شهید آوینی

 

 جودوكار ایرانی، سوژه دروغ‌پردازی مشترك روزنامه‌های سعودی و صهیونیستی

در حالی كه دو روز از اعلام خودداری آرش میراسماعیلی، جودوكار كشورمان، از مبارزه با ایهود فاكس اسراییلی، می‌گذرد، روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» نوشت: آرش میراسماعیلی با حریف اسراییلی خود مبارزه می‌كند.

این روزنامه با هدف فضاسازی بر ضد ایران در میان افكار عمومی كشورهای عربی و اسلامی، همزمان با اعلام خبر تصمیم میراسماعیلی برای مسابقه با ورزشكار اسراییلی، ادعا كرد، تیم عراق از مبارزه با رقبای اسراییلی انصراف می‌دهد.

این در حالی است كه رییس كمیته المپیك این كشور، از تصمیم ورزشكاران عراقی برای مسابقه دادن با اسراییلی‌ها خبر داده بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، «الشرق‌الاوسط» ادعا كرد، محمد درخشان مبارك، رییس فدراسیون جودوی ایران به این روزنامه گفته است: برخلاف آنچه كه در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر تصمیم میراسماعیلی برای مسابقه ندادن با ایهود فاكس، حریف اسراییلی خود در وزن منهای 66 كیلوگرم به خاطر همبستگی با ملت فلسطین، منتشر شده، قرار است او با وی وارد مبارزه شود.

رییس فدراسیون جودوی ایران، با اشاره به اینكه این فدراسیون و نمایندگان آن، همه تلاش خود را برای احترام به قوانین و مقررات كمیته بین‌المللی المپیك به كار می‌گیرند، تأكید كرد، میراسماعیلی قطعا با حریف اسراییلی خود مبارزه خواهد كرد.

این روزنامه سعودی چاپ عربستان افزود: از سوی دیگر علی فایق الغضبان، وزیر جوانان عراق، پس از اجرای مراسم برافراشته شدن پرچم كشورش در دهكده المپیك، اظهار داشت: تیم عراق، هیچ دیدار ورزشی با تیم اسراییل نخواهد داشت.

غضبان افزود: موضع كشورش در این‌باره روشن و آشكار است.

وی همچنین تأكید كرد: ما هیچ رابطه یا مسابقه‌ای با اسراییل نخواهیم داشت.

گفتنی است، امروز روزنامه صهیونیسیتی «اورشلیم‌پست»، نیز در تیتری مجعول، از تصمیم جودوكار ایرانی برای مسابقه با رقیب اسراییلی خبر داده است، حال آنكه در متن این خبر، هیچ مطلبی در این‌باره به چشم نمی‌خورد.
Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo