شهید آوینی
 
آیت‌الله سیستانی عازم نجف اشرف شد

"آیت‌الله علی سیستانی"، مرجع تقلید شیعیان عراق صبح امروز عازم نجف اشرف شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بصره، آیت‌الله سیستانی كه پس از مداوای بیماری قلبی در لندن، روز گذشته وارد شهر بصره در عراق شده بود، امروز به همراه هزاران تن از هواداران خود، به سمت نجف اشرف حركت كرد.
كاروان حامل آیت‌الله سیستانی در مسیر خود تا نجف اشرف توسط چندین خودروی پلیس و گارد ملی عراق همراهی و حفاظت می‌شود. دو بالگرد انگلیسی نیز بر فراز این كاروان به پرواز درآمدند.
هزاران تن از هواداران آیت‌الله سیستانی كه تمامی اقشار مردم عراق در میان آنها به چشم می‌خورد، سوار بر خودرو، وانت، كامیون و اتوبوس در حالی كه پرچم‌های سبز و تصاویر این مرجع عالیقدر شیعه را به اهتزاز درآورده‌اند، كاروان آیت‌الله سیستانی را همراهی می‌كنند.
شهر بصره تا نجف اشرف بیش از 400 كیلومتر فاصله دارد.
آیت‌الله سیستانی اعلام كرده است كه برای خاتمه دادن به بحران نجف به این شهر مقدس كه وطن وی نیز می‌باشد، باز می‌گردد.
وی روز گذشته و به هنگام ورود به شهر بصره واقع در جنوب عراق، مورد استقبال گسترده و بی‌نظیر مردم این شهر قرار گرفت.
آیت‌الله سیستانی حدود سه هفته پیش برای مداوای بیماری قلبی خود به لندن سفر كرده بود.
گزارشگر بی بی سی هم كه همراه با كاروان ایت‌الله سیستانی سفر می كند گفت دو طرف جاده 350 كیلومتری بصره - نجف برای عبور این كاروان باز گذاشته شده و تدابیر امنیتی شدیدی برقرار است و نیروهای عراقی در این مسیر مستقر شده اند.
اگفته می شود آیت الله سیستانی یك طرح صلح سه ماده ای برای حل بحران نجف پیشنهاد كرده است كه شامل خروج تمام نیروهای بین المللی و خلع سلاح این شهر می شود.
در نجف اشرف بیش از سه هفته است كه درگیری‌ها بین نیروهای آمریكایی و عراقی از یك سو و نیروهای وفادار به مقتدا صدر از سوی دیگر ادامه دارد.
تا كنون صدها تن در این درگیری‌ها كشته شده‌اند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo