشکلات معیشتی مردم، تلاشهای دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی را خوب ارزیابی کرد و افزود: در هرگونه نقد ضمن در نظر گرفتن امکانات و اولویت ها و نادیده نگرفتن دستاوردهای بزرگ انقلاب، باید از هرگونه برخورد دوگانه پرهیز شود و نقد، مستند و مبتنی بر واقعیت باشد.

در پایان این مراسم نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را با مقام معظم رهبری افطار کردند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo