شهید آوینی

 
آغاز ماه مبارك رمضان در کشورهای مسلمان

چندین کشور مسلمان روز جمعه 24 مهر ماه به استقبال ماه مبارک رمضان رفتند. درمیان این کشورها می توان به عربستان سعودی، بحرین، قطر، کویت، امارات متحده عربی، یمن، فلسطین، سوریه، لبنان، اردون، مصر، سودان، مراکش، الجزیره، تونس و مالزی اشاره کرد.

در دیگر کشورهای جهان افراد و یا سازمان های اسلامی نیز این روز را به عنوان اولین روز ماه رمضان روزه گرفتند که در میان آنها می توان از سنگاپور، هلند، ترکیه، روسیه و اکراین، بلاروس، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان نام برد.

در کشور نیجریه آنهایی که محاسبات نجومی را مبنا قرار داده بودند، بیشتر در جنوب این کشور، روز جمعه را اولین روز ماه رمضان دانسته در حالی که آنهایی که در شمال این کشور زندگی می کنند منتظر هلال ماه نو هستند.

در شمال آمریکا دو سازمان بزرگ اسلامی، انجمن اسلامی شمال آمریکا(ISNA)  و شورای فقه شمال آمریکا بر طبق نظر شورای اسلامی آمریکای شمالی 25 مهر را به عنوان روز اول ماه مبارک روزه می گیرند. در کشور لیبی کانال تلویزیونی رسمی اعلام کرد روز 23 مهر ماه روز اول ماه مبارک رمضان است.

ماه مبارک رمضان در کشورهای مسلمان جهان اسلام در هر تاریخی آغاز شود در نظر مسلمانان گرامی بوده و آنها این ماه به دنبال بخشایش، رحمت خداوند و کمک به دیگران هستند.

اما از سویی دیگر ، مسلمانان در شرایط کنونی در رنج و نگرانی به سر می برند؛ چرا که برخی کشورها هنوز مورد تجاوز و مداخله کشورهای خارجی قرار می گیرد. برای مثال فلسطین در شرایطی ماه مبارک رمضان را آغاز کرده که انتفاضه به پانزدهمین سال خود رسیده و شرایط آنها با محاصره ها، قتلها و تاراج و تاخت و تازهای اسرائیل بدتر نیز شده است.

مسلمانان همچنین از حملات دائمی رسانه های غربی که دین آنها را مورد هدف قرار داده و آن را با پدیده هایی چون خشونت و تروریسم ربط می دهند اظهار ناراحتی می کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo