شهید آوینی

 
 جمع آورى ترجمه قرآن به ۱۰۳ زبان دنیا

مرکز ترجمه قرآن کریم قم ، تاکنون ترجمه قرآن به ۱۰۳ زبان مورد تکلم مردم دنیا را جمع آورى کرده است .

مدیر داخلى مرکز ترجمه قرآن قم روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : قرآن به زبانهاى مختلف از جمله انگلیسى، اردو، ترکى استانبولى، فارسى، فرانسه ، آلمانى، بنگالى، اندونزیایى ترجمه شده است . عبدالله عرب زاده با اشاره به اینکه این ترجمه ها از سوى مترجمان مختلف ارایه شده افزود : تعداد کل این عناوین ترجمه ها دو هزار و۶۰۷ مورد مىباشد.

وى افزود : تا کنون قرآن توسط یک هزار و۳۰ مترجم به زبانهاى مختلف دنیاترجمه شده است . وى بیشترین تعداد ترجمه اى قرآن را مربوط به زبان " اردو " دانست و گفت : قرآن کریم به زبان اردو توسط۲۰۳ مترجم ، ترجمه شده است . عرب زاده همچنین گفت : قرآن مجید به زبانهایى از جمله براهویى، امهارى، ، ایرانونى، آوارى، چیلوبا، تلگو، شونا، زولو و سایر زبانها ترجمه شده است .

وى با اشاره به اینکه این مرکز تاکنون قرآن را به زبانهاى انگلیسى و ترکى آذرى ترجمه و منتشر کرده است افزود : هم اکنون ترجمه چینى، ترکى استانبولى و فرانسوى قرآن کریم نیز در دست انجام است . عرب زاده تهیه شناسنامه اجمالى ترجمه ها، تدوین کتاب شناسى جامع ترجمه هاىفارسى، تدوین کتابشناسى توصیفى ترجمه هاى چاپى را از دیگر اهداف و برنامه هاى این مرکز نام برد.

این مرکز وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه از سال۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo