شهید آوینی

 

نماینده آیت الله سیستانی حوادث امروز نجف را یك فاجعه عظیم توصیف كرد

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از كربلا شیخ احمد صافی در خطبه‌های نماز جمعه كه در حرم امام حسین برگزار شد گفت:فاجعه ای كه بر سر ملت عراق بویژه مردم شهرنجف مركز مرجعیت شیعه در حال وقوع است،برهیچكس پوشیده نیست.این یك فاجعه عظیم است كه در لابلای آن توطئه های بیشمار علیه مردم عراق نهفته است.
وی در ادامه افزود،اكنون بر همگان مسلم و روشن شده است كه اشغالگران به دنبال ناامنی و بی ثباتی در عراق هستند و این اشغالگران در هرج ومرج و ایجاد بحران دارای استعداد شیطانی هستند.
صافی در ادامه گفت:حتی در زمان صدام حسین نیز چنین فاجعه‌ای در نجف اتفاق نیفتاده بود.
نماینده آیت الله سیستانی در ادامه ضمن انتقاد از سیاستمداران شیعه حاضر درحكومت عراق گفت: من به شدت از شیعیان حاضر در دولت گله دارم. شما تاكنون نتوانسته اید قدم مثبتی برای حل بحران درنجف بردارید و توقعات شیعیان را برآورده كنید.حتی شما وقیحانه برعكس آنچه انتظار می رفت به جای تلاش برای حل بحران،مساله را پیچیده تر كردید و تلاش خود را وقف به دست آوردن رضایت اشغالگران كرده اید.
وی در ادامه از تردید برخی از افراد در مورد بیماری آیت الله سیستانی و خروج اجباری وی از نجف به لندن انتقاد كرد و گفت:ما از این موضع برخی از دوستان متحیر شدیم در حالیكه نیت دشمنان از این اظهارات را ایجاد تفرقه در بین شیعیان می دانیم.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo