شهید آوینی

 

دهه نکوداشت مساجد دهه سوم شعبان برگزار می شود
دهه نکوداشت مساجد از 20 شعبان (15 مهرماه) در سراسر کشور برگزار می شود .

این دهه با هدف تأکید بر نقش و جایگاه والای مساجد و همچنین نهادینه کردن بهداشت مساجد برگزار می شود .

تجلیل از اقامه کنندگان نماز صبح از مهم ترین برنامه هایی است که برای این دهه پیش بینی شده است . انتخاب و معرفی نمازگزار نمونه و همچنین خدمتگزاران نمونه نیز از دیگر برنامه های این دهه است .

دهه نکوداشت مساجد از روز چهارشنبه 20  شعبان( 15 مهرماه) آغاز و 29 شعبان ( 24 مهرماه) نیز به پایان می رسد . روزهای این دهه هر یک نام خاصی گرفته اند تا باتوجه به آنها برنامه های مرتبط انجام شود . چهارشنبه پانزدهم مهرماه : مسجد ، پاسخگویی و خادمان ؛ پنجشنبه شانزدهم مهرماه : مسجد ، روحانیت ، امام جماعت ؛ جمعه هفدهم مهرماه : مسجد ، نیایش ، نماز  جمعه ؛ شنبه هجدهم مهرماه : مسجد ، نوسازی معنوی  ؛ یکشنبه نوزدهم مهرماه : مسجد ، مدرسه و دانشگاه ؛ دوشنبه بیستم مهرماه : مسجد ، عمران و اوقاف ؛ سه شنبه بیست و یکم مهرماه : مسجد ، نمازگزاران و تجلیل از خادمان مساجد ؛ چهارشنبه بیست و دوم مهرماه : مسجد و بانوان نماز گزار؛  پنجشنبه بیست و سوم مهرماه : مسجد ، بسیج و نیروهای مسلح و جمعه بیست و چهارم مهرماه : مسجد ، غبار روبی و عطر افشانی مساجد.

بستر سازی ، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه در راستای احیاء نقش و جایگاه مساجد مهم ترین هدف برگزاری این هفته اعلام شده است است که در خلال آن به نظافت ، بهداشت ، بازسازی و نوسازی مساجد نیز توجه خواهد شد .

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo