شهید آوینی

 

همایش بزرگداشت مولوی در بیروت برگزار شد

همایش بزرگداشت شاعر و عارف گرانقدر جلال‌الدین محمدبلخی رومی (مولوی) با حضور ادبا، شعرا، نویسندگان، اندیشمندان و اساتید كشورهای ایران، لبنان و سوریه عصر دیروز در محل سالن اجتماعات رازینی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این همایش ادبی و عرفانی، پیام محمد عراقی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به این همایش توسط رایزن فرهنگی كشورمان در لبنان قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده است: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر برغم رشد شتابان در عرصه‌های مادی برای توسعه معنویت به رهبری‌ها و راهنمای‌ها و اندیشه‌های والای مولانا كه به گفته خود او از قرآن، كتاب خدا مایه گرفته است، نیازمند است.
صادقی‌رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این همایش در سخنانی به قالب‌پذیر بودن شخصیت مولانا اشاره كرد و مولوی را دارای ابعاد شخصیتی گوناگون دانست.
شوقی بریع، شاعر لبنانی نیز ضمن سخنانی در مخالفت با ترجمه شعر موزون از یك زبان به شعر موزون در زبانی دیگر گفت: من به ویژه مفتون داستان‌های مثنوی هستم. همچنین چند تن از استادان دانشگاه پیرامون موضوع عرفان و آثار مولوی به تفصیل سخن گفتند.
این همایش یك روزه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo