شهید آوینی

 
قانون منع حجاب در فرانسه، بیانگر اوج اسلام هراسی و نژادپرستی است 
گروه‌های چپ‌گرا از سراسر جهان كه در نشستی در لندن گرد هم آمده‌اند، قانون منع حجاب در فرانسه را بیانگر اوج اسلام هراسی و نژاد پرستی خواندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، میلنا بایوم سخنگوی مجمع ملی ضدنژادپرستی امروز در لندن گفت: «تصویب قانون منع حجاب اسلامی در فرانسه نشانه اوج نژادپرستی و ترس از اسلام در سراسر اروپا است.»
این گردهمایی یكی ازصدها گردهمایی است كه تحت عنوان كلی نشست اجتماعی اروپا در لندن برگزار می‌شود و حدود 19 هزار فعال سوسیالیست را از سراسر جهان به لندن كشانده است.
آرلین رودریگرز سخنگوی مجمع حفاظت از حجاب مستقر در لندن نیز در حالی كه خود روسری بر سر داشت، گفت:« آیا این قانون در دفاع از ارزش‌های سكولار تصویب شده است؟ خیر . بلكه این قانون حاكی از نوعی دیكتاتوری دولتی است.»
كریستین دلفی یك فعال فرانسوی از حزب مدارس جمعی برای همگان نیز با انتقاد از قانون منع حجاب در فرانسه گفت: «این قانون رفتاری استثنایی با نشانه‌های اسلامی است.»
یك نماینده ائتلاف موسوم به توقف جنگ نیز با انتقاد از حامیان این قانون گفت: «تصویب این قانون در فرانسه مایه شرم چپ‌هایی است كه از آن حمایت كردند.»
نمایندگان اتحادیه‌های بازرگانی، فعالان محیط زیست ، فعالان حقوق بشر و اصناف دیگر از سراسر جهان برای مدت سه روز برای شركت در نشست اجتماعی اروپا در لندن گردهم آمده‌اند.
این در حالی است كه مساله عراق تمامی نشست ها و مناظرات این گروه ها را تحت الشعاع خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo