شهید آوینی

 

مهندس مهرعلیزاده پس از بازگشت از آتن:نتایج ایران در آتن ركورد شكنی در كسب مدال بود

هدف گذاری ما برای المپیك 2008 چین اعزام كاروانی در شان ملت ایران وحضور پر رنگ در رشته های پایه شنا، دو و میدانی و ژیمناستیك خواهد بود.
مهندس مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت پس از بازگشت از آتن پیرامون نتایج حاصل از المپیك 2004 آتن توسط كاروان ورزشی ایران گفت: در مقایسه با المپیك گذشته كه ورزشكاران ایران چهار مدال كسب كردند به نظرم نتایج خوب بود. كاروان ورزش ایران در این دوره از رقابت های المپیك توانست شش مدال (2طلا، 2 نقره و 2 برنز) بدست آورد كه در تاریخ حضور ایران در المپیك های ادوار مختلف یك ركوردشكنی محسوب می شود.
وی با اشاره به كسب مقام های چهارم و پنجم توسط ورزشكاران، اظهار داشت: در این دوره چندین مقام چهارم و پنجمی در رشته های مختلف از جمله كشتی و وزنه برداری داشتیم كه بسیار به كسب مدال نزدیك بود در واقع اگر شانس بیشتر یاری می كرد هم اكنون از لحاظ كسب مدال وضعیت ایده آلی داشتیم اما در هر صورت با دست پر از این میدان بزرگ بازگشتیم و از نتایج راضی هستم.
مهندس مهرعلیزاده در ادامه تاكید كرد: با توجه به اینكه رقابت های كلیه رشته ها رااز نزدیك دنبال می كردم در بعضی رشته ها بایستی یك دقت نظر و بررسی عمیق تر داشته باشیم.
معاون رئیس جمهور در خصوص صحبت های اخیر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی پیرامون ورزش گفت: ایشان صاحب نظر هستند.
رئیس جمهوری در صحبت هایشان قبل از مشخص شدن نتایج یوسف كرمی، جوكار و حیدری اعلام كردند برای قضاوت هنوز زود است اما حال كه نتایج مشخص شده و كاروان ورزشی كشور موفق به كسب شش مدال شده است می توان قضاوت كرد.
رئیس سازمان تربیت بدنی در خصوص برنامه ریزی برای المپیك 2008 چین خاطرنشان كرد: هدف گذاری ما برای المپیك 2008 چین جهت اعزام كاروانی در شان ایران علاوه بر رشته هایی چون، كشتی، وزنه برداری و تكواندو حضور پر رنگ در رشته های پایه شنا، دو و میدانی و ژیمناستیك است.
سرمایه گذاری سنگینی بر روی این سه رشته آغاز كرده ایم و به شدت آن را دنبال خواهیم كرد و بازی های آسیایی دوحه قطر نیز به عنوان یك حضور آزمایشی قبل از بازی های المپیك چین خواهد بود.
كاروان ورزش ما در این دوره 38 نفره بود اما در چین با توجه به حضور تیم های والیبال، فوتبال، كشتی، وزنه بردرای، رشته های رزمی (كاراته نیز احتمالا تا المپیك چین جزو رشته های المپیكی خواهد بود) همچنین حضور ورزشكاران رشته های پایه مطمئنا كاروان ما بسیار قوی تر از این دوره خواهد بود و از هم اكنون برنامه ریزی ها برای كسب مدال های بیشتر آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این سوال كه آیا نامزد ریاست كمیته ملی المپیك خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: هنوز خستگی المپیك بر من سنگینی می كند ، فرصت دهید تا در این زمینه بیشتر فكر كنم و در زمانی مناسب پاسخ این سووال را بدهم .

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo