شهید آوینی
 
جام ملتهاي آسيا تمام شد، به فكر ديدار با اردن باشيد
در اینكه ما ایرانی‌ها انسان‌های نتیجه‌گرایی هستیم، هیچ مشكلی نیست. ما معمولاً براساس نتیجه‌ای كه می‌گیریم قضاوت می‌كنیم و كاری با آنچه كه می‌بینیم، نداریم. به این توجه نمی‌كنیم كه تیم‌ملی خوب بازی می‌كند یا نه. با یك برد به عرش می‌رویم و با یك شكست به فرش می‌آییم. به همین دلیل با كسب عنوان سومی در جام ملت‌های آسیا از خود بی‌خود شدیم و گفتیم كه ما بهترین هستیم و البته برترین. معمولاً پس از هر پیروزی ضعف‌ها و ایرادات به چشم نمی‌آیند و تحت‌الشعاع پیروزی و نتیجه‌ای كه به دست آمده قرار می‌گیرند.

این درست كه تیم‌ملی در سیزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا خوب بازی كرد و به مقام سوم دست یافت، اما با این وجود این تیم دارای ضعف‌هایی است كه اگر به آن توجه نشود در آینده برای تیم‌ملی ایران مشكل‌ساز خواهد شد. تیم كشورمان كمتر از یك ماه دیگر یعنی روز 18 شهریور در چارچوب دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی باید در شهر امان به مصاف تیم‌ملی اردن برود. تیمی كه در تهران صفر بر یك ایران را شكست داد و البته در ادامه روند صعودی خود در جام ملت‌ها هم نتایج خوبی گرفت و اگر در بازی با ژاپن دچار بدشانسی نمی‌شد چه بسا به مراحل بالاتر هم راه پیدا می‌كرد.

روز یكشنبه كاروان تیم‌ملی به ایران بازگشت و طبعاً باید چند روزی را به استراحت بگذارند، اما كار اصلی ملی‌پوشان پس از این استراحت، تازه شروع می‌شود. باخت به اردن آن هم در تهران همه معادلات را بهم ریخت و حالا ایران برای صعود به جام‌جهانی محكوم به پیروزی در دیدارهای باقی مانده است. حتی یك شكست هم می‌تواند حضور در جام جهانی را برای ما به رؤیا تبدیل كند.

نكته دیگر اینكه همزمان با شروع تمرینات تیم‌های باشگاهی بازیكنان ملی‌پوش هم باید در تمرینات تیم‌های باشگاهیشان شركت كنند و این، كار را برای مربیان تیم‌ملی دشوار می‌كند. قطعاً دوباره شاهد تداخل اردوهای تیم‌ملی و تیم‌های باشگاهی خواهیم بود. مسؤولان فدراسیون فوتبال باید تدبیری بیندیشند كه این مسأله در روند تیم‌ملی خلل ایجاد نكند.

دوباره مثل سابق نشود كه در فاصله چند روز مانده به بازی با اردن، شاهد ناهمانگی‌هایی بین مسؤولان تیم‌ملی و باشگاهی باشیم.دوست نداریم دوباره كار به جایی برسد كه بگوییم روز از نو روزی از نو، دیدار با اردن یك بازی حیاتی و تأثیرگذار در سرنوشت‌ آینده تیم‌ملی است، اما در حال حاضر همه فكرها معطوف به این شده كه تیم‌ملی در آسیا به مقام سوم دست یافته است.

امروز همه درباره ماندن و یا رفتن برانكو از ایران حرف می‌زنند. مبادا این قضیه باعث شود تا تیم‌ملی از هدف اصلی‌اش فاصله بگیرد. برانكو فدراسیون فوتبال و البته سازمان تربیت بدنی باید هر چه سریع‌تر به یك نتیجه مشترك دست یابند تا در فاصله كمتر از یك ماه تا بازی با اردن، تمام تمركز مربیان و مسؤولان تیم‌ملی روی این بازی حساس معطوف شود.

جام ملت‌های آسیا هر چه بود تمام شد و به تاریخ پیوست. از امروز باید برای آینده برنامه ریزی كنیم و نزدیك‌ترین مسابقاتی كه در پیش است مسابقات مقدماتی جام جهانی است.

از همین امروز به فكر ترمیم نقاط ضعف تیم‌ملی باشیم تا با رفع این معایب با خیالی آسوده‌تر بازی‌های آینده ایران را تماشا كنیم و بهتر است به جای فكر كردن به گذشته، در فكر ساختن آینده‌ای بهتر باشیم. این خواسته همه فوتبالدوستان است.

منبع:خبرگزاری ورزشی ایران

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo