شهید آوینی

 
جشنواره فیلم كودك اصفهان افتتاح شد

نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های كودكان و نوجوانان شب گذشته درمحل باغ نور اصفهان طی مراسمی آغاز به كار كرد.در این مراسم علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره) ضمن تبریك نیمه‌شعبان و ارائه گزارشی از چگونگی برپایی این رویداد هنری گفت: سینمای كودك گنجینه‌ای ارزشمند و پشتوانه‌ای محكم در سینمای ایران دارد كه یقینا جز به بركت انقلاب شكوهمند اسلامی حاصل نشده است.
این گزارش حاكی است كه در جشنواره اصفهان 280 میهمان داخلی و خارجی شركت دارند كه بیش از 50 تن از آنان از دیگر كشورها حضور یافته‌اند كه بخش جذاب مراسم افتتاحیه نیز حضور كودكانی از عراق و فلسطین به عنوان داور و بازیگر بر صحنه بود.
در میان كلیپ‌های پخش شده در افتتاحیه، كلیپ مربوط به انتفاضه كه دو كودك فلسطینی نیز به صورت زنده مقابل میكروفون قرار گرفتند، گرمی خاصی را به این مراسم بخشید.
اگر چه در این برنامه‌ها سعی شده بود تا به بهانه نیمه‌شعبان بر جنبه سرگرمی آن افزوده شود، اما متولیان جشنواره دقت بسیاری به خرج داده بودند تا به دام ابتذال‌های رایج این روزها گرفتار نشوند. از جمله این موارد تذكر شفاهی مامورین و حراست برای رعایت شئونات اسلامی هنگام ورود مدعوین به محل برگزاری جشن بود.
بر اساس این گزارش در جشنواره امسال 313 فیلم از 40 كشور جهان حضور دارند كه تا روز 17 مهر در سینماهای قدس، ساحل، ایران و چهارباغ و كتابخانه مركزی به نمایش در می‌آیند.
گفتنی است كه نمایش‌های بخش مسابقه هر روز در محل هتل كوثر از ساعت 10/40 تا 12 توسط عوامل فیلم و منتقدین نقد و بررسی می‌شود. امروز دوشنبه فیلم‌های مهربانی (فهیمه نیكو‌منظر)، عصبانی نشو انبری (جمال اسكویی)، نخودی (احمد عربانی)، باز هم نرگس (ایرج میثمی) توسط امیرمسعود علمداری مدیر مسئول ماهنامه انیمیشن پیل‌بان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
دزدان حیله‌گر (كریم هاتفی نیا) و روزی كه حسنی مرد شد (كیانوش و داریوش دالوند) توسط خسرو نقیبی و لاك پشت ها هم پرواز كنند (بهمن قبادی) توسط رضا درستكار نقد و بررسی می‌شود.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo